Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

In-Image Ads w zimowej kampanii IKEA

In-Image Ads w zimowej kampanii IKEA
Technologia In-Image Ads zawitała w ub. r. do Polski i już zdobyła sporą popularność. Na wykorzystanie jej w swoich działaniach zdecydowała się także IKEA.
O autorze
2 min czytania 2020-02-21

1 lipca 2020 r. AstraOne.io przeszła rebranding i obecnie spółka działa pod nazwą Vox.

In-Image Ads to nowa technologia reklamowa, która w Polsce dostępna jest od września ub. r. Umożliwia wydawcom emisję reklam nakładanych na zdjęcia zamieszczone w materiałach redakcyjnych na stronie. Kreacje zajmują do 20% powierzchni zdjęcia i zmieniają się dynamicznie. Twórcą tego rozwiązania jest międzynarodowa spółka AstraOne.

Reklamy emitowane w ramach In-Image Ads mogą być targetowane na konkretne zdjęcia lub na elementy znajdujące się na fotografiach. Autorskie algorytmy rozpoznawania obrazów wykorzystane w tej technologii analizują zarówno poszczególne elementy na zdjęciu, jak i cały jego kontekst oraz kontekst tekstu, w którym zostało zamieszczone. Pozwala to na lepsze dopasowanie przekazu. Reklamodawcy mają także możliwość wykluczenia konkretnych elementów, w których towarzystwie reklama nie powinna się wyświetlać.

Efekty kampanii prowadzonych w formacie In-Image wykazały ponad 3-krotnie wyższy uzyskany średni CTR niż w przypadku tradycyjnych kampanii w innych modelach. Na atrakcyjność przekazu istotnie wpływa to, że reklamy są dopasowywane kontekstowo i obiektowo do treści redakcyjnych, a także pojawiają się w zupełnie nowym dla internauty placemencie, którego nie ignoruje on w ramach ślepoty banerowej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Statystyki niejednokrotnie pokazały, że efekty kampanii prowadzonej w technologii In-Image Ads są kilkukrotnie lepsze niż w przypadku tradycyjnych kampanii programmatic. Dzięki autorskim algorytmom możemy bardzo dobrze dopasować do kampanii zdjęcia na stronach wydawców, a następnie wyświetlać na nich kontekstowo angażujące internautę reklamy. Dodatkowo zapewniamy reklamodawcom 100% viewability i 100% brand safety – mówi Adam Iwiński, Operations Director AstraOne.

Coraz więcej marek w Polsce decyduje się na wykorzystanie technologii In-Image Ads w swoich kampaniach. Z rozwiązania tego korzystają już takie brandy jak m.in. Lamborghini, Żabka, Lotto, Żabka, BMW, Porsche, Rossmann. Do tego grona niedawno dołączyła IKEA. Z przykładowymi kampaniami można się zapoznać na stronie gallery.astraone.io.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Zimowa kampania IKEA

Kampania marki IKEA z wykorzystaniem formatu In-Image Ads została przeprowadzona pod koniec ubiegłego roku i trwała od 12 grudnia i do świąt Bożego Narodzenia. Działania zostały zrealizowane przy wykorzystaniu technologii oferowanej przez spółkę AstraOne i we współpracy z GroupM.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kampania miała na celu reklamę akcesoriów kuchennych oraz do serwowania posiłków, a także komunikację świątecznej promocji. W ramach działań przygotowano kilka kreacji reklamowych, które przedstawiały wybraną ofertę marki wraz z informacją o obowiązującej promocji, ograniczonej czasowo.

Dzięki wykorzystaniu technologii In-Image Ads i targetowaniu na obrazy i kontekst, reklamy marki wyświetlane były w serwisach wydawców wyłącznie na zdjęciach przedstawiających jedzenie oraz akcesoria kuchenne. Kreacje emitowane były na serwisach współpracujących z ekosystemem AstraOne, w tym na Przyslijprzepis.pl, Mniammniam.com, MojeGotowanie.pl, kobieta.pl.

Kampania przyniosła średni CTR na poziomie 0,5%.

– Według mnie In-Image od AstraOne to nowy format reklamowy warty uwagi. Przykład kampanii dla IKEA pokazuje, że kreacje budzą zainteresowanie odbiorców – mają wysoki współczynnik CTR oraz dostarczają dobrej jakości ruch na stronę – mówi Jarosław Pająk, plista Director, GroupM.

 

Artykuł powstał we współpracy z AstraOne.