TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

4X4 – Prawnicy w Social Media

4X4 – Prawnicy w Social Media
Serwisy społecznościowe to dla prawnika grząski i bagnisty teren na pagórkowatym poligonie pełnym żołnierzy. Można starać się iść pieszo samemu, ubrudzić po szyję, stracić mnóstwo sił i w dodatku narazić na niebezpieczeństwo.
O autorze
2 min czytania 2013-11-08

grafika: fotolia.pl

Niezbędna jest technologia. Można skorzystać np. z miejskiego auta osobowego – niezmiernie łatwo jednak się zakopać, a jazda nie będzie należała do najprzyjemniejszych.

Więcej, potrzebna jest specjalistyczna technologia – sprawdzone auto terenowe z napędem na cztery koła. Co oczywiste, najlepiej niech będzie opancerzone, z podwójnym bakiem i obstawą, ale na to nie każdego stać.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przyjmijmy, że owa specjalistyczna technologia to wyspecjalizowana wiedza. Żołnierzami są tzw. hejterzy lub po prostu gorliwi obrońcy zapisów KERP [Kodeks Etyki Radcy Prawnego – przyp.red.] i KEA [Kodeks Etyki Adwokackiej – przyp. red.]. Resztę dopowiecie sobie sami.

Oto 16 rekomendacji, które wynikają z czystej empirii, a które być może pozwolą Wam lepiej odnaleźć się na społecznościowym poligonie:

Słuchaj podcastu NowyMarketing

4 ARGUMENTY za tym, by NIE tworzyć firmowego profilu kancelarii w serwisie Facebook:

  1. To miejsce, gdzie oferty usług profesjonalnych przegrywają z  ofertami usług, które gospodarują nasz czas wolny.
  2. Kto polubi stronę kancelarii? W najczęstszym przypadku znajomi znajomych, trochę prawników z konkurencji i kilku aktualnych klientów. Nie liczyłbym na rzeszę potencjalnych klientów.
  3. O czym będziesz pisać w tym serwisie? O sprawach, które prowadziłeś dla klientów? O zmianach w prawie, które opisały już wszystkie prawnicze redakcje? O tym, że przyjęliśmy dwóch praktykantów na staż? Nie sądzę. O tematy, które mogą zaowocować biznesowo, nie jest łatwo.
  4. Facebook, to niezwykle bagnisty i ciernisty poligon, gdzie czają się żołnierze – „hejterzy”. Za najmniejszy Twój błąd przyjdzie zapłacić wizerunkiem.

4 SYTUACJE, gdy Facebook może być doskonałym narzędziem marketingowym dla kancelarii:

  1. Kancelaria koncentruje się na obsłudze klientów indywidualnych lub działalności szkoleniowej.
  2. Mamy świetny blog lub serwis tematyczny pod osobną marką, którym przydałoby się zwiększenie zasięgu i dotarcie do nowych odbiorców
  3. Dużo rekrutujemy, szukamy kanału do komunikacji z potencjalnymi pracownikami naszej kancelarii. Marketing w obszarze HR, też robi swoje.
  4. Tworzymy markę pod określony cel – zakładamy jej neutralnie wyglądający profil lub organizujemy zamkniętą ekskluzywną grupę.

4 ZALETY serwisu LinkedIn z perspektywy marketingu prawniczego:

  1. Świetne miejsce, by pokazać swoje referencje, przeprowadzone projekty, ale także uzyskać – jakże cenne w świecie usług profesjonalnych – rekomendacje.
  2. W przeciwieństwie do serwisów, w których toczysz swoje prywatne wirtualne życie, tutaj bez większego skrępowania możesz inicjować kontakty. Z założenia to co prezentujemy w profilach powinno być publiczne i możliwe do zweryfikowania.
  3. Skarbnica wiedzy o klientach, ale też konkurentach. Z nią wiesz już dużo więcej.
  4. Zdecydowanie trudniej o błąd na poziomie zewnętrznej komunikacji marketingowej, który mógłby mieć opłakane, a zarazem globalne skutki, bo i „hejterów” mniej niż np. na Facebook.

4 SERWISY społecznościowe, które mogą uzupełnić Twoje działania:

  1. Twitter – jeśli jesteś marką samą w sobie, będziesz miał posłuch.
  2. GoldenLine – jeśli szukasz polskich klientów z MŚP, zainteresuj się grupami z obszarów Twoich specjalizacji.
  3. Google+ – jeśli patrzysz przyszłościowo, nie możesz zapomnieć o tym, jak wpływowa jest grupa Google.
  4. YouTube – w USA nastała prawnicza moda na kręcenie krótkich filmów prezentujących pojedynczych prawników lub kancelarie. Nie sądzisz, że przyjdzie ona i do nas?

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Autor: Marcin Tomczak, Kreatywny marketingowiec, specjalizujący się w marketingu prawniczym i internetowym. W swojej pracy wspiera kancelarie prawnicze z w/w zakresu na poziomie strategicznym, taktycznym i operacyjnym. Partner w firmie Tomczak | Stanisławski.