TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Popularne hasztagi w okresie pandemii

Popularne hasztagi w okresie pandemii
Wpisując na Instagramie #coronavirus, automatycznie otrzymujemy powiadomienie o możliwości przejścia bezpośrednio na stronę Światowej Organizacji Zdrowia (WHO). Hashtag ten oraz #Covid_19 tylko na tym kanale użyty został niemal 13 milionów razy.
O autorze
2 min czytania 2020-04-02

Nic więc dziwnego, że cała Polska, w tym również internauci i nasi influencerzy żyją obecnie epidemią. Wielu z nas, przebywając na kwarantannie, jeszcze częściej sięga po social media. Efekt? Serwisy społecznościowe opanowały trendy, które relacjonują obecną sytuację. Liczba memów (brawo @make_life_harder), wyzwań, hashtagów sprawia, że koronawirus stał się numerem jeden w komunikacji nie tylko mediów głównego nurtu, ale również internautów, influencerów czy marek, którym przyszło się zmierzyć z nową rzeczywistością w sferze biznesu.

#Zostańwdomu

W mediach społecznościowych ogromną popularnością cieszy się akcja „zostań w domu”. Za pomocą hashtagów #zostańwdomu (308000 postów) czy #zostajewdomu (76100 postów) influencerzy zachęcali do ograniczenia wyjść czy spotkań towarzyskich i pozostanie w domach na czas pandemii. Z hashtagu korzystają nie tylko popularni twórcy, ale również osoby publiczne np. Hanna Lis i Izabela Kuna.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Hasztagi wykorzystywane są również przez instytucje państwowe do promowania właściwych zachowań. Przykładem są działania Ministerstwa Zdrowia na Twitterze.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Hasztagi takie jak #zostańwdomu czy angielska wersja #stayathome są przejawem oddolnej inicjatywy pozwalającej zmobilizować się społeczeństwu w tej niecodziennej dla nas wszystkich sytuacji.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na Instagramie hashtag w różnych wariantach, wraz ze swoim anglojęzycznym odpowiednikiem został użyty już ponad 3 miliony razy. Na jego popularność w dużej mierze mają wpływ influencerzy, którzy oddziałują zwłaszcza na najmłodsze i jednocześnie najbardziej mobilne młode pokolenie. Jak wynika z naszych badań, ludzie najczęściej korzystają z Instagrama w celu zainspirowania się i tutaj mamy bardzo pozytywny przykład właśnie takiej sytuacji.

Wraz z rozwojem sytuacji, hashtag ten doczekał się różnych wariantów, takich jak #siedzęwdomu (ten hashtag został użyty prawie 11 tysięcy razy) czy #badzjakkevinzostanwdomu. Mają one jeden cel: ograniczyć kontakt z innymi osobami, w celu zminimalizowania liczby zachorowań, do liczby umożliwiającej wyeliminowanie wirusa.

#Gastropomaga

Decyzją rządu na czas pandemii zamknięte są wszystkie lokale gastronomiczne. Niestabilna sytuacja finansowa czy strach przed utratą płynności to dwie największe bolączki tej branży. Część restauratorów na swoich kanałach w mediach społecznościowych coraz wyraźniej komunikuje opcję dostawy bądź rozszerza swoje działania o aktywność z obszaru CSR, oferując swoje dania za symboliczny grosz lub przywożąc je przedstawicielom służby zdrowia zupełnie bezpłatnie.

Tak nagłe ograniczenie możliwości sprzedażowych, wynikających ze spadku liczby gości oraz brak możliwości dostawy w przypadku części firm sprawiają, że branża musi zmierzyć ze stratami. #posiłekdlalekarzy oraz #gastropomaga wraz ze swoimi lokalnymi wersjami to dwa przykłady hashtagów opisujących inicjatywy podejmowane przez grono przedstawicieli polskiej gastronomii.

Wielu z nich zdecydowało się na wsparcie posiłkiem osób, które są na pierwszej linii walki z wirusem: lekarzy, pielęgniarski i ratowników medycznych, które często spędzają wiele godzin na dyżurach, nie mając przerwy na jedzenie. Stawiając na działania CSR i komunikując je w mediach społecznościowych, próbują budować swój wizerunek, mając nadzieję, że po powrocie do normalności klienci wrócą do nich, jednocześnie przyciągając nowych.

Na uwagę zasługuje też rosnąca popularność wpisów opatrzonych tagami #czysteręce oraz #cleanhands, które w sposób charakterystyczny dla mediów społecznościowych, pokazują użytkownikom znaczenie profilaktyki.