Wsparcie walki z pożarami w Australii i największa zbiórka w historii Facebooka

W czasie gdy Australia zmaga się z najgorszymi odnotowanymi pożarami w swojej historii, widzimy również jak w obliczu kryzysu społeczności wykorzystują Facebooka dla wspierania się i wyrażania solidarności z Australijczykami.
O autorze
1 min czytania 2020-01-08

30 grudnia lokalne społeczności uruchomiły funkcję Raporty o bezpieczeństwie w związku z pożarami w Nowej Południowej Walii i Wiktorii.

Od listopada na Facebooku utworzono ponad 19 tysięcy zbiórek, a ludzie z ponad 75 krajów wsparli ponad 250 organizacji pozarządowych zaangażowanych w pomoc ofiarom pożarów.

    • Celeste Barber, australijska aktorka, komiczka i pisarka, utworzyła zbiórkę pieniędzy, która zebrała ponad 28 milionów USD od ponad miliona darczyńców. Środki zostaną przekazane fundacji Trustee for NSW Rural Fire Service & Brigades Donations Fund. Jest to największa w historii zbiórka funduszy na Facebooku na świecie.
    • 168 tysięcy darczyńców przekazało ponad 5 milionów USD w ramach zbiórki na rzecz NSW Wildlife Information and Rescue Service.
    • W ramach zbiórki na rzecz Country Fire Authority & Brigades Donations Fund, 31 tysięcy osób zebrało ponad milion USD.

W ramach grup na Facebooku, lokalne społeczności wspierają się oraz dzielą się informacjami i zasobami. Oto kilka przykładów:

    • Bushfire Emergency accommodation in Canberra to grupa ponad 9000 osób, która pomaga łączyć ewakuowanych z terenów objętych pożarami z południowo-wschodniego wybrzeża z mieszkańcami w Canberry i okolic, którzy mogą zapewnić tymczasowe zakwaterowanie. Na grupie codziennie pojawia się ponad 325 nowych postów od osób oferujących lub szukających pomocy.
    • Wollondilly Fire Watch to grupa ponad 14 000 mieszkańców okręgu Wollondilly, służąca dzieleniu się informacjami na temat okolicznych pożarów. W ciągu ostatnich 30 dni w grupie pojawiło się ponad 1700 postów.
    • NZ accommodation for Australians Affected by Bush fires – grupa 350 osób utworzona w celu zaoferowania zakwaterowania w Nowej Zelandii osobom, które straciły domy w pożarze i mogą podróżować.

W sytuacjach kryzysowych ludzie korzystają także z narzędzia prośby o pomoc np. w celu odnalezienia 89-letniej ciotki czy dostarczenia karmy dla owiec i bydła.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W celu wsparcia informacyjnego organizacji pozarządowych niosących pomoc w obszarach objętych pożarami, Facebook stworzył cztery mapy kryzysowe. Wykorzystują one zanonimizowane dane i ukazują gdzie zlokalizowane są poszkodowane społeczności i jakie są potrzeby na miejscu – np. jedzenie, woda, produkty medyczne. Mapy te są wykorzystywane przez lokalne i międzynarodowe organizacje w celu niesienia właściwej pomocy we właściwe miejsca.

Facebook wyrówna również darowizny przekazane na GlobalGiving do wysokości miliona dolarów australijskich. Niezależnie, firma przekazała 250 tysięcy dolarów australijskich na rzecz Australijskiego Czerwonego Krzyża.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Więcej informacji na temat zbiórek na Facebooku dostępne jest tutaj. Informacje na temat narzędzi wykorzystywanych w sytuacjach kryzysowych dostępne jest tutaj.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się