Twitter rozpoczyna walkę z fake newsami publikowanymi przez polityków – pomogą użytkownicy

Twitter rozpoczyna walkę z fake newsami publikowanymi przez polityków – pomogą użytkownicy
Twitter rozpoczął testy nowej funkcji, której celem jest walka z rozpowszechnianiem się fake newsów publikowanych przez polityków oraz znane osoby. W jej ramach to m.in. użytkownicy będą mogli sami oznaczać te wpisy, które mogą zawierać nieprawdziwe informacje.
O autorze
1 min czytania 2020-02-24

Twitter postanowił zrobić porządek z fake newsami publikowanymi m.in. przez polityków, które niewątpliwie będą się teraz pojawiać w serwisie coraz częściej, z uwagi na zbliżające się w USA wybory prezydenckie. Jak poinformowali przedstawiciele platformy w rozmowie ze stacją NBC News, aktualnie prowadzone są testy funkcji, które mają na celu ograniczenie dezinformacji w serwisie.

W jej ramach materiały zawierające fałszywe informacje będą oznaczane etykietami w jaskrawych kolorach – będą one takiej samej objętości, co sam wpis. Tego typu symbol będzie informować użytkowników o tym, że dany tweet może rozpowszechniać treści, które nie są prawdziwe.

Co ciekawe, weryfikacją fake newsów będą zajmowały się nie tylko wyspecjalizowane organizacje czy też dziennikarze, ale również sami użytkownicy. Każda osoba będzie otrzymywać punkty, jeżeli zgłoszone przez nich wpisy faktycznie będą zawierały fałszywe informacje. Im więcej tego typu punktów, tym bardziej taka osoba stanie się wiarygodnym źródłem dla portalu.

Na tę chwilę nie wiadomo, kiedy funkcja miałaby zostać wprowadzona do serwisu na stałe. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Przedstawiciele Facebooka zapowiedzieli walkę z rozprzestrzenianiem się fałszywych informacji na temat koronawirusa. Z portalu społecznościowego usuwane będą nieprawdziwe treści na jego temat, w tym m.in. te dotyczące „alternatywnych” sposobów leczenia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

LinkedIn postanowił rozpocząć walkę przeciwko rozpowszechnianiu dezinformacji w internecie – w okresie od stycznia do czerwca 2019 roku portal podjął działania w sprawie 21,6 mln fałszywych kont.

PS3

W sierpniu 2019 roku dla swoich amerykańskich użytkowników Instagram wprowadził opcję oznaczania treści, które mogą być nieprawdziwe.