Przewodnik po okresie świątecznym w regionie EMEA 2019 [raport]

Przewodnik po okresie świątecznym  w regionie EMEA 2019 [raport]

Przepełniony wieloma momentami zakupowymi tzw. „złoty kwartał” rozpoczął się w październiku i trwa aż do grudnia, kończąc rok szeroką gamą okazji dla sklepów, które pozwolą im dotrzeć do swoich klientów dzięki specjalnym ofertom.

Ten okres ma kluczowe znaczenie dla sprzedawców detalicznych w Europie, na Bliskim Wschodzie i Afryce (EMEA), a wiedza o tym, na których punktach świątecznego kalendarza należy się najbardziej skupić w 2019 roku, zależy od poniższych tematów:

  1. Świąteczne okazje
  2. Strategia
  3. Różnorodność rynku
  4. Profile konsumentów

W najnowszym raporcie firma Criteo przedstawiła najważniejsze trendy wpływające na cztery powyższe zagadnienia, by pomóc sprzedawcom detalicznym, aby ich strategie marketingowe i kampanie były jak najbardziej skuteczne w tegorocznym okresie świątecznym.

Oto, co znajdziecie w raporcie. 

Wiele okazji: świąteczny sezon pełen magii

Niezależnie od tego, czy są to przyciągające wzrok witryny sklepowe na londyńskiej ulicy Oxford Street, migoczące światła na Polach Elizejskich czy też słodkie aromaty grzanego wina i prażonych kasztanów, kojarzące się z jarmarkami bożonarodzeniowymi w Europie Środkowej, świąteczny sezon zaczyna się wtedy, gdy reklama jest pomysłowa i przyciągająca wzrok.

W okresie świątecznym konsumenci są w dobrych nastrojach i czerpią przyjemność z kupowania prezentów, co też generuje wyjątkowy okres sprzedaży dla detalistów. W raporcie Criteo wzięte zostały pod uwagę kluczowe dni świąteczne, takie jak np. Wigilia w Polsce czy Trzech Króli w Hiszpanii, a także inne poszczególne dni, podczas których szczególnie rośnie sprzedaż – Halloween, Dzień Singla czy też Boxing Day w Wielkiej Brytanii. 

Zobacz grafikę w pełnym wymiarze. 

Tegoroczny „złoty kwartał” zapowiada się intensywnie 

Wraz ze wzrostem popularności Black Friday i innych tego typu wydarzeń, sezon świąteczny stał się strategicznym okresem dla sprzedawców. To wtedy zdolność wpływania na wydatki konsumentów jest najsilniejsza, co też daje markom potężną okazję do zwiększenia swoich rocznych przychodów.

Black Friday stale pozostaje najbardziej popularnym dniem w regionie EMEA, a także najbardziej ulubionym wśród konsumentów, przy średnim wzroście o 117% w ciągu ostatnich pięciu lat. Ponadto, zgodnie z badaniem firmy Criteo, 67% sklepów spodziewa się znacznego wzrostu sprzedaży w czwartym kwartale 2019 roku.

W całym regionie EMEA ruch internetowy i sprzedaż w Black Friday również stale rośnie. Konsumenci z Wielkiej Brytanii wydali około 10,6 mld dol. między Black Friday, a Cyber Monday, przy czym średnie wydatki online wyniosły 42,13 mln dol. na godzinę. Szacuje się, że niemieccy klienci wydali w sklepach stacjonarnych i online 7,35 mld dol., a francuscy konsumenci – 6 mld dol.

>>> Odkryj, jak przygotować się do sezonu świątecznego 2019 dzięki raportowi dla EMEA

Ponadto, okres świąteczny to czas, podczas którego nawyki konsumenckie zmieniają się z podstawowych zakupów na polowanie na okazje, kupowanie prezentów, a czasem też zakupy luksusowe. W tym okresie najchętniej kupowane są produkty technologiczne, kosmetyki, odzież, a także artykuły sportowe. 

Złożoność rynku EMEA i profile konsumentów

Podejście marketingowe „jedno rozwiązanie działa na wszystkich” w Europie coraz bardziej traci na znaczeniu, bowiem nie bierze ono pod uwagę konsumentów pochodzących m.in. z różnych środowisk. Czynniki, takie jak koniunktura gospodarcza, różnice kulturowe i demograficzne, mają zasadnicze znaczenie dla zrozumienia nawyków konsumentów w okresie świątecznym.

W swoim raporcie firma Criteo zwróciła uwagę na to, co motywuje kupujących w regionie EMEA do zakupu w sklepie stacjonarnym lub w internecie, a także wyodrębniła poszczególne typy konsumentów, biorąc pod uwagę wszystkie wyżej wymienione czynniki. 

Narodziny świadomego konsumenta

Świadomi konsumenci chcą czuć się bardziej emocjonalnie związani z zakupionymi produktami i są bardziej skłonni do wybierania marek, które wspierają ideę świadomych zakupów. „Złoty kwartał” zapewnia bowiem sprzedawcom detalicznym najlepszy czas na dotarcie do świadomego kupującego, szczególnie w okresie przedświątecznym, kiedy konsumenci przywiązują emocjonalną wagę do zakupu prezentów. 

Podczas „złotego kwartału” sprzedawcy mają trzy miesiące na podkreślenie tych wartości. Co istotne – marki powinny promować swoje wartości przed, w trakcie, a także po okresie świątecznym, aby „zatrzymać” na dłużej świadomego konsumenta.

Aby poznać więcej trendów, danych i informacji na temat sezonu świątecznego, zachęcamy do pobrania najnowszego raportu Criteo. 

>>> Odkryj, jak przygotować się do sezonu świątecznego 2019 dzięki raportowi dla EMEA

 

 Artykuł powstał we współpracy z Criteo.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij