Dom aukcyjny DESA Unicum przeszedł rebranding

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Dom aukcyjny DESA Unicum przeszedł rebranding

Największy w Polsce dom aukcyjny DESA Unicum przeszedł pierwszy w swojej historii proces gruntownego rebrandingu, który objął m.in. logotyp, identyfikację wizualną, nową stronę internetową czy claim marki. Za rebranding marki odpowiedzialna jest agencja BNA. Brand New Attitude.

„Sztuka ma wartość. Wartość, której szukasz” – to nowy claim marki DESA Unicum łączący w sobie zarówno pasję związaną ze sztuką, jak i wątek biznesowy. Także nowy logotyp ma łączyć ze sobą kreatywność z powagą. Dotychczasowe logo sięgało historią do początków Desy, wtedy jeszcze państwowej, czyli lat 50. XX wieku. Napis DESA podzielony był na dwie sylaby i umieszczony w dwóch poziomych rzędach. W nowym logo napis DESA jest zorientowany pionowo, litera po literze, a słowo Unicum pozostaje usytuowane w poziomie. Uzupełniająca wersja logotypu pozwala na jego obrót o 90 stopni. Gruntownym zmianom poddane zostały wszystkie materiały graficzne, którymi posługuje się firma jak m.in. katalogi aukcyjne, zaproszenia, plakaty i banery. W ramach rebrandingu stworzono nową stronę internetową oraz zmodyfikowano aplikację mobilną.  

Nowa oprawa graficzna strony internetowej jest monochromatyczna, co w rezultacie zwiększyło jej przejrzystość i czytelność. Strona jest również bardziej intuicyjna i łatwiej nią nawigować. Wyróżniono na niej najważniejsze prace każdej z aukcji, rozbudowano sekcję contentu własnego firmy, który ma pełnić funkcję newsową i edukacyjną. 

Drugim etapem procesu rebrandingu będzie kampania wideo contentowa. Na krótkich filmach zarząd oraz pracownicy DESA Unicum opowiadają o najważniejszych, przełomowych wydarzeniach w historii firmy.

– Doszliśmy do momentu, gdy sztuka jest przez ogromną część społeczeństwa postrzegana zarówno jako wartość sama w sobie, ale też jako wartość materialna, poważna i stabilna inwestycja. Dziś nadszedł moment, w którym chcemy wszystkie te zmiany i rozwój zamknąć w nowej formie – mówi Juliusz Windorbski, prezes DESA Unicum.

Nowa identyfikacja wizualna firmy, to kolejny krok po otwarciu nowoczesnej siedziby przy ul. Pięknej w Warszawie w 2017 roku. Nowa identyfikacja pozwoli zachować spójność w przekazie firmy, której celem  jest rozwój i profesjonalizowanie rynku sztuki. Pozwala zaprezentować DESA Unicum na nowo, myśląc o przyszłości, ale zachowując w nowej oprawie wizualnej wieloletnią historię, którą szczyci się firma.

– Projekt nowego systemu identyfikacji marki DESA Unicum był jednym z  najciekawszych w historii BNA. Celem projektu było takie wzmocnienie i uatrakcyjnienie marki, by mogła ona być strategicznym narzędziem promocji sztuki w ogóle, by mogła ona działać jak developer rynku, odpowiedzialny za budowanie całej kategorii – mówi Mariusz Przybył, strategic director BNA. Brand New Attitude. 

Wprowadzone zmiany w identyfikacji marki mają swoje odbicie w aktualnej misji firmy:

„Desa Unicum zrodziła się z miłości do sztuki i biznesowej pasji. Naszą misją jest profesjonalizowanie i rozwijanie rynku sztuki, tak by zagościła ona w każdym domu. Wierzymy, że sztuka ma niezwykły wpływ na dobrobyt materialny i duchowy. Jej posiadanie nie tylko nobilituje i dodaje prestiżu, ale też uwrażliwia i rozwija wyobraźnię. Dostrzegamy prawdziwą wartość sztuki, to nią kierujemy się w naszych wycenach i to na nią chcemy uwrażliwiać naszych Klientów. Bo posiadając dzieła sztuki, obcujemy z wartościami, które czynią nasze życie lepszym”.

Nowa identyfikacja wizualna firmy zostanie zaprezentowana w całości po raz pierwszy 4 grudnia o godz. 19 podczas wernisażu wystawy Sztuka Dawna. 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij