Grupa Calzedonia i koncern LVMH walczą z koronawirusem – produkują maseczki ochronne i żele antybakteryjne

Grupa Calzedonia i koncern LVMH walczą z koronawirusem – produkują maseczki ochronne i żele antybakteryjne
Firmy z branży modowej aktywnie włączają się w walkę z koronawirusem – Grupa Calzedonia rozpoczęła w swoich fabrykach produkcję maseczek ochronnych, natomiast koncern LVMH, zrzeszający takie marki, jak Louis Vuitton czy Dior – żeli antybakteryjnych.
O autorze
1 min czytania 2020-03-27

W obliczu panującej pandemii każda para rąk i każde działanie jest na wagę złota. Doskonale zdają sobie z tego sprawę dwie popularne firmy z branży modowej, które postanowiły aktywnie włączyć się w walkę z koronawirusem.

Francuski koncern LVMH – właściciel takich marek, jak Louis Vuitton, Prada czy też Dior – ogłosił, że w swoich fabrykach, w których do tej pory powstawały luksusowe perfumy znanych brandów, rozpoczął produkcję żeli antybakteryjnych, niezbędnych do walki z koronawirusem. Te następnie zostaną przekazane władzom Francji, a także Assistance Publique-Hôpitaux de Paris, czyli największemu systemowi szpitali w Europie. Przedstawiciele koncernu poinformowali, że pierwsza partia produktów ma trafić do francuskich instytucji medycznych jeszcze w tym tygodniu.

Natomiast Grupa Calzedonia postanowiła przeorganizować swoje dwie fabryki – jedną we Włoszech, drugą w Chorwacji – w taki sposób, by rozpocząć w nich produkcję maseczek ochronnych i fartuchów medycznych dla szpitali w Weronie. W tym celu włoska firma zakupiła specjalne maszyny do stworzenia linii półautomatycznej, a także przeszkoliła operatorów maszyn do szycia w nowym typie produkcji. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Firma przewiduje, że początkowo możliwa będzie produkcja nawet do 10 tys. maseczek dziennie. 

To jednak nie jedyne marki z branży modowej, które aktywnie włączyły się w walkę z koronawirusem – firma produkująca odzież sportową 4F przekazała już szpitalowi klinicznemu MSWiA w Warszawie 300 par gogli, z których będą korzystać lekarze, zajmujący się osobami zarażonymi koronawirusem. Przedstawiciele brandu zapowiedzieli także, że począwszy od 14 marca br., 20% z dziennego obrotu zostanie przeznaczone na pomoc w walce z koronawirusem. Więcej na temat podobnych działań znanych marek możecie przeczytać tutaj. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Redakcja francuskiej edycji magazynu Elle postanowiła podziękować lekarzom oraz pielęgniarkom za ich walkę z koronawirusem i wypuściła specjalną edycję czasopisma, która jest jednocześnie przewodnikiem o pracy, kulturze i szkole w czasie pandemii.