Coca-Cola rezygnuje z plastikowych opakowań na wielopaki puszek

Zmienimy Świat

dołącz do akcji

Coca-Cola rezygnuje z plastikowych opakowań na wielopaki puszek

Nowa technologia do opakowań zbiorczych puszek KeelClip zostanie wprowadzona w Irlandii, Holandii i Polsce na początku przyszłego roku. Minimalistyczna, nadająca się do recyklingu papierowa „przykrywka” zastąpi plastikową folię termokurczliwą.

Coca-Cola ogłosiła wprowadzenie w całej Europie technologii KeelClip – to innowacyjne, minimalistyczne, papierowe rozwiązanie do pakowania zbiorczego puszek. Ten krok jest pierwszym takim działaniem w branży gotowych do spożycia napojów bezalkoholowych. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Wprowadzenie na rynek papierowego opakowania jest efektem współpracy spółek Coca-Cola z firmą Graphic Packaging International (która jest twórcą technologii KeelClip). Nowy rodzaj opakowania zbiorczego nie tylko zastępuje folię wykorzystywaną przy puszkach, ale także umożliwia zużycie mniejszej ilości papieru/tektury.

 

W ramach inicjatywy Coca-Cola przestanie używać folii termokurczliwej do wszystkich opakowań zbiorczych puszek na wszystkich rynkach Unii Europejskiej do końca 2021 roku – pozwoli to rocznie zaoszczędzić 2 tys. ton plastiku i 3 tys. ton CO2. Technologia KeelClip będzie stosowana we wszystkich opakowaniach zawierających do ośmiu puszek. Wielopaki obejmujące więcej puszek, będą pakowane w kartonowe pudła.

– KeelClip to nasza najnowsza inwestycja w innowacyjne i zgodne z zasadami zrównoważonego rozwoju opakowania. W tym roku wprowadziliśmy cztery marki wody w butelkach PET pochodzących w 100 proc. z recyklingu, zwiększamy też użycie PET z recyklingu w produkcji i ograniczamy wagę coraz większej liczby opakowań produktów z naszego portfolio. Wprowadzenie technologii KeelClip to kolejny dowód na nasze zaangażowanie w tworzenie „Świata bez Odpadów” – powiedział Marcel Martin, group supply chain director w Coca-Cola HBC.

PS

Heineken to kolejny popularny producent piwa, który postanowił zminimalizować ilość wykorzystywanego plastiku. Teraz wielopaki piwa nie będą sprzedawane w foliowych opakowaniach, a tekturowych, które będzie można poddać recyklingowi.

PS2

Marka Carlsberg zaprezentowała dwa nowe prototypy butelki Green Fibre Bottle, wykonanej z włókien pozyskiwanych z odpowiedzialnie zarządzanych lasów. Ekologiczne opakowania na piwo zostaną teraz poddane testom, by sprawdzić czy np. chronią one piwo przed utratą jakości.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij