Sieci handlowe wprowadzają rozwiązania, które usprawnią robienie zakupów i zmniejszą kolejki przed sklepami

Sieci handlowe wprowadzają rozwiązania, które usprawnią robienie zakupów i zmniejszą kolejki przed sklepami
W związku z pandemią koronawirusa wiele sieci handlowych postanowiło wprowadzić nowe rozwiązania, które usprawnią robienie zakupów, zmniejszą kolejki przed sklepami i jednocześnie ograniczą kontakty klientów z innymi osobami.
O autorze
1 min czytania 2020-04-09

Kilka dni temu informowaliśmy o uruchomieniu przez Stokrotkę pilotażowego sklepu internetowego, w którym możemy zrobić zakupy, a następnie odebrać je w najbliższej placówce. Choć na tę chwilę rozwiązanie dostępne jest tylko dla mieszkańców Lublina, to już niebawem ma zostać wprowadzone również w innych miastach. 

Podobną usługę wprowadziła niedawno Żabka – klienci mogą zamawiać produkty poprzez aplikację żappka, a następnie zapłacić za nie i odebrać je w najbliższym markecie marki. Rozwiązanie testowane jest aktualnie w wybranych sklepach w Warszawie. Ponadto, w Poznaniu sieć ruszyła z usługą dostaw zakupów do domu. 

Ciekawe rozwiązanie wprowadziła też firma Auchan we wszystkich swoich hipermarketach na terenie Polski – na stronie internetowej sieci klienci mogą rezerwować specjalnie przygotowane zestawy produktów, a następnie odebrać je w specjalnym punkcie w sklepach marki. Do wyboru są zestawy, które zawierają m.in. masło, nabiał, owoce, warzywa, czy też jedzenie dla kotów i psów. 

Natomiast sieci Spar oraz Piotr i Paweł umożliwiają robienie zakupów za pośrednictwem pracowników placówek. Jak to dokładnie działa? Otóż przed wybranymi sklepami marek dostępne są specjalne ulotki z listą zakupową. Po ich uzupełnieniu i pozostawieniu w wyznaczonym miejscu pracownicy placówek skompletują koszyk, a następnie zadzwonią do klientów, gdy tylko ich zakupy będą gotowe do odebrania w kasie. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Wymienione wyżej działania to odpowiedź sieci handlowych na wprowadzone niedawno przez rząd obostrzenia w związku z panującą pandemią koronawirusa – nowe rozwiązania pozwolą m.in. na zmniejszenie kolejek przed sklepami, a także pomogą osobom, które należą do grupy wysokiego ryzyka zarażenia wirusem. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W związku z nowymi obostrzeniami związanymi ze stanem epidemii wprowadzonymi przez rząd Lidl i Biedronka postanowiły nieco zmienić model funkcjonowania swoich sklepów. Od 2 kwietnia br. obie firmy wydłużają godziny pracy większości swoich marketów – teraz czynne będą w godz. 6:00 – 24:00.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Kilka dni temu popularne sieci handlowe postanowiły wprowadzić szereg rozwiązań z myślą o ochronie seniorów, którzy są w grupie podwyższonego ryzyka zakażeniem koronawirusem – są to m.in. specjalne godziny na zakupy oraz pierwszeństwo przy kasie.