ROI w mediach społecznościowych - infografika

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
ROI w mediach społecznościowych - infografika

ARBOinteractive przygotowało wyniki Adobe Digital Index, dotyczące modeli mierzenia zwrotu z inwestycji – Last Click Attribution i First Click Attribution.

Co to jest First Click i Last Click Attribution?

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Spróbujmy przedstawić to na przykładzie użytkownika szukającego butów sportowych. Na Facebooku widzi reklamę marki produkującej buty, którą lubi jego znajomy. Klika w reklamę i wchodzi na stronę. Ogląda buty i wychodzi. Po trzech dniach widzi reklamę tych samych butów na billboardzie w drodze do pracy, a po tygodniu postanawia sprawdzić na forach, co myślą o nich użytkownicy. Wreszcie wyszukuje w google odpowiedniego modelu butów (tego samego, który zainteresował go na Facebooku), przechodzi do sklepu internetowego i kupuje buty.

Marketer używający do mierzenia ROI modelu Last Click Attribution 100% przychodu z transakcji dokonanej przez naszego użytkownika przypisze search marketingowi. Czy jednak użytkownik ten kupiłby buty, gdyby nie zainteresowała go reklama i rekomendacja znajomego na Facebooku? Pierwszy kontakt z marką, którego rezultatem jest wejście na stronę internetową bez dokonania zakupu (w naszym przypadku źródłem kontaktu był Facebook) doceniany jest przez marketerów korzystających z modelu First Click Attribution.

W modelu LAst Click Attribution najbardziej tracą media społecznościowe.Jest to kanał marketingowy, który generuje raczej efekt wizerunkowy niż prowadzi do sprzedaży, przez co pozostaje niedoszacowany w procesie liczenia zwrotu z inwestycji. Takie formy reklamy jak search marketing czy mailingi mają dużo większy potencjał w zakresie generowania sprzedaży. Są tworzone po to, aby sprowokować użytkownika do akcji, którą możemy łatwo zmierzyć. Natomiast media społecznościowe generując efekt wizerunkowy mogą zainteresować użytkownika produktem, choć rzadziej są impulsem do podjęcia decyzji zakupowej.

Warto więc mieć świadomość obu tych wskaźników oraz lokując budżet, brać pod uwagę specyfikę kanałów marketingowych.

 

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij