Nałęczowianka wprowadza na rynek butelkę 1L, wykonaną z recyklingowanego plastiku

Nałęczowianka wprowadza na rynek butelkę 1L, wykonaną z recyklingowanego plastiku
Firma Nestlé, producent wody Nałęczowianka, wprowadza na rynek nową, litrową butelkę, która jest w 50% wykonana z plastiku pozyskanego z recyklingu. Co więcej, butelkę można po zużyciu ponownie przetworzyć.
O autorze
1 min czytania 2019-11-21

Celem Nałęczowianki jest, aby żadne z opakowań nie trafiało do środowiska lub na wysypiska. Marka podejmuje też różne działania, by jak najwięcej butelek PET trafiało do ponownego przetworzenia, a materiał z recyklingu był wykorzystywany w nowych butelkach. Kamieniem milowym jest więc wprowadzenie Nałęczowianki 1L w butelce z 50% udziałem plastiku PET z recyklingu.

Jak zapewniają przedstawiciele marki, na polskim rynku nie było jeszcze butelki o tak małej pojemności wykonanej z wykorzystaniem recyklingowanego plastiku. Stworzenie bezpiecznego opakowania z udziałem tego tworzywa jest tym większym wyzwaniem, im mniejsza pojemność butelki. Wszystkie materiały wykorzystywane przez Nałęczowiankę są w pełni bezpieczne i spełniają szereg surowych norm.

– Nałęczowianka 1L cieszy się taką popularnością wśród konsumentów, ponieważ wystarcza na znaczną część dnia, a dzięki swojej poręczności może towarzyszyć im w każdym momencie. Opakowanie z plastiku PET jest nie tylko lekkie, wytrzymałe i bezpieczne, ale w dodatku w pełni nadaje się do recyklingu, spełniając wymogi modelu gospodarki o obiegu zamkniętym. Pamiętajmy – butelka PET to nie odpad, a cenny surowiec, któremu można dać „drugie życie”. I my właśnie to zrobiliśmy – teraz oferujemy jeden z naszych najpopularniejszych produktów w opakowaniu wykonanym w 50% z innych butelek PET – mówi Katarzyna Sternowska, brand manager Nałęczowianki.

Butelki Nałęczowianki 1L w opakowaniu z 50% PET z recyklingu będą dostępne w sieci Lidl od 25 listopada br. W przyszłym roku firma Nestlé Waters Polska planuje wprowadzić kolejne produkty w opakowaniach z surowców wtórnych.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

W połowie lipca br. na pl. Bankowym i przy ul. Ząbkowskiej pojawiły się pierwsze z dziesięciu recyklomatów. Mieszkańcy Warszawy w zamian za wrzucenie do maszyn pustych butelek bądź puszek, otrzymają punkty wymienne na nagrody – w tym m.in. zniżki na wydarzenia czy napoje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Coca-Cola zaprezentowała niedawno swoją pierwszą butelkę wyprodukowaną z plastiku wyłowionego z Morza Śródziemnego. W przyszłym roku koncern chce wprowadzić ją na szeroką skalę.

PS3

W ramach walki z plastikowymi odpadami polski rząd chce wprowadzić obowiązkową kaucję na jednorazowe opakowania i butelki w wysokości 10 gr.