Konwersja w eCommerce

Konwersja w eCommerce

Swego czasu napisałem dwa teksty o konwersji. Cieszyły się popularnością. Postanowiłem zatem napisać kolejny. Tym razem skupię się na elementach wspierających konwersję, a nie wynikających bezpośrednio z poprawy użyteczności serwisu.

Marka

Sklep marki SOLAR uzyskuje ponadprzeciętną konwersję na poziomach powyżej 2,5% i ponad 60% zakupów z pierwszej wizyty. SOLAR to ekskluzywna marka, która ma swoje stałe klientki – ceniące jakość jaką oferuje firma. Żaden, nawet najlepszy eCommerce nie zastąpi budowanej latami siły marki i zaufania jakim darzą ją konsumenci. Naszym zadaniem przy pracy nad SOLAR było jedynie ułatwić realizowanie zakupów.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Podobne efekty wpływu marki na konwersję widziałem w pracy nad klientem TUI Poland. Konwersja z wizyt na hasła zawierające markę „TUI” była kilkukrotnie wyższa niż na hasła bez elementu marki. Użytkownicy wpisujący markę jako element swego zapytania, deklarują jednocześnie zaufanie.

Opisy produktów

Naiwnością byłoby sądzić, że użytkownik kupi cokolwiek co zaoferuje mu dobra marka. Sprzedawcy ciągle zapominają o tym, że ludzie potrzebują poznać produkty, które kupują. W sklepie Praktiker.pl uzyskaliśmy trzykrotny wzrost sprzedaży wśród produktów, których opisy rozbudowaliśmy.

W ubiegłym roku w Dzień Darmowej Dostawy pracowałem w domu i miałem okazję obsługiwać pomoc on-line w świątecznej akcji promocyjnej CudPrezent.pl.

Przykładowe pytania jakie dominowały (zapis oryginalny z chatu):

  • Jak mocuje się matę i jaką długość ma kabel?
  • Czy są jakieś gumki do mocowania, czy mata po prostu leży na siedzeniu?

W CudPrezent integrowaliśmy oferty z wielu sklepów. Niektóre oferty sprzedawały się bardzo dobrze, inne bardzo słabo. Główne zróżnicowanie wynika z dwóch czynników: koszt dostawy, opis produktu. Nie zawsze sprzedawca ma wpływ na dostawę ale na opis produktu ma zawsze. Zazwyczaj kiepskie opisy wynikają wprost z blokady mentalnej – „mamy tyle a tyle produktów i na pewno nie zdołamy ich opisać”. Tymczasem wystarczy zacząć od tych najlepiej sprzedających się produktów i systematycznie iść dalej.

Pięć inspiracji do pisania lepszych opisów produktów:

  1. Pisanie perswazyjne – zachęta do zakupu i odpowiednie tworzenie oferty – np. „to już ostatnie sztuki na magazynie”
  2. Korzystanie z wiedzy o psychologii klienta i uwarunkowaniach zakupowych – np. co decyduje o wyborze kosiarki – np. odpowiedź na pytanie „spalinowa czy elektryczna?”
  3. Opisywanie warunków dostawy i zalet sklepu – np. „pamiętaj, że kupujesz bez ryzyka – możesz zwrócić produkt w ciągu 10 dni”
  4. Korzystanie z informacji anglojęzycznych oraz stron producenta i opinii konsumenckich – bardziej szczegółowy i wiarygodny od konkurencji opis.
  5. Opisywanie zastosowań – np. „kosiarka doskonale nadaje się do pracy nawet na zaniedbanym trawniku”

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij