Chatbot i media społecznościowe pomocą dla turystów

Chatbot i media społecznościowe pomocą dla turystów
O autorze
5 min czytania 2019-12-03

Po sztuczną inteligencje w postaci chatbotów zaczynają sięgać samorządy miast atrakcyjnych turystycznie. Zamiast tworzyć kolejne papierowe przewodniki turystyczne w drukarni, nowoczesne miejscowości stawiają na wirtualnych przewodników, którzy o każdej porze dnia i nocy pozostają dostępni dla turystów. Pierwszym z polskich miast, które zdecydowało się na wdrożenie turystycznego chatbota był Wrocław. Teraz czas na kolejne miejscowości, które staną się dostępniejsze dla współczesnych turystów przemierzających świat ze smartfonem w kieszeni.

Dlaczego warto postawić na chatbota w miejskiej turystyce? Jakie korzyści wiążą się z tym nowoczesnym rozwiązaniem? Jeżeli dotąd zastanawiałaś się nad nowymi rozwiązaniami, które mogłyby zostać wprowadzone w Twoim mieście, to ten artykuł z pewnością Ci się spodoba. Otwórz swój samorząd na nowoczesną technologię!

Jak chatbot ułatwia życie turystom?

Chodzenie z mapą po mieście to przeszłość! Współczesna technologia daje fory osobom, które nie za dobrze radziły sobie z odczytywaniem map. Dzisiaj wszystko mieści się w niewielkim smartfonie. Miasta, które stawiają na swój rozwój, coraz przychylniej spoglądają na nowinki technologiczne. Wrocław i jego chatbot VisitWrocław.eu zrobiły prawdziwą furorę w branży turystycznej. Stało się to nie bez powodu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Decydując się na chatbota podpiętego do aplikacji mobilnej, którą był tutaj Messenger, miasto uzyskało bezpośredni kanał kontaktu z każdym turystą. W końcu Facebook to jeden z najpopularniejszych portali społecznościowych, na którym konto ma prawie każdy. Zamiast szukać stacjonarnego punktu informacji turystycznej, turysta odpala aplikację i szuka fanpage’a miasta. W ten sposób zaoszczędza swój czas. Chatbot udziela jasnych i precyzyjnych odpowiedzi. Dzięki czemu zwiedzający bardzo szybko dowiadują się, gdzie i co można dokładnie znaleźć we Wrocławiu. Jeżeli interesują ich konkretne miejscówki, takie jak np. restauracje czy muzea, to w ciągu kilku sekund otrzymują informację o ich lokalizacje bez względu na porę dnia, czy dzień tygodnia. Chatbot jako wirtualny asystent biura informacji turystycznej działa 24 godziny na dobę bez względu na weekendy, czy święta. Jest przydatny nie tylko na miejscu, ale również na etapie planowania samej wycieczki. Dzięki niemu jeszcze kilka tygodni przed wyjazdem do Wrocławia każdy może zaplanować, gdzie chce pójść i jak trafić do danego miejsca.

Miasto wdrażając chabota, zyskało wizerunek nowoczesnego i otwartego na nowości. Ponadto zaoszczędziło sporo pieniędzy nie tylko na obsłudze turystów w punkcie informacyjnym. Decydując się na wirtualnego asystenta wdrożonego w aplikacji Messenger, nie musiało wydawać kilku tysięcy złotych na stworzenie dedykowanej aplikacji z miejskim chatbotem oraz jego promocje. Proste rozwiązanie okazało się najlepsze. Poza tym włodarze miasta zaoszczędzili też czas turystów, którzy nie muszą już stać w długich kolejkach po przewodniki czy w oczekiwaniu na obsługę w punkcie informacji. Trzymając smartfon w dłoni, turyści przemieszczają się płynnie z punktu A do B na bieżąco otrzymując informacje, co i gdzie się znajduje. Ułatwiona turystyka wiąże się bezpośrednio z znaczącym wzrostem liczby turystów odwiedzających miasto. Tuż za nim podążają rosnące profity wynikające z zwiększonego ruchu turystycznego. Większe zarobki miasta z turystyki przekładają się na podniesienie jakości życia jego mieszkańców. Natomiast zadowoleni mieszkańcy stają się najlepszym gronem ambasadorów miasta, co korzystnie przekłada się na jego wizerunek na tle pozostałych miejscowości w Polsce.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Integracja turystów, dzięki technologii to takie proste

Jeszcze kilka lat temu sam pomysł na integrowanie turystów z różnych zakątków kraju i świata mógłby wydać się abstrakcyjny. Dziś już tak nie jest! Rozwój mediów społecznościowych i technologii umożliwia nam tworzenie i integrowanie społeczności nierzadko złożonych z osób mieszkających bardzo daleko od siebie. Przykładem takiej integracji turystycznej pozostaje akcja #TakeOverWro, zainicjowana przez miasto Wrocław. Polegała ona na publikacji zdjęć z Wrocławia na Instagramie z oznaczeniem ich powyższym hasztagiem. W ten sposób doszło do przejęcia Instagrama @visitWro przez turystów, którzy odwiedzając poszczególne atrakcje turystyczne miasta, śmiało publikowali zdjęcia ze swoich wycieczek. Dzięki temu skuteczną promocję miasta, która dla samego Wrocławia pozostała zupełnie darmowa i bardzo efektywna. To doskonały przykład na to, jak technologia i media społecznościowe mogą pomóc w promocji polskich miast. Dzięki publikowanym fotografią turyści lepiej rozpoznają miasto, odnajdują ciekawe miejsca warte odwiedzenia i wiedzą, gdzie warto się udać w celu wykonania ładnych zdjęć. Czy wiesz, jak jest z marketingiem Twojej miejscowości? Może warto również u Ciebie zadbać o przeprowadzenie tego typu akcji?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W zakresie integracji turystów z wykorzystaniem social mediów i chatbotów można pójść o krok dalej. Warto spróbować postawić na komunikację turystów z innymi turystami lub mieszkańcami z danego miasta. Wystarczy np. założyć grupę tematyczną na Facebooku, gdzie turyści i mieszkańcy będą wymieniać się między sobą cennymi wskazówkami, dzięki którym łatwiej będzie zwiedzać miasto.

Zaoszczędzenie czasu i pieniędzy

Wprowadzenie chatbota sprawia, że władze miasta mają więcej czasu i pieniędzy. Nie trzeba szukać dodatkowych pracowników w punkcie informacji turystycznej, którzy udzielaliby szczegółowych informacji nieznającym miasta turystom. Chatbot wykonuje pracę za nich, odpowiada 24 godziny na dobę na wszystkie zadawane pytania. To całodobowy punkt informacji turystycznej. Nie poddaje się emocjom w przypadku roszczeniowych lub poddenerwowanych turystów. Zawsze pozostaje w pełni dostępny i profesjonalny. Płynna i bezproblemowa komunikacja wpływa na rosnące zadowolenie turystów, którzy chcą wracać do danej miejscowości. Większy napływ turystów to rosnące zyski, które miasto może wykorzystać w celu podnoszenia jakości życia jego mieszkańców.

Szybkość chatbota może zorganizować niezapomnianą randkę

Warto pamiętać o tym, że wdrażany chatbot będzie się cały czas uczył. Dzięki temu posiadając sporo informacji na temat miejscowości, potrzeb turystów i ich problemów z czasem będzie podsuwał coraz lepsze rozwiązania. Przykładowo, wrocławski chatbot opanował do perfekcji szukanie idealnych miejsc na randkę i bez najmniejszego problemu poleca m.in. Ogród Japoński. Mając dostęp do wirtualnego przewodnika, który doskonale zna miasto, para zakochanych ma niesamowitą okazje do tego, by wspólnie spędzić czas w wyjątkowych miejscach. Chatbot podpowie, do jakich restauracji warto iść. Wirtualny przewodnik z szybkością światła i lepiej niż ktokolwiek podpowie, gdzie zabrać dziewczynę o każdej porze dnia i nocy. Na brak ciekawych pomysłów z jego wsparciem nie można narzekać! Chatbot błyskawicznie weryfikuje, co dzieje się danego dnia w mieście i podsyła najlepsze rozwiązanie dla pary. Tym sposobem niejeden mężczyzna może zaimponować dziewczynie.

Realizacja celów sprzedażowych miasta dzięki usłudze chatbota

Chatboty nie bez powodu są uważane za wyjątkowo skuteczne wsparcie działów sprzedaży. To one usprawniają i profesjonalizują proces obsługi klientów. Dzięki ich pomocy firmy bardzo szybko zyskują rosnące słupki sprzedażowe, a klienci chcą do nich wracać. Zależność ta działa bardzo podobnie w przypadku miast, dlatego samorządy w Polsce w trosce o rozwój turystyki powinny przemyśleć możliwość wdrożenia wirtualnych przewodników. Wrocław, dzięki zastosowaniu swojego chatbota bardzo szybko zaczął się rozwijać, przyciągając coraz większą liczbę turystów. Stworzenie wersji anglojęzycznej wirtualnego przewodnika otworzyło miasto na kolejnych turystów z zagranicy. Popularyzacja tego rozwiązania w innych miejscowościach również ma szansę na sukces. W końcu każdy chce dziś korzystać z rozwiązań technologii, które ułatwiają nam życie.

Jeżeli Twoje miasto planuje wdrożenie chatbota dla turystów, skontaktuj się z ekspertami pracującymi dla chatboot.pl. Znajdziesz tam zespół specjalistów, którzy zbudują chatbota na miarę potrzeb danego miasta. Uwzględniając wszelkie wymagania i wprowadzając udoskonalenia, eksperci zaprojektują dla Twojego miasta wyjątkowego chatbota, który ułatwi życie zarówno turystom, jak i samym mieszkańcom.

Podsumowanie

Postaw na nowoczesny wizerunek miasta i sprawdzoną formę promocji. Decydując się na chatbota i rozwój mediów społecznościowych miasta podnosisz jakość komunikacji z turystami na znacznie wyższy poziom. Dbając o ich komfort, jednocześnie wpływasz na miejski budżet, który idzie w górę. Chatbot podpowiadając, w których restauracjach warto coś zjeść, a także gdzie należy koniecznie iść, przyczynia się do wzrostu zysków punktów gastronomicznych, muzeów, parków rozrywki itp. Dlatego realne korzyści z wdrożenia wirtualnego asystenta odczuje każdy. Wzrost obrotów z turystyki przełoży się na wyższą sprzedaż dla wielu lokalnych firm i zyski dla samego miasta. Gwarantujemy, że każdy samorząd szybko zauważy, że wdrożenie wirtualnego przewodnika było jedną z najlepszych decyzji inwestycyjnych podjętych w ramach budżetu na dany rok. Pozytywne zmiany w komunikacji przypadną do gustu turystom i stałym mieszkańcom, a dzięki angażujących turystów mediom społecznościowym promocje miasta dokonasz praktycznie bez kosztów.

 

O autorach:

Piotr Sulewski, prezes zarządu WMH sp. z o.o. sp.k. Absolwent Uczelni Łazarskiego na kierunku Zarządzanie projektami, gdzie zdobył również tytuł MBA (Master of Business Administration). Obecnie studiuje analizy marketingowe w Akademii Leona Koźmińskiego. Jest doświadczonym praktykiem biznesu – zarządza i koordynuje pracą Spółki. Specjalizuje się w analizie danych i reklamie online. Wierzy, że największą wartością firmy są ludzie dlatego docenia osoby z pasją, które wykazują inicjatywę i zaangażowanie. Zaprasza do swojej sieci zawodowej na LinkedInie.

Paulina Marczyk, specjalista ds. e-wizerunku i PR w WMH sp. z o.o. sp.k. Liczne szkolenia i zdobyte certyfikaty stanowią potwierdzenie jej nadzwyczajnych umiejętności w zakresie marketingu treści, personal i employer brandingu, które wykorzystuje w codziennej pracy z Klientami.

WMH sp. z o.o. sp.k, ul. Wrzesińska 12 lok 1, 03-713 Warszawa (Port Praski).
LinkedIn, Facebook, Instagram, FB – Chatboot