Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Grzegorz Krzemień przedstawia swoich kandydatów na marketingowe słowo roku 2019

Grzegorz Krzemień przedstawia swoich kandydatów na marketingowe słowo roku 2019
Które słowo można uznać za marketingowe słowo roku 2019? Swoimi propozycjami podzielił się Grzegorz Krzemień, prezes GoldenSubmarine.
O autorze
2 min czytania 2019-12-17

Rok 2019 powoli dobiega końca. W związku z tym postanowiliśmy sprawdzić, jakie słowo wg branży marketingowej i Was, naszych czytelników można uznać za marketingowe słowo roku 2019.

Swoje propozycje przedstawia Grzegorz Krzemień, prezes GoldenSubmarine.

Gaming

Świat gier – mocno angażujący atrakcyjną reklamowo grupę docelową – staje się coraz ważniejszą przestrzenią komunikacji marketingowej. Na różne sposoby, od patronowania rywalizacji e-sportowej, przez obecność marki w przestrzeni wirtualnej bądź towarzyszenie graczom, aż po angażowanie w kampanię gamerów i influencerów e-sportowych. Popularność najlepszych e-sportowców przyćmiewa już w mediach społecznościowych największe gwiazdy światowego futbolu czy innych dyscyplin sportowych. Co również ciekawe, odbiorca komunikacji w tym kanale bywa jednocześnie e-graczem, jak i widzem oraz fanem gwiazd e-sportu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Mobile first

Choć o rosnącej roli mobile’u w komunikacji marketingowej mówi się od lat, hasło „mobile first” może dopiero zwojować świat reklamy i marketingu. Ponad połowa odsłon w Internecie – tak w Polsce, jak i na większości rynków zagranicznych – pochodzi z ruchu mobile’owego. Młodzi użytkownicy sieci i urządzeń mobilnych to digital natives, którzy życia bez online’u nigdy nie zaznali. Nie dzielą też obu przestrzeni – wirtualnej i realnej – tak wyraźnie i z taką powagą jak starsze generacje. Granice między tymi światami zacierają się, a w obszarze digitalowym – prym z coraz większą mocą wiedzie mobile; młodzi ze smartfonem nie rozstają się i rzadko kiedy przechodzą w pełni do offline’u. Wyzwaniem agencji i marketerów będzie jak zwykle – efektywne i mądre wykorzystanie tego zjawiska.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zasięg

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Dotrzeć do wąsko sprecyzowanej grupy docelowej, pożądanej przez markę, bywa zadaniem karkołomnym. Podobnie jak precyzyjniejsze niż dotąd zbadanie jej nawyków i postaw zakupowych. Ale wciąż i niezmiennie – nie tylko w digitalu – kluczem do sukcesu w komunikacji marketingowej jest zasięg. Być jak najmocniej obecnym tam, gdzie są konsumenci. Wyróżnić się i silniej zaistnieć w świadomości odbiorców niż konkurencja. W świecie dominacji i digialu, ale i coraz bardziej wymagających i podejrzliwych konsumentów – zasięg staje się niezmiennym wyzwaniem branży. Bo jak – w warunkach wszechobecnej mierzalności i statystyk – skutecznie przezwyciężyć choćby popularność adblocków? A to tylko jedna z wielu nowych barier w budowaniu zasięgowej komunikacji. Wygląda na to, że istotnym pojęciem branży staje się także… „czujność”.

Voice

Rozwiązania głosowe to narzędzie coraz mocniej eksploatowane w przestrzeni marketingowej i zdaje się, że trend będzie narastał. Od asystentów głosowych po podcasty. Coraz więcej marek czerpie ze sztucznej inteligencji, bo ta wkrada się we wszystkie niemal obszary naszego życia. Jednym z przejawów mocnej obecności AI w biznesie czy komunikacji marketingowej jest asystent głosowy, rozwiązanie oferowane przez największych dostawców nowoczesnych technologii. Asystent może wspierać client service, inicjować relacje b2b, ale też przejmować szereg innych obowiązków spoczywających na marce, np. w relacjach z potencjalnym konsumentem. Podcast – inne z rozwiązań, które ostatnio odżyło jakby na nowo – wpisuje się w szerszy trend treści na życzenie (z VoD na czele). Zastępuje tradycyjne radio, oferując atrakcyjną treść do słuchania w dowolnym momencie. Może też być wartościowszym materiałem niż „zwykły” audiobook; tak jak seriale, które zyskały przewagę nad filmem, dawkując emocje, przyciągając odbiorcę na dłużej i tworząc z nim trwalsze więzi.

A jacy są Twoi kandydaci na marketingowe słowo roku 2019? Wypełnij poniższą ankietę i podaj swoje propozycje. Wyniki wraz z wytypowanym marketingowym słowem roku 2019 podamy po 1 stycznia 2020.

Dziękujemy!