Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Filmy i seriale dla marketingowców

Filmy i seriale dla marketingowców
Za nami 92. ceremonia rozdania nagród Amerykańskiej Akademii Filmowej. To dobry moment, aby przyjrzeć się bliżej filmom, ale również serialom, które bezpośrednio lub pośrednio opowiadają o działaniach wizerunkowych i mają swój związek z marketingiem.
O autorze
2 min czytania 2020-02-10

„Możemy mieć́ dziś́ wielką satysfakcję, że jesteśmy świadkami powstania nowego sposobu opowiadania świata, jaki niesie ze sobą̨ serial filmowy, a którego ukrytym zadaniem jest wprowadzić́ nas w trans” – napisała w swojej przemowie noblowskiej Olga Tokarczuk. Interesujący sposób opowiadania historii to dzisiaj klucz do skutecznych działań marketingowych. Zarówno serial, jak i film mogą być doskonałą inspiracją dla strategii, które przygotowujemy dla marek. Jakie zatem tytuły warto nadrobić? 

Seriale

Ostatnie lata to wielki czas serialu. Tylko w poprzednim roku mieliśmy okazję oglądać wspaniałe produkcje opowiadające bezpośrednio lub pośrednio o świecie mediów. Pierwszą z nich jest „The Morning Show” ze znakomitymi kreacjami Jennifer Aniston, Reese Witherspoon oraz Steve’a Carella. Serial platformy AppleTV+ opowiada o kulisach pracy w studiu telewizyjnym, problemach oraz wielkich ambicjach głównych bohaterów.

Innym serialem ze świata mediów jest „Na cały głos/The Loudest Voice” (telewizja ShowTime, dystrybucja w Polsce HBO GO), w którym twórcy przyjrzeli się bliżej postaci Rogera Ailesa odpowiadającego za sukces stacji telewizyjnej Fox News, (w tej roli słynny Russell Crowe).

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wątek telewizji i korporacji medialnych znajdziemy również w serialach HBO: „Sukcesja/Succession” – historia amerykańskiej rodziny, która walczy o władze w korporacji medialnej Waystar Royco oraz „The Newsroom”, ukazujący kulisy pracy redakcji telewizji informacyjnej. Oba seriale wyróżniają znakomicie napisane, „mięsiste” linie dialogowe.   


Słuchaj podcastu NowyMarketing

Z grona innych serialowych produkcji warto wspomnieć o „Nowym Papieżu/The New Pope” (HBO GO), w którym Paolo Sorrentino w swoim unikalnym stylu kreśli niebywałe portrety bohaterów. Niech pierwszy podniesie rękę ten, kto nie był zachwycony sceną, w której grają Sharon Stone i John Malkovich?

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Do małych perełek zaliczyć można również tytuły takie jak „Mad Men” (dystrybucja Nettflix), „Magia Kłamstwa/Lie to me” czy kultowe już „House of Cards” (Netflix). 

Filmy i dokumenty

Produkcje filmowe również potrafią oddawać kulisy rządzące światem marketingu w fascynujący i przykuwający uwagę sposób. Kto jeszcze nie widział, koniecznie powinien zapoznać się z dokumentem „FYRE: Najlepsza impreza, która nigdy się nie wydarzyła” (Netflix). To przestroga dla wszystkich, służąca temu, aby nie reklamować czegoś, czego nie da się później „dowieźć”.

Inna pozycja, obowiązkowa to „McImperium/The Founder”. W filmie z udziałem Michaela Keatona jako biznesmena Raya Kroca przedstawiona jest historia stworzenia sieci restauracji McDonald’s.

Osoby pracujące w obrębie branży modowej czy też beauty wiele inspiracji znajdą w produkcji „Diabeł ubiera się u Prady/ The Devil Wears Prada”. Początkująca dziennikarka dostaje pracę asystentki redaktor naczelnej czasopisma „Runaway”, a Anne Hathaway i Meryl Streep dają pokaz oscarowego aktorstwa. Nie inaczej jest w przypadku Brada Pitta, którego bohater w filmie „Moneyball” postanawia wykorzystać analizy komputerowe w swojej pracy.

Dla fanów marketingu politycznego polecamy „Idy Marcowe/The Ides of March”, które przybliżą nam kwestię związaną z personal brandingiem oraz „Fakty i akty/Wag the dog” o zarządzaniu kryzysowym.

Także rzecznicy prasowi mają swój film. „Dziękujemy za palenie/Thank You for Smoking” to opowieść o rzeczniku koncernu tytoniowego, który chce pozostać wzorem do naśladowania dla swojego 12-letniego syna.

W tym zestawieniu nie może zabraknąć również „The Social Network”, czyli historii powstania serwisu „Facebook”, którą każdy powinien znać.

Dla fanów seriali dokumentalnych mamy również „Hakowanie Świata/The Great Hack” (Netflix), która przedstawia historię firmy Cambridge Analytica. Dzięki działaniom w serwisach społecznościowych miała istotny wpływ na wyniki wyborów prezydenckich w USA oraz Brexit.

Interesująco ujęta jest również słabość amerykańskiej Doliny Krzemowej, pokazana w dokumencie „Wynalazczyni: Dolina Krzemowa w kropli krwi/The Inventor: Out for Blood in Silicon Valley”

Zwróćcie uwagę także na „Sugar Man/Searching for Sugar Man”, czyli uniwersalną, zaskakującą opowieść o szczęściu i przypadkach w naszym życiu oraz tym, jak zyskuje się sławę.

A na koniec inna perełka od naszych sąsiadów z Czech, czyli „Czeski Sen”. W jaki sposób przygotować udaną kampanię marketingową supermarketu, który nigdy nie miał powstać? Odpowiedź zaskoczy, rozbawi, ale i zasmuci każdego oglądającego. Miłego seansu!