Marki na przełomie 2019/2020: Piątnica

Marki na przełomie 2019/2020: Piątnica

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2019 roku marka Piątnica? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2020 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2019 przeczytasz tu >

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O roku 2019 dla marki Piątnica opowiada Łukasz Kalinowski – wiceprezes OSM Piątnica.

Największy sukces dla marki w 2019 roku 

Rok 2019 był dla nas bardzo intensywnym i wyjątkowym czasem, który przyniósł nam jako marce wiele sukcesów i satysfakcji. Trudno wskazać jednoznacznie jeden sukces, ponieważ szereg działań, które podejmowaliśmy, pozwoliły nam na konsekwentne budowanie i umacnianie świadomości oraz wizerunku marki Piątnica. Szczególnie dumni jesteśmy jednak z tego, że w tegorocznych kampaniach „Śniadanie to podstawa” oraz „Piątuś radę da” udało nam się przekazać coś ważnego społecznie.

Najtrudniejsze wyzwanie dla marki Piątnica w 2019 roku

Wiele inicjatyw i projektów realizowanych w 2019 roku było dla nas powodem do zadowolenia, ale też jednocześnie wyzwaniem, z którym musieliśmy się zmierzyć. Zachowanie spójności w komunikacji marki Piątnica jest dla nas najważniejszym aspektem z marketingowego punktu widzenia, co stanowi nie lada wyzwanie w przypadku wprowadzania wielu nowości produktowych czy kampanii adresowanych do zróżnicowanych grup odbiorców. Cieszymy się, że pomimo tych wyzwań, udaje nam się pogodzić naszą nadrzędną platformę komunikacji „Z Piątnicy, no bo skąd!” z szerokim portfolio produktowym. 

3 najciekawsze akcje w 2019 roku

Jak wspominałem, OSM Piątnica w 2019 roku realizowała wiele projektów i każdy z nich był dla nas istotny. Jeżeli miałbym wymienić 3 z nich, to będą te, które wyróżniały się poruszaną tematyką, stanowiły dla nas wejście w nową kategorię lub niosły ze sobą wartość edukacyjną oraz prospołeczną. 

W pierwszej połowie roku prowadziliśmy kampanię wspierającą nowość produktową w ofercie Piątnicy, czyli SKYR w wersji pitnej, której towarzyszyła promocja konsumencka pod hasłem „Skyrunek Islandia”, której nagrodą główną były trzy dwuosobowe wyprawy na Islandię. Akcja cieszyła się wielkim zainteresowaniem ze strony naszych konsumentów, a sama nowość produktowa z Piątnicy znalazła na rynku szerokie grono zwolenników. 

Prowadziliśmy także kampanię promocyjno-edukacyjną „Śniadanie to podstawa”, w której przekonujemy, że śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, niezależnie od tego, czy jest się dzieckiem, nastolatkiem czy seniorem. A na pierwszy posiłek najlepiej nadają się produkty z Piątnicy – mleko, serki śmietankowe, czy twaróg – o czym przekonuje bohaterka reklam, którą ponownie była pani Eugenia, rodowita, starsza mieszkanka Podlasia. Spoty przygotowane do radio zostały docenione przez rynek marketingowy, ponieważ Piątnica otrzymała za nie nagrodę w konkursie kreatywnej reklamy radiowej adFM Awards, co pokazuje, że przyjęta przez nas strategia znajduje swoje zastosowanie na każdym polu komunikacji. 

Warto także wspomnieć o kreatywnej i niestandardowej kampanii promującej nowe wersje serków dla dzieci Piątuś. Bohaterem animowanych spotów jest Łoś, który pokazuje jak ważne jest odkrywanie świata. Piosenka mówi o tym, że nie każdy musi być dobry we wszystkim, ale próbując nowych rzeczy, może znaleźć tę, która sprawi, iż poczuje się dobrze z samym sobą. To ważne dla kształtowania pewności siebie u najmłodszych. Przekaz kampanii oraz wykorzystany nowoczesny format animowanej bajki spotkały się z bardzo pozytywnym odbiorem ze strony naszych konsumentów.

Akcja z najmocniej zaskakującymi efektami

Wszystkie projekty były realizowane zgodnie z planem i przyniosły marce Piątnica zakładane rezultaty. Na tym tle warto wspomnieć dodatkowo o kampanii Piątuś, ponieważ widzimy, że bardzo się spodobała i na pewno będziemy kontynuować tę linię kreatywną.   

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2019 roku

Piątnica jest marką dostępną w całej Polsce, dlatego od lat w naszych największych kampaniach wykorzystujemy telewizję oraz internet – zarówno w postaci działań digitalowych, jak i influencer marketingu. To są dla nas dwa główne kanały komunikacji, które w zależności od kampanii i celów, jakie chcemy osiągnąć, wzbogacamy o radio oraz współpracę z partnerami medialnymi, szczególnie w zakresie tworzenia angażujących treści. Zapraszamy również do współpracy starannie dobranych influencerów, którzy są wiarygodni dla naszych odbiorców oraz pasują do wizerunku Piątnicy. Coraz więcej uwagi poświęcamy także na rozwój naszych własnych kanałów komunikacji, szczególnie w social mediach, ponieważ dają one nieocenione możliwości interakcji z naszymi konsumentami.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2020 roku

Piątnica znana jest z innowacji w zakresie tworzenia nowych produktów i to podejście widoczne jest również w naszych działaniach marketingowych. W 2020 roku na pewno nadal będziemy testować nowe formaty oraz poszukiwać kreatywnych możliwości dotarcia do naszych odbiorców, tak abyśmy mogli pojawić się z marką tam, gdzie wcześniej nie byliśmy obecni. 

Niezmiennie będziemy także inwestować w sprawdzone kanały, takie jak telewizja, digital czy radio, które zapewniają nam szeroki zasięg i tym samym wzmacniają budowanie świadomości marki Piątnica.   

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Wśród trendów, na które warto zwrócić uwagę i będą one obecne także w naszych działaniach, mogę wymienić przede wszystkim dalszy rozwój współpracy z influencerami oraz tworzenie angażującego contentu wideo. Oba te rozwiązania pozwalają precyzyjnie adresować przekazy i działania do osób, które interesują się daną tematyką, co buduje przywiązanie do marki oraz pokazuje, że nasze działania są przemyślane, a oferowane produkty wpisują się w ich styl życia i potrzeby.

Budżet na działania digitalowe

Jak wspomniałem, digital jest dla nas jednym z najważniejszych kanałów komunikacji i jego pozycja znajduje swoje odzwierciedlenie w strukturze naszego budżetu, ale w tym momencie jest za wcześnie, by mówić o szczegółach.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Polska branża marketingowa stoi na bardzo wysokim poziomie. W każdym roku pojawia się wiele kampanii, które przykuwają uwagę i są coraz częściej zauważane w międzynarodowych konkursach, gdzie docenia się je m.in. za kreatywność prowadzonych działań, poziom realizacji i efektywność. Widać, że bardzo chętnie i odważnie sięgamy po nowoczesne rozwiązania i narzędzia, nie boimy się także eksperymentować, co z kolei pokazuje, że myślimy o marketingu w niestandardowy sposób. Osobiście jestem pod wielkim wrażeniem poziomu w branży i naszej otwartości na ciekawe rozwiązania, co jest szczególnie istotne obecnie, gdy przykucie uwagi konsumenta jest trudniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. 

3 najważniejsze cele i plany na 2020 rok

Cele OSM Piątnica możemy podzielić na te związane z komunikacją i rozwojem naszej oferty produktowej. Cieszymy się, że konsumenci lubią nasze produkty, ufają naszej marce i doceniają jakość prosto z Piątnicy. By sprostać ich oczekiwaniom, w kolejnym roku chcemy wdrożyć kolejne nowości produktowe oraz wejść w nowe kategorie. 

Niezmiennie pragniemy także utrzymać podobny poziom komunikacji, który był widoczny w 2019 roku oraz w dalszym ciągu rozwijać naszą platformę „Z Piątnicy, no bo skąd?”. Mamy nadzieję, że te kroki pozwolą nam skutecznie angażować konsumentów i wprowadzać ich w naturalny, nieco sielski świat marki Piątnica, a nasze produkty zagoszczą na ich stołach.  

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij