Brand safety w dobie koronawirusa i kwarantanny – na przykładzie wielkanocnych kampanii In-Image Ads Intermarché, Kaufland oraz Winiary

Brand safety w dobie koronawirusa i kwarantanny – na przykładzie wielkanocnych kampanii In-Image Ads Intermarché, Kaufland oraz Winiary
Dbanie o brand safety jest niezwykle istotne dla większości marek. Szczególnie w dobie koronawirusa należy uważać, aby nie pojawić się w złym kontekście. Dlatego w ramach kampanii warto wykorzystać nie tylko efektywne formaty reklamowe, ale także te bezpieczne, jak In-Image Ads autorstwa AstraOne.io
O autorze
3 min czytania 2020-04-20

1 lipca 2020 r. AstraOne.io przeszła rebranding i obecnie spółka działa pod nazwą Vox.

In-Image Ads jest innowacyjnym formatem reklamowym stworzonym przez międzynarodową spółkę AstraOne.io, umożliwiającym dynamiczne wyświetlanie reklam, w tym rich mediowych, na zdjęciach w materiałach na stronach wydawców. Model ten charakteryzuje się wysoką efektywnością, a kampanie z jego wykorzystaniem przynoszą 3-krotnie większy średni CTR niż tradycyjne działania display.

Format In-Image Ads wykorzystuje autorską technologię AstraOne.io – picture recognition, która analizuje zarówno poszczególne elementy znajdujące się na zdjęciach zamieszczonych w artykułach wydawców, jak i cały ich kontekst, i na tej podstawie pozwala targetować reklamy na konkretne obrazy. Baza, na której opiera się algorytm, składa się z kilkudziesięciu tysięcy słów kluczowych i obiektów, w tym konkretnych przedmiotów, logo marek, produktów, zdjęć twarzy, emocji, sytuacji i zachowań.

Obecnie, w dobie pandemii koronawirusa coraz więcej firm zatrzymuje działania reklamowe, ponieważ obawia się pojawić wśród negatywnych treści związanych z kryzysem, co mogłoby zaszkodzić ich wizerunkowi. Dlatego dla reklamodawców szczególnie ważne powinno być to, że AstraOne.io ze swoim formatem In-Image Ads zapewnia 100% brand safety.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ramach In-Image Ads reklamodawcy mają możliwość skorzystania z tzw. black listy i wykluczenia konkretnych elementów na zdjęciach, w których towarzystwie reklama nie powinna się wyświetlać. Jeśli danego elementu nie ma w bazie, klienci mogą samemu zaproponować jego dodanie. Może się to okazać szczególnie przydatne w obecnym okresie, ze względu na wspomniane obawy firm odnośnie pokazywania się w kontekście koronawirusa i w treściach z nim związanych – np. informacjach dotyczących zgonów, nowych zachorowań, czy też negatywnego wpływu pandemii na gospodarkę.

Należy jednak pamiętać, że nie wszystkie artykuły związane z koronawirusem muszą mieć wydźwięk negatywny. Wiele z nich stanowią treści neutralne, np. w postaci poradników „jak spędzić czas z rodziną podczas kwarantanny”, czy też artykułów dotyczących pomocy rządowej dla przedsiębiorstw lub efektywnej pracy zdalnej, które wręcz mogą okazać się dobrym otoczeniem dla reklam firm B2B, chociażby oferujących systemy do home office’u, telekonferencji, VPN-y i zabezpieczenia. Dlatego też algorytmy AstraOne.io w kampaniach In-Image Ads pozwalają na oddzielenie contentu o wydźwięku negatywnym od tego o wydźwięku neutralnym i pozytywnym, a także na dodanie tzw. white listy, czyli elementów, w otoczeniu których reklama powinna się pojawiać – np. wszystkie treści związane z tarczą antykryzysową.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Reklama In-image gwarantuje 100% viewability (reklama wyświetla się na zdjęciu redakcyjnym tylko jeśli jest ono widoczne w 100% przez co najmniej 1 sekundę) i 100% brand safety (dzięki stworzonej black liście konkretnych obiektów wykluczamy artykuły o tematyce związanej ze śmiercią, przemocą, seksem itp.). Nieustannie powiększamy swoje inventory o kolejne dobrze znane i jakościowe polskie witryny – mówi Adam Iwinski, CEO AstraOne.io Poland.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Więcej na temat formatu In-Image Ads i technologii picture recognition można przeczytać w tym artykule.

Wielkanocne kampanie z In-Image Ads

Mimo wszechobecnych w branży reklamowej obaw związanych z koronawirusem, niektóre marki nie porzucają swoich działań promocyjnych i wybierają bezpieczne rozwiązania. Przykładem mogą być kampanie, chociażby Intermarché, Kaufland i Winiary, które dzięki wykorzystaniu technologii In-Image Ads wyświetlały się jedynie w otoczeniu zapewniającym 100% brand safety.

Działania Kauflandu zostały przeprowadzone z okazji tegorocznej Wielkanocy, w dniach 3 marca – 10 kwietnia i miały na celu promocję świątecznej oferty. Przygotowane na potrzeby akcji kreacje wyświetlane były w serwisach współpracujących z AstraOne.io wyłącznie na zdjęciach i grafikach związanych z Wielkanocą. Whitelista wykorzystana w kampanii zawierała hasła i obiekty takie jak: Wielkanoc, Wielka Sobota, przepisy wielkanocne, dania wielkanocne, tradycyjne dania na Wielkanoc, potrawy wielkanocne, ciasta, serniki, babka wielkanocna, jedzenie, dekoracje wielkanocne, jajka, wielkanocny stół, barszcz, biała kiełbasa. Dzięki jej zastosowaniu, a także algorytmom AstraOne.io rozpoznającym wydźwięk treści, reklamy wyświetlały się wyłącznie w bezpiecznym dla marki otoczeniu.

Na świąteczną kampanię z wykorzystaniem In-Image Ads zdecydowała się także sieć sklepów Intermarché. Działania rozpoczęły się 10 marca i trwały do 11 kwietnia.

Kampania poświęcona była Wielkanocy i promowała akcję zbierania znaczków za zakupy dokonane w sklepach sieci, które następnie można było wymieniać na pluszowe maskotki nazwane „Ekipą z jajem”. Reklamy wyświetlane były w zweryfikowanych pod kątem brand safety treściach wydawców, na zdjęciach zawierających elementy takie jak: parenting (rodzice, dzieci, mama, tata, rodzina, babcia, dziadek), przepisy na dania dla dzieci, zdrowe przepisy, żywność, jedzenie, zdrowe odżywianie, posiłek, danie, kuchnia, owoce, warzywa, kanapki, pieczywo, sałatki, napoje, restauracje, pizza, zakupy, kobieta w kuchni, czas wolny, hobby, zabawki, ferie.

Bezpieczny format In-Image Ads z powodzeniem wykorzystała także marka Winiary. Kampania „Sosy suche Winiary”, realizowana przy współpracy z grupą IPG Mediabrands, przeprowadzona została wyłącznie na urządzeniach mobilnych w dniach 10 marca – 5 kwietnia, a jej celem była promocja sosów pieczeniowych marki

Działania obejmowały serwisy takie jak m.in. Kobieta.pl, Glamour.pl, Przyslijprzepis.pl, Rodzice.pl, RMFmaxxx.pl, MamaDu.pl, MojeGotowanie.pl, Claudia.pl, Gala.pl. Kreacje reklamowe targetowane były na kategorie: women, health, recipes, kitchen, lifestyle, parents, culinary, Easter.

AstraOne.io może się już pochwalić ponad 500 zrealizownymi kampaniami na polskim rynku m.in dla takich brandów jak: Ikea, Canal+, Mini Cooper, Toyota, Porsche, Rossmann, PZU, CCC, 4F, Wilkinson. Z innymi przykładowymi kampania z zastosowaniem technologii In-Image Ads można się zapoznać na stronie gallery.astraone.io.

 

Artykuł powstał we współpracy z AstraOne.io.