Eventy na przełomie 2019/2020 (cz. 1)

Eventy na przełomie 2019/2020 (cz. 1)

Które wydarzenia z 2019 roku najmocniej wpłynęły na event marketing? Jakie są najważniejsze wyzwania stojące przed nim w 2020 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Eventy na przełomie 2019/2020 podsumowują: Agnieszka Ciesielska z EventowaBlogerka.pl & Agencja Eventowa Everitum, Arek Stolarski i Łukasz Kubacki z agencji Live, Magda Kozicka z Mea Group, Ola Brzozowska z Plej, Olga Krzemińska-Zasadzka z Agencji eventowej Power.

Agnieszka Ciesielska
EventowaBlogerka.pl & Agencja Eventowa Everitum

3 najciekawsze akcje event marketingowe z 2019 roku w Polsce

Ciekawych akcji marketingowych w 2019 r. było dość dużo i wskazanie jedynie trzech jest trudne – chciałabym wymienić wszystkie, które zapadły mi w pamięć. Na uwagę zasługują akcje Kompanii Piwowarskiej i Grupy Żywiec. Miasteczko Leszka na Pol’and’Rock Festival było różnorodnością atrakcji zaproponowanych przez Agencję Boscata i wpisujących się w życie festiwalowe. To one porywały do spontanicznego farbowania włosów na zielono i zachowania wspomnień na zdjęciach z fotobudki. Było karaoke, celebryci, dmuchane kanapy. Bardzo pozytywnie kojarzone mierzenie promili i zbieranie śmieci w zamian za elektryczne hulajnogi. W wyniku tej akcji zebrano 1,5 tony aluminium oraz ponad tonę plastiku. Ciekawym działaniem była też wakacyjna akcja ambientowa browaru Tyskie. Na plaży rozstawiono wielki parawan, który zwracał uwagę na absurdalny kierunek w jakim zmierza „Parawaning”. Po odsłonięciu parawanu obserwatorzy zobaczyli pop-up bar z niecodzienną promocją – Tyskie za parawan. Każdy plażowicz za jego oddanie otrzymywał zimne piwo. Wokół baru powstała wielka strefa spotkań. Bardzo ciekawa akcja, zresztą nie pierwsza w wykonaniu Kompanii Piwowarskiej. Zeszłoroczna winda, w której poznawaliśmy sąsiadów – „Przejdźmy na TY” wpisuje się w dalszy ciąg prowadzonych działań marketingowych. Inną z ciekawych akcji były działania Grupy Żywiec. Należący do niej Desperados pod koniec marca ruszył z cyklem imprez, których uczestnicy dobrowolnie nie korzystali ze smartfonów. Twarzą akcji była modelka i influencerka Karolina Gilon. Marka zaprosiła do dzielenia się pomysłami na imprezy na Facebooku, Instagramie i Twitterze i oznaczania ich #WeAreTheParty. Zorganizowano także nietypową domówkę – wszyscy goście zostali poproszeni o pozostawienie swoich telefonów w zamykanych szafkach. Warszawska domówka rozpoczęła cykl imprez Desperadosa, który trwał do września i zakończył się wielkim finałem, podczas którego wykorzystano ideę z całego świata na stworzenie jednej epickiej imprezy.

Na uwagę zasługuje też projekt „Mali Ratownicy” stworzony przez El Padre i Public Dialog dla Grupy Volkswagen. W wakacje w ośmiu nadmorskich miejscowościach stworzono specjalne strefy, w których ratownicy medyczni uczyli najmłodszych zasad pierwszej pomocy, stając się superbohaterami. Każdy mógł dostać też Certyfikat Małego Ratownika i Super Moc Pomagania. Oprawa graficzna, w stylu komiksowym, doskonale trafiała w upodobania dzieci i młodzieży.

Nie można pominąć również działań prowadzonych przez Netflix m.in. promocji 3. sezonu serialu „Dom z papieru", która opanowała polskie miasta. Obok plakatów policyjnych mogliśmy natknąć się również na mniej konwencjonalne formy reklamy np. tę na krakowskim Rynku Głównym, gdzie obok słynnej rzeźby „Eros Bendato" Igora Mitoraja stanęła podobnych rozmiarów maska Salvadora Dalego. Opatrzono ją podpisem „Kradzież to największa sztuka”. Jeszcze większy rozgłos od samej reklamy uzyskała bardzo niska kwota, jaką Netflix miał zapłacić miastu, ponieważ nie wiedziało ono, że w grę wchodzi właśnie reklama. Obserwując działania Netflixa w nadchodzącym 2020 r. możemy spodziewać się kolejnych nietypowych akcji marketingowych w jego wykonaniu.

3 wydarzenia z 2019 roku najmocniej wpływające na event marketing

Moim zdaniem branżą eventową wstrząsnęły dwa styczniowe wydarzenia: Śmierć Prezydenta Gdańska Pawła Adamowicza podczas WOŚP oraz pożar escape roomu w Koszalinie, w którym zginęło 5 młodych dziewcząt. Obie tragedie i przebieg prac komisji stwierdzających nieprawidłowości w przypadku tych zdarzeń rzuciły cień na kwestie bezpieczeństwa eventów i atrakcji, jakie są organizowane w naszym kraju. Z drugiej strony, skupiło to też większą uwagę organizatorów, a także pobudziło wyobraźnię i wpłynęło na zwiększoną czujność podczas przygotowań do kolejnych realizacji, co mimo wszystko warto odnotować na plus.

W tym roku do świata eventów wdarło się również życie polityczne. Z moich obserwacji wynika, że kampanie wyborcze do Parlamentu Europejskiego w maju oraz do Sejmu i Senatu w październiku wpłynęły na ilość organizowanych wydarzeń (wiece, pikniki, spotkania z politykami). Trudno też pominąć 30-tą rocznicę obchodów utworzenia „NSZZ Solidarność”, które świętowała cała Polska, a w samym Gdańsku odbyło się ponad 100 imprez, w tym koncerty, wykłady i debaty.

Ostatnim wydarzeniem, które moim zdaniem znacząco wpłynęło na branżę MICE był upadek biura Thomas Cook na świecie i Neckermann w Polsce. Było ono wyraźnym sygnałem ostrzegawczym dla branży Incentive i powodem do redefiniowania ofert kierowanych do klientów.

3 najważniejsze wyzwania stojące przed event marketingiem w 2020 roku

Jubileuszowa edycja Męskiego Grania, która w tym roku miała wyjątkową skalę przyniosła nam kilka nowych statystyk. Oprócz tych znanych z licznych publikacji – 10 singli na 10-lecie, czy 40 artystów biorących udział w wydarzeniu, warto zwrócić uwagę na 3 mln publiczność, która mogła skorzystać z transmisji online. Co uważam za absolutne wyzwanie dla większości festiwali w Polsce, ale też dla organizatorów konferencji. Koszt wdrożenia być może jest duży, ale skala zasięgu niewspółmiernie większa. Warto to rozważyć.

Wyzwaniem będą wciąż eventy, dla których priorytetem będzie zrównoważony rozwój, ekologia i współtworzenie wydarzeń w obrębie jednej branży. Tej jesieni miałam okazję brać udział w takim projekcie dla branży telekomunikacyjnej (XXV Konferencja KIKE + Zjazd MiŚOT). Korzyści dostrzegają zarówno goście – w zwiększonej liczbie przybywający na takie wydarzenia – (940 uczestników), jak i wystawcy. Organizatorzy przyznają, że współpraca i łączenie sił jest wyzwaniem, ale daje wymierne efekty. Uczestnicy doceniają fakt, że nie muszą jeździć na kilka mniejszych wydarzeń – mają możliwość spotkania większości partnerów z branży w jednym miejscu.

Sprawdzianem dla nas wszystkich będzie też tzw. czynnik ludzki. W każdym obszarze usług brakuje wykwalifikowanych ludzi do pracy. Za każdą usługą związaną z infrastrukturą, hotelarstwem, zapleczem sceno-technicznym, scenografią powinien stać kompetentny, przeszkolony człowiek. Jeśli w tych miejscach nie będzie odpowiednich ludzi potrafiących zadbać o serwis, o gości i o organizację pracy to cała reszta traci znaczenie. Organizatorzy eventów doskonale wiedzą, że jakość wspólnej, zgranej pracy jest za każdym razem odczuwalna przez gości. Pytanie jaką ocenę wystawią nam, gdy tych ludzi nie będzie?

Nowinki technologiczne a event marketing w 2020 roku

W technologiach dużo już było i dużo pewnie przed nami. Trudno powiedzieć, co będzie tą najjaśniejszą z gwiazd. Często cykl życia nowości jest krótkotrwały – stąd też trudno zawierzyć jednej technologii w 100 proc. i przewidzieć, czy klienci ją kupią. Jako organizator wydarzeń oczekuję na pojawienie się technologii, które ułatwią przenikanie świata online z offline. Niczego nowego w tym obszarze na razie nie dostrzegłam, oprócz aplikacji mobilnych, nad którymi trzeba się napracować, żeby je wdrożyć z sukcesem. Ostatnio przetestowaliśmy aplikację mKonferencje.pl i muszę przyznać, że dobrze spełniła swoje zadanie. Są też oczywiście „nieśmiertelne” social media, ale ich żywot jest krótkotrwały i dość ograniczony zasięgowo. Czekam na coś, co znacznie poprawi dynamikę przyciągania ludzi na wydarzenia, scentralizuje rynek i skupi uwagę większej liczbie osób.

Arek Stolarski, prezes zarządu, agencja Live
Łukasz Kubacki
, communications manager, agencja Live

3 najciekawsze akcje event marketingowe z 2019 roku w Polsce

  • Red Bull – lądowanie samolotu na sopockim molo, które miała przyjemność wyprodukować nasza agencja.
  • PRO8L3M – Outpost In5talac7a – multimedialna instalacja promująca najnowszą płytę raperskiego duetu Pro8l3m.
  • Akcja promująca serial „Dom z papieru” Netflixa w Krakowie – kontrowersyjna, lecz ciekawa akcja, która skupiła na sobie uwagę mediów

3 wydarzenia z 2019 roku najmocniej wpływające na event marketing

  • Koncert Dawid Podsiadło / Taco Hemingway na Narodowym – dobrze zorganizowane wydarzenie czołowych artystów młodego pokolenia
  • 10. edycja trasy Męskie Granie – jubileuszowa trasa koncertowa cieszyła się rekordowym zainteresowaniem (90 tys. widzów) i wyprzedała się w 5 min!
  • Burning Man – tygodniowy event na pustyni w Nevadzie to rokrocznie niesamowite zjawisko na styku różnych sztuk

3 najważniejsze wyzwania stojące przed event marketingiem w 2020 roku

  • Jeśli pojawi się spowolnienie gospodarcze, w pierwszej kolejności może się to odbić w budżetach marketingowych firm/klientów.
  • Rozwój technologii AR i VR i adaptacja jej pod rozwiązania eventowe.
  • Bezpieczeństwo na imprezach – po tragicznym wydarzeniu w Gdańsku podczas WOŚP organizatorzy muszą dbać o najwyższe standardy bezpieczeństwa.

Nowinki technologiczne a event marketing w 2020 roku

  • Wszelkiego rodzaju aplikacje ułatwiające dostęp do wydarzeń (bileteria, program, ważne informacje, mapy, atrakcje, pliki multimedialne, aktualności, interakcje z uczestnikiem, itp.).
  • Marki chcą zapewnić klientom podczas eventów i koncertów jeszcze bardziej wciągające i niezapomniane doświadczenia, dlatego głównym trendem wpływającym na event marketing z pewnością będzie technologia rozszerzonej rzeczywistości (AR) i wirtualna rzeczywistość (VR).
  • Ale z drugiej strony obserwujemy powrót do prostych rozwiązań, gdzie dominuje przewaga scenografii polegającej na rękodzielnictwie, adaptacji przedmiotów codziennego użytku (girlandy świetlne, ławeczki, huśtawki, palety, itp.), szmaty i światło.

Magda Kozicka
wiceprezes i dyrektor produkcji Mea Group

3 najciekawsze akcje event marketingowe z 2019 roku w Polsce

Koncert Dawida Podsiadło i Taco Hemingwaya w Warszawie

To pierwsi polscy artyści, którym udała się bardzo trudna sztuka – wypełnili Stadion Narodowy do ostatniego miejsca. Ponad 50 tys. osób postanowiło spędzić wieczór na Narodowym i przekonać się, jaki efekt da współpraca wokalistów reprezentującymi dwa zupełnie różne światy, odmienne style muzyczne. Świetnie wyreżyserowane show! Zadbano o każdy szczegół. Oprócz głównego elementu, dla którego publiczność przyszła na koncert, czyli – muzyki, artyści zadbali wraz z organizatorami koncertu o każdy detal – od sceny po fantastyczne animacje, wykorzystanie ledowych kul wypuszczonych w publiczność po elementy performance np. wspólna gra chłopaków na scenie w ping ponga. Jest to ważne wydarzenie, gdyż pokazuje, że polscy artyści też potrafią zrobić show w stylu, którego nie powstydziłyby się zagraniczne gwiazdy. Na pewno cały koncert na PGE Narodowym można uznać za wygraną zarówno dla muzyków, wszystkich, którzy odpowiadali za oprawę wydarzenia jak i również dla branży eventowej, bo pokazujemy, że każdy event potrzebuje czegoś więcej niż tylko multimediów. Koncert na światowym poziomie, wyjątkowa atmosfera, więcej takich eventów w 2020 roku proszę!

Ogólnopolska premiera Porsche 911 w Teatrze Szekspirowskim w Gdańsku

Za wydarzenie odpowiadała agencja Walk Events, której gratuluję bardzo fajnego konceptu kreatywnego wydarzenia – "911 – dźwięk legendy". Nie była to zdecydowanie po prostu kolejna premiera samochodu tylko spójnie i wyreżyserowane jak na teatr (miejsce, w którym event się odbywał) przystało – show. Nowoczesny, dynamiczny, artystyczny, z pięknym wykorzystaniem laserów oraz animacji na poruszających się ekranach koncept. No i Smolik, który stworzył muzykę… Bardzo fajna realizacja.

Flesz Fashion Night 2019

W tej trójce nie mogło zabraknąć dla mnie bardzo wyjątkowego wydarzenia – 8. edycji najważniejszej imprezy modowej w Polsce – Flesz Fashion Night 2019. Tym razem wraz z Edipresse Polska Mea Group przekroczyliśmy kolejny level w organizacji pokazów mody w Polsce. W ramach Flesz Fashion Night 2019 – Next Level zabraliśmy uczestników eventu w podróż do świata kultowych gier arkadowych z lat 80-tych. Podróż zrealizowano według koncepcji kreatywnej Mea Group, która zadbała o oryginalną oprawę wydarzenie poprzez specjalnie skomponowaną na potrzeby pokazu muzykę, animacje inspirowane kultowymi grami oraz oprawę scenograficzną i multimedialną.

Modelki poruszały się po wybiegu przypominającym planszę do gry w Pacmana. W centralnej części wybiegu znalazły się 4-metrowe multimedialne schody, na szczyt których modelki dostawały się windą. Schodząc w dół, swoim ruchem nawiązywały do sposobu poruszania się kultowych postaci z gier. Oprawa muzyczna, skomponowana specjalnie na ten wieczór przez R.Dudę i P.Piechura, przemycała dźwięki doskonale znane wszystkim fanom gier arkadowych, klimat lat 80-tych w oryginalnej, autorskiej aranżacji. Kulminacyjnym punktem pokazu była niespodzianka muzyczna, idealnie wpisująca się w klimat wydarzenia – występ Małgorzaty Ostrowskiej ze skomponowanym na ten wieczór nowym aranżem „Meluzyny.”

FFN to ogromne przedsięwzięcie, angażujące setki osób, które łączą świat designu, show biznesu, muzyki i technologii w święto polskiej mody. Z roku na rok poprzeczka jest podnoszona coraz wyżej i ten wysiłek doceniają partnerzy eventu, media i środowisko modowe. Po ośmiu latach FFN stał się marką samą w sobie i cieszę się, że od 3. edycji Mea Group może dołożyć swój wkład kreatywny oraz produkcyjny w sukces tego wydarzenia.

3 wydarzenia z 2019 roku najmocniej wpływające na event marketing

Konferencja NextM

Marketingowo-technologiczne wydarzenie, które przełamało schemat tego typu konferencji. Świetni speakerzy z całego świata, kontrowersyjne tematy, mnóstwo inspiracji. Duża część prezentowana przez praktyków – tych, którzy na co dzień kształtują oblicze marketingu i wizjonerów. Ogromne brawa również za świetną scenografię!

Pokaz mody w Łazienkach Królewskich

Łazienki Królewskie – miejsce często wykorzystywane przy produkcjach eventów, ale w tym przypadku było głośno o evencie w kontekście wykorzystania przestrzeni publicznej, podlegającej opiece konserwatora zabytków, w celach stricte reklamowych/marketingowych, a konkretnie poszło o pojawienie się logotypu pewnej sieci restauracji/barów szybkiej obsługi na stawie nieopodal Pałacu na Wyspie. Symbol międzynarodowej korporacji na terenie zabytkowego terenu wywołał oburzenie wielu środowisk. Partnerstwo korporacji jako sponsora pokazu mody (a zwłaszcza wyeksponowanie logotypu w zabytkowej, chronionej specjalnie przestrzeni) w tym przypadku przywołało pytania o sposób wykorzystania wspólnej przestrzeni i granice ingerencji na terenach zielonych, zabytkowych itp. Nieważne jak, ważne żeby mówili… – w tym konkretnym przypadku chyba został osiągnięty cel inny od zamierzonego.

Produkcje Sila Sveta i nowe formy artystyczne kolektyw 404.zero

O Sila Sveta wszyscy doskonale wiemy, czerpiemy inspiracje z wydarzeń, przy produkcji których pracują, ale nie mogło ich tu zabraknąć i nie podam żadnego konkretnego eventu, bo cały 2019 rok jak dla mnie należał do nich. Warto jednak zobaczyć produkcje – dla mnie odkrycia 2019 – kolektywu artystycznego 404.zero. Zarówno oni, jak i Sila Sveta, kreują multimedialne, interaktywne dzieła, sięgając po ciekawe formy wyrazu, i to często zapomniane przy naszym ciągłym poszukiwaniu nowinek. W każdym ich projekcie można znaleźć inspiracje, świeże spojrzenie na sztuki wizualne, muzykę.

3 najważniejsze wyzwania stojące przed event marketingiem w 2020 roku

Chyba wszyscy zadają sobie pytanie czy w 2020 r. będziemy mieć do czynienia z kryzysem. Wielu klientów rewiduje swoje zasady działania, w firmach wdrażane są nowe modele biznesowe, a tym samym zmianie ulega też sposób prowadzenia działalności marketingowo-eventowej. Rośnie znaczenie odpowiedzialnej działalności biznesowej, mającej na uwadze m.in. ekologię, zrównoważone pozyskiwanie zasobów itp.

Branża eventowa edukuje klientów, pokazuje im rosnącą skuteczność eventu jako jedynego narzędzia pozwalającego odbiorcom na osobisty, bezpośredni kontakt z produktem/usługą. Produkt musi walczyć o uwagę, więc niezbędne są emocje, a te kreujemy my-eventowcy.

Rośnie i będzie rosnąć rola brand experience. Będziemy odchodzić coraz bardziej od tradycyjnych relacji klient-produkt, jednostronnej komunikacji na rzecz gromadzenia doświadczeń, gdzie odbiorca poznaje produkt/usługę wielowymiarowo, w sposób angażujący zmysły, a tym samym wywołujący emocje.

Wszystkie ww. elementy będą miały wpływ na sposób pozyskiwania briefów od klientów, sposób prezentowania im ofert. Brand experience – klient już w momencie pierwszej prezentacji oferty będzie mógł zobaczyć, poczuć, usłyszeć to co przyszły uczestnik wydarzenia. Nadchodzi nowa jakość w event marketingu, nadchodzi zrównoważona produkcja eventowa.

Nowinki technologiczne a event marketing w 2020 roku

Rynek eventów w ostatnich latach chętnie sięgał po nowinki technologiczne, szeroko wykorzystywał nowości w realizacjach. Obecnie można raczej mówić o powrocie do nieużywanych ostatnio nośników, czego przykładem może być wielki come back laserów. Albo nietypowych nośników – ekranów projekcyjnych z kartonów… ;) Wszystkim nam znane technologie zyskują „drugie życie” poprzez ich bardziej artystyczne wykorzystanie w konceptach kreatywnych. Liczy się prostota w doborze narzędzi, ale za to eventowcy zaskakują klientów i branżę ich przemyślanym oraz artystycznym użyciem.

Ola Brzozowska
creative group head w Plej

3 najciekawsze akcje event marketingowe z 2019 roku w Polsce

Nie sposób nie wspomnieć lądowania samolotu Red Bull na sopockim molo z okazji rozpoczęcia sezonu letniego. To odważne, ale konsekwentne realizowanie strategii marki, a najbardziej ciekawa jestem rozmów z urzędnikami przy tym projekcie. Poza tym pozytywnie wyróżniła się branża muzyczna – dwa najciekawsze, moim zdaniem, projekty to instalacja promująca album PRO8L3M „Widmo” i koncert Dawida Podsiadło i Taco Hemingwaya.

3 wydarzenia z 2019 roku najmocniej wpływające na event marketing

Myślę, że wszystkie wydarzenia związane z kwestiami zrównoważonego rozwoju i ekologii, np. odsłonięcie tabliczki pożegnalnej dla roztopionego lodowca Okjokull na Islandii.

Warto wspomnieć też festiwale takie jak Glastonbury czy Coachella, które wyznaczają ekotrendy natychmiast podłapywane przez inne festiwale.

Moim trzecim typem jest wydarzenie, które się nie odbyło, czyli odwołany pokaz Victoria’s Secret. To ważny krok, który pokazuje, że na rynku nie ma już miejsca na tego typu eventy.

3 najważniejsze wyzwania stojące przed event marketingiem w 2020 roku

Na pewno z kwestią ekologii i zrównoważonego rozwoju. Coraz więcej marek zwraca na to uwagę i szukamy optymalnych rozwiązań, które pogodzą ekologiczne myślenie o evencie i budżet.

A jeśli o budżecie mowa, to stoi przed nami również widmo kryzysu ekonomicznego i choć nie wydaje mi się, żeby przyniosło to drastyczne cięcia budżetowe, to na pewno będziemy musieli optymalizować koszty.

Nowinki technologiczne a event marketing w 2020 roku

Głównym trendem technologicznym jest coraz większa digitalizacja eventów. Już nawet najbardziej konserwatywni klienci, także przy eventach wewnętrznych, zauważają konieczność łączenia wydarzeń z online. Dzięki instastories i malejącym kosztom live streamingów w eventach uczestniczy wielu więcej uczestników, niż tylko ci fizycznie obecni.

Olga Krzemińska-Zasadzka
managing director Agencji eventowej Power, PowerSport i DMC Warsaw Poland

3 najciekawsze akcje event marketingowe z 2019 roku w Polsce

Najbardziej emocjonującym wydarzeniem minionego roku była dla mnie Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy, która w 2019 roku zagrała po raz 27. W ubiegłym roku podczas tego wspaniałego „święta pomagania” doszło do tragedii, w wyniku której zmarł Prezydent Gdańska Paweł Adamowicz. To wydarzenie wszystkich nas poruszyło do głębi, a czas kiedy jesteśmy razem, kiedy wspólnie zbieramy środki na wspaniałe cele, stał się czasem smutku i żałoby. To wielki moment próby dla Fundacji WOŚP, Jurka Owsiaka i wszystkich jego współpracowników. To też moment, w którym ponownie zjednoczyliśmy się jako ludzie, aby razem nieść pomoc tym, którzy jej potrzebują. Ubiegłoroczna Orkiestra zebrała rekordowe 92 mln złotych. Pokazaliśmy, że pomimo tragedii, jesteśmy silni, bo jesteśmy razem. WOŚP jest bliska naszym sercom i chcemy, aby grała do końca świata i o jeden dzień dłużej.

Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy to dla mnie wzorcowe i bezsprzecznie najciekawsze wydarzenie na naszym rynku eventowym. W ubiegłej edycji w zbieraniu pieniędzy uczestniczyło ponad 1700 sztabów w całej Polsce i kilkadziesiąt kolejnych w różnych zakątkach świata. Na ulice z puszkami ruszyło ponad 120 tysięcy wolontariuszy. Akcja rozpoznawana jest na całym świecie i relacjonowana jest do wielu krajów naszego globu. No i Jurek Owsiak, wspaniały człowiek, świetny manager. Człowiek, z którego warto brać przykład.

Drugim wydarzeniem, które zrobiło na mnie ogromne wrażenie był koncert Taco Hemingwaya i Dawida Podsiadło. To najbardziej wyczekiwany koncert polskich artystów tego roku, a może nawet i dekady. I warto było czekać. Obaj artyści udowodnili, że w Polsce gra się na światowym poziomie. Ogromne wrażenie zrobiła na mnie aranżacja sceny, która była jednym „gigantycznym" ekranem, mierzącym kilkanaście metrów wysokości i kilkadziesiąt szerokości. Z daleka ledwo można było dostrzec wykonawców, w czym pomagały dobrze przygotowane wizualizacje. A te, w szczególności na koncercie Taco, były wyjątkowo przemyślane i artystycznie dopracowane – idealnie dobrane do klimatu każdego z utworów. Obaj artyści postawili na spontaniczność i niebanalne rozwiązania. Dawid Podsiadło zaskoczył wszystkich swoją grą na pianinie czy lecącymi z sufitu złotymi serpentynami. Kiedy już wszyscy myśleli, że to koniec, artyści wybiegli na scenę i ku zaskoczeniu wszystkich rozegrali mecz ping ponga. A w tłum poszybowały wielkie dmuchane piłki. Każdy z elementów tego spektaklu dopracowany był do perfekcji.

Trzecie wydarzenie, które zwróciło moją uwagę, to 10. edycja „Męskiego grania”. Jak co roku, marka Żywiec zjednoczyła wspaniałych artystów i wykreowała nowe trendy muzyczne. Jak można się było spodziewać, był to wyjątkowy koncert pełen nieprzewidywalnych zdarzeń, w którym wzięli udział niemalże wszyscy wybitni artyści polskiej sceny muzycznej.

3 wydarzenia z 2019 roku najmocniej wpływające na event marketing

Moim zdaniem najważniejszymi polskimi wydarzeniami wpływającymi na event marketing są Meetings Week Poland, Forum Branży Eventowej, Event-Mix i Event Biznes. To wydarzenia, które od wielu lat wpływają na naszą branżę, pokazują i kreują nowe trendy, dają możliwość dzielenia się wiedzą i doświadczeniem, spotkania ekspertów zarówno z Polski, jak i z całego świata.

3 najważniejsze wyzwania stojące przed event marketingiem w 2020 roku

Po pierwsze zarówno organizatorzy, jak i uczestnicy spotkań będą przywiązywali coraz większą wagę do kwestii związanych ze zrównoważonym rozwojem i zmianami klimatycznymi. Coraz częściej na spotkania wybierane będą lokalne destynacje, do których nie trzeba podróżować samolotem. Przywiązujemy coraz większą wagę do wydarzeń połączonych z ekologią, edukacją w zakresie ochrony środowiska. Przyglądamy się czy organizowane eventy, a także obiekty, w których gościmy wdrażają rozwiązania chroniące naszą planetę. To, moim zdaniem, zadanie numer jeden na najbliższe lata.

W przyszłym roku zaostrzają się przepisy i regulacje prawne dotyczące wielu aspektów organizacji wydarzeń, jak np. wymogi dotyczące organizacji konferencji medycznych czy RODO. To tematy, nad którymi wszyscy musimy się pochylić i wdrożyć do naszej pracy.

Jeśli chodzi o rodzaje spotkań, to chociaż na pierwszym miejscu nadal pozostają spotkania „face to face”, to systematycznie wzrasta ilość oraz znaczenie spotkań hybrydowych i wirtualnych. Jest to związane z dynamicznym i stałym rozwojem technologii, która wykorzystywana jest już nie tylko do tworzenia aplikacji mobilnych. Na rynku dostępnych jest wiele rozwiązań, które mogą pomóc nam w organizacji wydarzeń. Od uproszczenia logistyki, przez zapewnienie komunikacji w sytuacjach awaryjnych, po korzystanie z oprogramowania do rozpoznawania twarzy przy rejestracji czy do pomiaru skuteczności ustawienia stoiska wystawienniczego. Kluczem będzie wybranie odpowiedniego rozwiązania technologicznego i wdrożenie go do naszej realizacji.

Nowinki technologiczne a event marketing w 2020 roku

Jak już wspominałam bardzo duży wpływ na nasze życie zacznie mieć ekologia i to już się dzieje. W związku ze wzrostem świadomości społeczeństwa na temat nieodwracalnej degradacji środowiska naturalnego i alarmami ekologów, coraz więcej hoteli decyduje się na prowadzenie działalności w sposób bezpieczny i nieinwazyjny dla otoczenia. Obiekty, które podjęły decyzję o takiej formie działalności wprowadzają nowoczesne metody i urządzenia mające na celu polepszenie sytuacji ekologicznej w otoczeniu. Agencje eventowe i incentive dołączają się do akcji wybierając obiekty spełniające te standardy.

Wprowadzane są takie działania, jak:

  • segregacja śmieci oraz odpadów niebezpiecznych dla środowiska,
  • oszczędzanie energii elektrycznej i grzewczej,
  • ekonomiczne zarządzanie zasobami wodnymi i stosowanie detergentów przyjaznych środowisku,
  • Green Wash, czyli zachęcanie gości do powtórnego korzystania z pościeli i ręczników,
  • napoje podawane w szklanych, zwrotnych butelkach,
  • łazienki wypełniane są kosmetykami produkowanymi na bazie naturalnych składników w pojemnikach ulegających łatwej i szybkiej biodegradacji.

Najlepszy cytat/przesłanie roku 2019

Przesłanie, które towarzyszyło mi w mijającym roku, to słowa wypowiedziane przez Mahatmę Gandhiego: „Najpierw cię ignorują. Potem śmieją się z ciebie. Później z tobą walczą. Później wygrywasz.” Dodają mi one sił i wiary, w dążeniu do celów, które przed sobą stawiam.

Nagrody, artykuły i najlepsze chwile roku 2019

To był bardzo dobry rok dla mnie i całego zespołu agencji Power. Jestem wdzięczna, że mogłam dzielić się swoją historią, wiedzą i doświadczeniem w wielu artykułach publikowanych w mediach branżowych, takich jak: Kongres Magazine, OOH Event, OOH Magazine, Tygrysy Biznesu, blog Think MICE czy NowyMarketing. Szczególnie ważny i wyjątkowy był dla mnie wywiad opublikowany w THINK MICE, z wielu powodów zajął bardzo ważne miejsce w moim sercu.

Ogromną niespodzianką i radością było dla mnie to, że wg Eventex Award zostałam uznana jedną ze 100 najbardziej wpływowych osób w branży eventowej w Europie, a nasza agencja wg Kongres Magazine została jedną z najbardziej wpływowych agencji w Europie. To ogromny zaszczyt, uhonorowanie mojej wieloletniej pracy, a także ogromna dawka motywacji do kolejnych działań.

Nasz Agencja wzbiła się w tym roku na wyżyny swoich możliwości, wspólnie stworzyliśmy wspaniałe i kreatywne programy dla naszych klientów, rozwinęliśmy się technologicznie, a także biznesowo. Po raz kolejny otrzymaliśmy certyfikat Solidna Firma, a także nagrodę w kategorii Aplikacja Wyjazdowa Roku, nadawaną przez Wiadomości Turystyczne podczas World Travel Show. Nasi eksperci dołączyli do grona wykładowców Studium Event Management. Włączyliśmy się w 4 akcje charytatywne: Columbus Day z SOIT – organizowaną dla Fundacji Joanny Radziwił „Opiekuńcze Skrzydła”, która w tym roku zakończyła się rekordową zbiórką, Elfy SBE dla domu proadopcyjnego w Otwocku i Domu Dziecka w Biskupcu, site Poland dla Domu Samotnej Matki na Białołęce oraz „Zostań Aniołem” dla oddziałów onkologicznych dla dzieci.

Jestem dumna z nas wszystkich, razem jako POWER TEAM zrobiliśmy kawał dobrej roboty.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij