TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

In-Image Ads – nowy format reklamowy efektywny w każdej branży

In-Image Ads – nowy format reklamowy efektywny w każdej branży
Nowy format In-Image Ads podbija polski rynek reklamy. Jak efektywnie wykorzystują go marki z branży automotive, technologicznej, retail, FMCG i odzieżowej?
O autorze
3 min czytania 2020-03-05

1 lipca 2020 r. AstraOne.io przeszła rebranding i obecnie spółka działa pod nazwą Vox.

AstraOne.io jest międzynarodową spółką adtechową, świadczącą swoje usługi w Polsce od września ub. r. Stworzona przez nią technologia In-Image Ads oferuje nowy model i placement reklamowy na desktopie i mobile’u w postaci kreacji reklamowych dynamicznie nakładanych na zdjęcia na stronach wydawców. Kreacje te mogą być w formatach rich mediowych, a w najbliższej przyszłości planowane jest wprowadzenie formy wideo. AstraOne.io prowadzi zaawansowane prace nad możliwością zakupu nowego formatu In-Image Ads w modelu programatycznym i open market.

In-Image Ads został oparty na autorskiej technologii AstraOne.io – picture recognition. Wykorzystuje ona algorytmy rozpoznające obiekty i umożliwia klasyfikację, identyfikację i interpretację obrazów znajdujących się na zdjęciach. Dzięki temu reklamodawcy mają możliwość targetowania reklam na konkretne obrazy, czy przedmioty znajdujące się na zdjęciach w materiałach na stronach i serwisach wydawców, biorąc pod uwagę kontekst całego zdjęcia i artykułu.

Największą zaletą nowego formatu In-Image Ads jest to, że jest on mocno angażujący dla odbiorcy, a średni CTR kampanii w nim prowadzonych jest 3-krotnie wyższy od tradycyjnych kampanii display. Dodatkowo AstraOne.io zapewnia reklamodawcom 100% viewability oraz 100% brand safety.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Więcej na temat działania i możliwości technologii picture recognition oraz formatu In-Image Ads można przeczytać w tym artykule.

AstraOne.io ma za sobą ponad 670 udanych kampanii dla marek. W samej Polsce, od czasu wejścia na rynek pół roku temu, spółka przeprowadziła kilkadziesiąt kampanii. Technologia stworzona przez AstraOne.io wykorzystywana jest z powodzeniem w działaniach reklamowych marek z przeróżnych branży.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Branża automotive

Jako jedna z pierwszych z nowego formatu reklamowego prężnie korzysta branża automotive. Wykorzystywany jest on przez marki z różnych segmentów. W segmencie samochodów popularnych oraz budżetowych, Toyota wykorzystała nowy format do kampanii wizerunkowej swojego modelu kompaktowego samochodu Aigo, która została przeprowadzona na początku tego roku. Reklama wyświetlana była na stronach o tematyce motoryzacyjnej czy biznesowej.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

W branży automotive nowy format efektywnie wykorzystują także marki z segmentu premium i luksusowego. Przykładowo McLaren oraz Porsche użyły go w kampaniach jakościowych, skierowanych do węższych i zamożniejszych grup odbiorców i nastawionych na pozyskanie potencjalnych klientów zainteresowanych odbyciem jazd próbnych.

Nie tylko marki motoryzacyjne w branży automotive korzystają z In-Image Ads. Decydują się na to również stacje paliw. Pod koniec ubiegłego roku format ten wykorzystała w swoich działaniach świątecznych sieć stacji Circle K, prowadząc kampanię pod hasłem „Kawa za 1zł przy zakupie 35l paliwa”.

Branża technologiczna

Format In-Image ads z powodzeniem wykorzystywany jest w branży technologicznej. Doskonale sprawdza się on w przypadku promowania produktów takich jak nowe modele smartfonów, co czynią np. Samsung czy Huawei.

Format ten może być z powodzeniem wykorzystywany także do promocji smartwatchy i tradycyjnych zegarków. Przykładem takich kampanii są, chociażby działania prowadzone przez szwajcarski koncern zrzeszający producentów zegarków – Swatch, mające na celu promocję usługi płacenia e-zegarkiem.

Branża retail

Reklamy w modelu In-Image Ads przynoszą bardzo dobre efekty i znalazły swoje zastosowanie również w branży retail. Pierwszą firmą w Polsce, która zdecydowała się na to rozwiązanie, jest Żabka. Sklep w ramach prowadzonych we wrześniu i październiku ub. r. działań w serwisach wydawców wyemitował reklamy promujące swoją aplikację mobilną oraz zniżki, jakie konsumenci mogą dzięki niej uzyskać. Kampania została przeprowadzona na desktopie i mobile’u.

Z kolei Rossmann postanowił wykorzystać nowy format reklamowy do przeprowadzenia kampanii „Pomysł na prezent – zestawy kosmetyków idealnie pod choinkę” mającej na celu dotarcie do jak najszerszego grona konsumentów i promocję świątecznych zestawów prezentów oferowanych przez sieć.

Podobną kampanię świąteczną przeprowadziła IKEA. Działania miały na celu reklamę akcesoriów kuchennych oraz do serwowania posiłków, a także komunikację świątecznej promocji. Dzięki technologii In-Image Ads i targetowaniu na obrazy i kontekst, kreacje marki wyświetlane były w serwisach wydawców wyłącznie na zdjęciach przedstawiających jedzenie oraz akcesoria kuchenne.

Także sklepy internetowe oraz marketplace’y w swoich działaniach reklamowych sięgają po format In-Image Ads. Pod koniec ub. r. sklep eZebra wykorzystał go w celu zakomunikowania swojej czasowej promocji na kosmetyki marki Dr Irena Eris, natomiast w styczniu br. marketplace Allegro Fitness przeprowadził kampanię wizerunkową, mającą na celu promocję linii produktów fitness i sportowych, objętych patronatem przez Ewę Chodakowską.

Branże FMCG i odzieżowa

Z możliwości, jakie oferuje In-Image Ads, korzysta także coraz więcej marek z branż FMCG oraz odzieżowej. Marki takie jak Coca-Cola czy Mirinda wykorzystują ten format w ramach klasycznych działań wizerunkowych mających na celu zwiększenie ogólnej świadomości marki wśród konsumentów, natomiast firmy odzieżowe jak Levi’s, Adidas czy Nike preferują kampanie nastawione na promocję konkretnej, nowej linii produktów.

– Od września ub. r. prowadzimy w Polsce udane kampanie dla marek z praktycznie każdej gałęzi przemysłu. Format In-Image Ads doskonale sprawdza się w kampaniach brandingowych, głównie z uwagi na możliwość prowadzenia kampanii ze 100% viewability i 100% brand safety, a także z ogromnym zaangażowaniem użytkownika dzięki wyjątkowemu targetowaniu kontekstowemu – mówi Adam Iwinski, CEO Hybrid Poland i AstraOne.io

Format reklamowy In-Image Ads jest efektywnie wykorzystywany przez marki z różnych branż, zarówno do kampanii wizerunkowych, jak i bardziej perfomance’owych, nastawionych np. na pozyskiwanie leadów sprzedażowych. Biorąc pod uwagę, że CTR kampanii w tym modelu jest średnio 3-krotnie wyższy od innych kampanii display, In-Image Ads jest z pewnością formatem wartym uwagi, szczególnie w dobie wszechotaczającej nas ślepoty bannerowej i braku zaangażowania internautów w tradycyjne placementy reklamowe.

Z innymi przykładowymi kampania z zastosowaniem technologii In-Image Ads można się zapoznać na stronie gallery.astraone.io.

 

Artykuł powstał we współpracy z AstraOne.io.