TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych podczas sezonu świątecznego?

Jak zwiększyć sprzedaż w sklepach stacjonarnych podczas sezonu świątecznego?
Zaopatrzyłeś swoje sklepy w większy asortyment, zatrudniłeś dodatkowych pracowników i zaplanowałeś kampanię świąteczną. Sezonowe promocje są zatwierdzone, maile informujące o rabatach gotowe do wysyłki, a posty w mediach społecznościowych zaplanowane.
O autorze
2 min czytania 2019-12-13

Ale istnieje jeszcze jedna rzecz, o której powinieneś pamiętać, aby zwiększyć sprzedaż w okresie świątecznym.

Docieraj do klientów sklepów stacjonarnych dzięki kampanii display

Kiedy słyszysz „reklama online”, od razu w głowie pojawia się hasło „e-commerce”. Jednak to nie tylko e-commerce. 53% odbiorców, do których kierowane są takie reklamy, to osoby kupujące offline, do których nie możemy dotrzeć online. Są oni „niewidoczni” dla reklamodawców. 

W tym sezonie świątecznym możesz coś z tym zrobić.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Istnieją rozwiązania dotyczące konwersji w sklepach, które mogą porównać dane kupujących stacjonarnie z tymi, którzy zakupów dokonują online. Dzięki temu widzimy powiązania pomiędzy aktywnością zarówno offline, jak i online, co daje sprzedawcom detalicznym pełniejszy obraz ścieżki zakupowej każdego konsumenta.

Dzięki tego typu rozwiązaniom, możemy wyświetlać klientom spersonalizowane reklamy sklepu online. Każda taka reklama może zawierać informacje o produktach oraz sklepach, w których znajdziemy dany produkt, a także komunikaty, które zachęcą konsumentów do dokonania zakupu. Najlepsze rozwiązania mogą następnie powiązać zakupy w sklepie stacjonarnym z wyświetleniami i kliknięciami w baner, dzięki czemu dowiesz się, czy są one skuteczne. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak to działa w praktyce? Powiedzmy, że Jan kupił jakieś naczynia w Twoim stacjonarnym sklepie miesiąc temu. Dzięki narzędziom reklamowym jesteś w stanie powiązać jego anonimowy identyfikator z tym internetowym, dzięki czemu możesz dowiedzieć się, że ostatnio Jan przeglądał w internecie kieliszki do wina. Wiedząc o tym, kierujesz do niego reklamę ze specjalną zniżką na kieliszki do wina, wraz z innymi polecanymi produktami, a także adresem sklepu, w którym ostatnio dokonał zakupu. Jan przeglądając internet zauważa reklamę, jest zainteresowany ofertą, którą widzi i ostatecznie pojawia się w sklepie stacjonarnym, aby dokonać zakupu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wyczucie czasu jest niezwykle ważne 

Nie czekaj do końca listopada, aby rozpocząć kampanię świąteczną. Badanie przeprowadzone przez Deloitte w 2018 roku pokazało, że osoby, które kupiły prezenty w październiku, wydają ogółem 39% więcej na świąteczne zakupy. Więc to teraz jest czas, aby przyciągnąć klientów z powrotem do Twojego sklepu, aby zwiększyć sprzedaże w czwartym kwartale roku.

Jednak oprócz kampanii, które rozpocząłeś na przykład w listopadzie, zaplanuj dodatkowe  akcje dwa tygodnie lub nawet tydzień przed Bożym Narodzeniem. Dane pozyskane ze sklepów online, jak i stacjonarnych, wyraźnie wskazują, że sprzedaż w sklepach stacjonarnych była wyraźnie wyższa niż w pozostałych punktach sprzedaży w tygodniu poprzedzającym Boże Narodzenie. Kupujący, którzy martwią się, że przedmioty zakupione online nie dotrą do nich na czas, udadzą się do sklepów stacjonarnych po ostatnie prezenty – jest to idealny czas, aby wykorzystać spersonalizowane reklamy, które przyciągną ich do tych sklepów. 

Kampania omnichannel

Prawdziwa kampania omnichannel, czyli taka, w której łączysz zakupy online i offline, a także zdobywasz cenne informacje o klientach, pozwoli Ci znacznie zwiększyć sprzedaż w szczytowym sezonie zakupowym. Pomoże Ci również zwiększyć sprzedaż nawet po okresie świątecznym, dzięki lepszej jakości obsługi klienta, którą będziesz w stanie zapewnić, oraz nowym klientom w sklepach online, do których będziesz mógł kierować swoje reklamy. Widzieliśmy przypadki, gdy sprzedawcy stosujący kampanie omnichannel osiągają dwucyfrowy procentowy wzrost przychodów we wszystkich kanałach sprzedaży. A to powinno sprawić, że będziesz zadowolony, nie tylko podczas Świąt, ale i przez cały rok.

>>> Odkryj, jak przygotować się do sezonu świątecznego 2019 dzięki raportowi dla EMEA

 

Artykuł powstał we współpracy z Criteo.