Wyszkłolony, El Bio oraz Zmieszko zachęcają do segregacji śmieci w nowej kampanii Ministerstwa Środowiska

Wyszkłolony, El Bio oraz Zmieszko zachęcają do segregacji śmieci w nowej kampanii Ministerstwa Środowiska

„Piątka za segregację” to hasło przewodnie kampanii informacyjno-edukacyjnej Ministerstwa Środowiska. Motywem przewodnim akcji jest 5 brand heroes – Wyszkłolony, Papa Pier, Plastika Metalica, El Bio i Zmieszko – którzy zachęcają do segregacji śmieci.

Kampania Ministerstwa Środowiska nawiązuje do wprowadzonego w Polsce Jednolitego Systemu Segregacji Odpadów (JSSO), zgodnie z którym należy oddzielać surowce od odpadów nienadających się do powtórnego przetworzenia. Celem inicjatywy jest kształtowanie świadomości ekologicznej mieszkańców Polski, a także pokazanie, że segregacja odpadów przynosi realne korzyści zarówno ekologiczne, jak i ekonomiczne.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Motywem przewodnim kampanii „Piątka za segregację” jest 5 brand heroes: Wyszkłolony, Papa Pier, Plastika Metalica, El Bio i Zmieszko. Każdy z bohaterów akcji jest przypisany do innego rodzaju odpadów oraz kolorystyki pojemników wprowadzonej w jego ramach:

  •  Wyszkłolony – zachęca do segregacji szkła,
  •  Papa Pier – edukuje na temat segregacji papieru,
  •  Plastika Metalica – tłumaczy, jak segregować tworzywa sztuczne i metale,
  •  El Bio – nawiązuje do segregacji odpadów BIO,
  •  Zmieszko – wskazuje, jakie odpady, powinny trafiać do pojemników z napisem „zmieszane”.

Na potrzeby kampanii przygotowywano dwa spoty, które pokazują perypetie jej bohaterów. Filmy w przystępny sposób przedstawiają też różne aspekty segregacji odpadów, a także edukują i zachęcają do zmiany postaw.

Kampania „Piątka za segregację” przewiduje też kampanię internetową, w tym m.in. współpracę z influencerami – YouTuberami i TikTokerami. W ramach projektu jest także prowadzona komunikacja z jednostkami samorządu terytorialnego i szkołami. 

Więcej informacji znajduje się na stronie.

PS

Od 2019 roku obowiązują nowe, bardziej wymagające zasady segregacji odpadów. 14 grudnia 2018 roku ruszyła ciekawa kampania, która zachęcała do segregowania odpadów i podpowiadała, jak należy to robić właściwie.

PS2

Czy Matejko, Klimt i Michał Anioł segregowaliby śmieci? Od 1 lipca 2018 r. mieszkańcy Łodzi są zobowiązani do stosowania nowych zasady selektywnej segregacji odpadów. Aby odpowiednio przygotować łodzian do stosowania nowych zasad, miasto przygotowało kampanię informacyjną z wykorzystaniem arcydzieł malarstwa.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij