Format #HashtagChallenge – jest już dostępny na TikToku dla polskich reklamodawców

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Format #HashtagChallenge – jest już dostępny na TikToku dla polskich reklamodawców

#HashtagChallenge stał się jednym z najatrakcyjniejszych formatów na TikToku, zarówno dla użytkowników, jak i dla marek. Od tego roku dostępny jest również dla polskich reklamodawców.

TikTok rośnie w siłę, a liczba tiktokerów w Polsce już dawno przekroczyła dwa i pół miliona. W czym tkwi jego sekret? Do zalet na pewno można zaliczyć content – krótkie filmiki, które tworzą użytkownicy, często nie są doskonałe, ale dzięki temu są bardziej autentyczne. Mają również dużą szansę szybko stać się viralami. Dodatkowo aplikacja dostarcza treści zaraz po zarejestrowaniu i nie wymaga „śledzenia” kogokolwiek.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Na TikToku istnieje kilka formatów, które szczególnie angażują użytkowników, np. duety, lip sync czy właśnie #HashtagChallenge. Do uruchomienia tego ostatniego wystarczy kilka kroków – stworzenie filmu, wybranie towarzyszącej mu piosenki i rzucenie wyzwania innym osobom do stworzenia własnej wersji z użyciem konkretnego hasztagu i podkładu muzycznego. #HashtagChallenges inicjowane są przez twórców aplikacji, samych użytkowników, a w końcu – marki.

W 2018 roku Guess nawiązało pierwszą współpracę z TikTokiem, tworząc hashtag #InMyDenim. Marka opublikowała kilka filmików i pozwoliła użytkownikom działać. W materiałach wideo pokazywali oni, jak zmieniają swój monotonny ubiór w strój w stylu glamour. Oczywiście za sprawą jeansów Guess. Filmiki z #InMyDenim zostały obejrzane ponad 38 milionów razy. – Wyniki osiągane dzięki formatowi #HashtagChallenge są naprawdę spektakularne. To wyświetlenia często liczone w milionach przy stosunkowo niskim koszcie dotarcia. Taka reklama jest również mocno angażująca, a nierzadko użytkownicy nabywają dany produkt, by móc go pokazać w swoim wideo – mówi Marta Zarosa, head of social audience w Open Mobi.

#HastagChallenge w aplikacji widoczny jest dla każdego, zarówno dla twórców, jak i użytkowników-obserwatorów, bez żadnych ograniczeń. TikTok, z uwagi na jego potencjał, rozwinął go także jako format reklamowy. Od tego roku dostępny jest również w Polsce, m.in. za pośrednictwem agencji Open Mobi. Hasztag jako reklama wyświetlany jest na banerach w ogólnej wyszukiwarce oraz jako sponsorowany hasztag, a także przypięty jest u góry strony w wyszukiwarce muzyki rekomendowanej do tiktoków (czyli filmików).Tworzona jest również strona dedykowana #HashtagChallenge.

Gdzie jeszcze tkwi szansa dla marek? Dzięki #HashtagChallenges użytkownicy sami stają się współtwórcami treści dla brandu. Życie challengu nie kończy się też wraz z zakończeniem kampanii reklamowej. Użytkownicy nadal mogą tworzyć swoje wideo pod danym hasztagiem, a także widzą wszystkie treści zamieszczone do tej pory na platformie. Marki mają więc dodatkowo szansę zidentyfikowania najlepszych, najbardziej angażujących twórców, co pozwoli na wyłonienie prawdziwych ambasadorów. W końcu, i to jedna z najważniejszych zalet, TikTok dociera do pokolenia Z, które stanowi dziś jedno z największych wyzwań dla marketerów.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij