Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

W poszukiwaniu „MBA w marketingu”

W poszukiwaniu „MBA w marketingu”
O autorze
3 min czytania 2020-02-06

Stałe podnoszenie kompetencji to absolutny must-have wśród noworocznych postanowień każdego marketera. O ile jednak na polskim rynku istnieje wiele szkoleń i programów (z MBA na czele), skoncentrowanych na rozwoju szeroko pojętych umiejętności zarządczych, o tyle niełatwo jest znaleźć wartościową propozycję dla dyrektorów i specjalistów ds. marketingu. W jaki sposób zdobyć zatem kompetencje marketingowe na poziomie strategicznym?

Jak podnosić kompetencje managerskie?

Zawód marketera nie należy do profesji o wysokim stopniu zaufania publicznego*. Co gorsza, jest często niedoceniany również wewnątrz organizacji. Wszak marketerzy, również na stanowiskach kierowniczych przez wiele lat byli również pomijani przy okazji powołań do zarządów spółek*. Traktowanie specjalistów z tego obszaru jako „niepoprawnych wizjonerów” czy „finansowych utopistów” to niestety dla wielu proza korporacyjnego życia.

Nic więc dziwnego, że rynek zaczął reagować na potrzeby szkoleniowe marketerów. Oprócz krótkich szkoleń zorientowanych na kształcenie umiejętności operacyjnych (jak np. obsługi konkretnych mediów społecznościowych), powstały studia podyplomowe, kształcące w obszarze zarządzania marketingiem. Dużo większym prestiżem i estymą wciąż cieszyły się jednak bardziej multidyscyplinarne studia MBA, stanowiące często jedyną alternatywę dla marketerów chcących podnosić kompetencje managerskie.

Wielka Brytania, będąca dla wielu wzorem współczesnej edukacji*, zadbała jednak o rozwiązanie również i w tym obszarze. The Chartered Institute of Marketing, największa organizacja zrzeszająca marketerów na świecie (obecnie ponad 100 tysięcy członków) stworzyła system certyfikacji profesjonalnych marketerów i co roku „egzaminuje z marketingu” blisko 7 tysięcy studentów. W Polsce przygotowaniem do egzaminów (realizowanym na zasadzie rocznego szkolenia) od ponad 15 lat zajmuje się firma questus, prowadząca tzw. „Program CIM”.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Program CIM – alternatywa dla MBA?

Program szkoleniowy CIM jest w dużej mierze zbliżony swoją strukturą do studiów podyplomowych czy MBA. To roczne szkolenie rozwijające kompetencje managerskie, skoncentrowane jednak głównie na marketingu.

Jak dotychczas odbyło się aż 45. edycji Programu CIM, a wiosną tego roku (27 marca) startuje kolejna. Każda z odsłon szkolenia jest akredytowana przez wspomniany wyżej, brytyjski The Chartered Institute of Marketing.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W ramach Programu, uczestnicy biorą udział w 6 modułach tematycznych:

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  1. Marketing and Digital Strategy – moduł poświęcony tematyce analizy środowiska biznesowego, modelu biznesowego czy kluczowym marketingowym decyzjom strategicznym organizacji.
  2. Digital Customer Experience – skoncentrowany na tematyce doświadczeń klienta w cyfrowym środowisku. Podczas zajęć uczestnicy nie tylko rozwiną wiedzę z zakresu odkrywania i rozumienia insightów konsumenckich, ale także poznają metody wykorzystywania pozyskanych danych w procesie projektowania customer journey.
  3. Resource Management – moduł, który pozwala uczestnikom przyjąć strategiczną perspektywę w procesie zarządzania zasobami. Jego tematyka obejmuje także kwestie zarządzania zespołem marketerów czy planowania budżetów marketingowych.
  4. Innovation in Marketing – blok tematyczny zorientowany na ukazanie relacji między innowacjami a marketingiem. Podejmuje także tematykę budowania przewagi konkurencyjnej, zarządzania zmianą i tworzenia kultury organizacji uczącej się.
  5. Managing Brands – rozwija umiejętność strategicznego myślenia o marce. Podczas zajęć uczestnicy rozwijają swoje umiejętności z zakresu brandingu, zarządzania marką (i portfelem brandów), a także pomiarów.
  6. Digital Optimisation – moduł poświęcony tematyce optymalizowania strategii i zwiększania efektywności konwersji. Rozwija również umiejętność analizy środowiska cyfrowego i działań digital marketingowych.

Wśród szkoleniowców uczestnicy spotkają m.in:

  • dr hab. Robert Kozielski (Chartered Marketer, questus, Polsko-Amerykańskie Centrum Zarządzania)
  • Artur Maciorowski (Magazyn Online Marketing)
  • dr Jacek Pogorzelski (Blue Fox)
  • Jacek Kotarbiński
  • Lech C. Król
  • Tadeusz Żórawski (Molecular BBDO)
  • dr Katarzyna Nizińska (Esri Polska)
  • Wojciech Szymański (Ideo Force)
  • Małgorzata Nowak (Medicover)
  • Beata Michalska-Dominiak (Klientocentryczni)
  • Arkadiusz Wódkowski (PTBRiO)
  • dr Marcin Michalak (Uniwersytet Łódzki)
  • Bartosz Janowicz (Proinnovate)
  • Tomasz Leśniowski (IPMA)
  • Ireneusz Martyniuk

W ramach Programu CIM uczestnicy mają ponadto zagwarantowane:

  • Wyjazd na 3-dniowe Warsztaty Strategiczne #questusacademy – każdy z uczestników Programu CIM może bezpłatnie wziąć udział w 3-dniowym spotkaniu dla absolwentów CIM i członków społeczności questus academy. Warsztaty Strategiczne są poświęcone aktualnym trendom w biznesie i zarządzaniu, a wśród zaproszonych prelegentów byli m. in. prof. Grzegorz Kołodko, Sławomir Lachowski, Natalia Hatalska czy prof. Jerzy Bralczyk.

  • Program EPP – każdy z uczestników, który podchodzi do egzaminów CIM, współpracuje nad swoją pracą z tutorem, pełniącym rolę przewodnika i „krytycznego recenzenta”.
  • Program gwarancyjny – który umożliwia „odrabianie” sesji zajęciowych z innymi grupami Programu CIM.
  • 2-letni dostęp do platformy edukacyjno-rozwojowej Knowledge Garden – pełniącej rolę narzędzia wspierającego w procesie szkoleniowym. Wraz z Knowledge Garden uczestnicy zyskują dostęp m.in. do prezentacji z zajęć, materiałów dodatkowych czy abstraktów najważniejszych książek biznesowych i marketingowych, w tym m.in. „Brand Portfolio Strategy” Davida A. Akera, „The Experience Economy” Josepha Pine’a i Jamesa Gilmore czy „Small Data” Martina Lindstroma.

Start Programu CIM już 27 marca!

Najbliższa, już 46. edycja Programu CIM startuje już 27 marca. Spotkania w ramach programu będą się odbywać w Warszawie, na zasadzie dwudniowych (piątek: 17.00 – 21.00 – sobota: 9.00 – 17.00) zjazdów.

Aby uzyskać więcej informacji o Programie, skontaktujcie się z:
Anna Muskała
[email protected]
tel.: 601 052 704

Zachęcamy również do odwiedzenia strony internetowej questus.pl/program-zaawansowany-cim/.

Pamiętajcie, że start Programu CIM odbędzie się już 27 marca!

 

*www.socialmediatoday.com/marketing/attention-marketers-people-dont-trust-you
*cmo.adobe.com/articles/2017/4/-corporate-boards-seeking-marketing-expertise.html#gs.vwztre
*www.studyinternational.com/news/the-uk-is-the-best-country-in-the-world-for-education-says-study/