Producent rajstop Adrian znany jest ze swoich głośnych, a często wręcz kontrowersyjnych, kampanii. Kilka lat temu marka reklamowała swoje produkty billboardami z modelką pozującą obok trumny oraz cytatem „Śpieszmy się kochać ludzi, tak szybko odchodzą…”. Była też kampania z Iloną Felicjańską – modelką, niegdyś zmagającą się z chorobą alkoholową – którą okraszono słowami „Uzależniona, ale nie gorsza”.
Zobacz również
Teraz zaś marka zaprezentowała nową odsłonę swojej kampanii, tym razem z przemocą domową w tle.
Na plakatach stworzonych w ramach kampanii wystąpiła Karolina Piasecka, żona byłego radnego PiS, która została ucharakteryzowana ofiarę pobicia. Na kreacjach widać też fragment męskiej postaci z zaciśniętą pięścią, a tuż obok znajduje się hasło „Walcz o siebie! Ja to zrobiłam!!”. Co ważne, wybór modelki jest tutaj nieprzypadkowy, bowiem jej mąż został skazany na bezwzględne więzienie za psychiczne i fizyczne znęcanie się nad nią.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Tuż po tym, jak kampania ujrzała światło dzienne, na markę Adrian spadła fala krytyki. Wiele osób, w tym m.in przedstawiciele organizacji Centrum Prawo Kobiet, zarzucało firmie wykorzystywanie przemocy domowej do promocji i sprzedaży swoich produktów. Pojawiły się także głosy sugerujące, że reklamie brakuje aspektu społecznego – gdyby bowiem wykorzystano problem przemocy domowej i zwrócono uwagę na działania, które mogłyby pomóc osobom poszkodowanym, wówczas kampania miała by nieco inny, jak nie lepszy, wydźwięk.
Producent rajstop Adrian do tej pory nie odniósł się w żaden sposób do kontrowersji wokół reklamy.