Mastercard udostępnia KiedyDoSklepu.pl – narzędzie online pokazujące natężenie ruchu w pobliskich sklepach spożywczych

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Mastercard udostępnia KiedyDoSklepu.pl – narzędzie online pokazujące natężenie ruchu w pobliskich sklepach spożywczych

Mastercard udostępnił rozwiązanie KiedyDoSklepu.pl – narzędzie, które na podstawie analizy trendów zakupowych pozwala określić, jaki ruch panuje w sklepach spożywczych na terenie Polski w różnych porach dnia i tygodnia.

KiedyDoSklepu.pl umożliwia planowanie wygodnych i bezpiecznych zakupów, z większym prawdopodobieństwem uniknięcia tłoku i kolejek w sklepie. Nowe rozwiązanie pozwala skorzystać z kilku filtrów, dzięki którym użytkownik może sprofilować swoje zapytanie. Wystarczy wpisać kod pocztowy, typ sklepu spożywczego (hipermarket/supermarket, dyskont/hurtownia lub sklep osiedlowy) i dzień tygodnia (dzień roboczy lub weekend). W ten sposób konsumenci z całej Polski mogą sprawdzić spodziewany ruch w wybranym rodzaju sklepu o danej porze dnia i tygodnia, aby zdecydować, kiedy najlepiej wybrać się na zakupy, jeśli chcą zadbać o komfort i bezpieczeństwo swoje, innych kupujących i pracowników sklepu. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Analizy trendów zakupowych na potrzeby narzędzia KiedyDoSklepu.pl są aktualizowane w cyklu tygodniowym, dzięki czemu konsumenci mogą planować wizytę w sklepie na podstawie aktualnych informacji z kilku ostatnich dni.

Nowe narzędzie od Mastercard wykorzystuje informacje na temat trendów w wydatkach konsumenckich, które są agregowane i anonimizowane zgodnie z zasadami bezpiecznego przetwarzania danych, stosowanymi przez Mastercard. 

Najmniejszy ruch rano i wieczorem

Analiza trendów dotyczących wydatków w sklepach spożywczych pozwoliła Mastercard sporządzić indeks liczby transakcji, obrazujący ruch w sklepach na przestrzeni dnia oraz tygodnia. Z analizy wynika, że nowa sytuacja i ograniczenia w poruszaniu się, a w szczególności praca z domu, zmieniły zachowania zakupowe Polaków.

Na przykład, w dni robocze zakupy spożywcze w małych sklepach osiedlowych rozkładają się w ciągu dnia bardziej równomiernie niż przed epidemią. Większe natężenie ruchu, charakterystyczne dla godzin bezpośrednio po pracy, znacząco mniej dominuje nad godzinami poprzedzającymi typową porę powrotów do domu. Jednocześnie szczyt zakupów przesunął się o godzinę wstecz, czyli na 15:00-16:00, a także zaobserwowano zwiększony ruch w godz. 10:00-14:00. Niezmiennie w dni powszednie najmniejsze obłożenie sklepów wciąż widoczne jest wcześnie rano i późno wieczorem.

Analiza Mastercard pokazuje też, że epidemia zmieniła zwyczaje zakupowe Polaków również w weekendy. O ile dni robocze są przy tym do siebie podobne, to sobota i niedziela znacząco różnią się od siebie nawzajem. Trzymając się przykładu małych sklepów osiedlowych, które często są czynne również w niedzielę, widać, że szczyt zakupów w te dni przypada na zupełnie inne godziny. W sobotę odwiedzamy je najczęściej około 10:00-12:00, a w niedzielę ok. godziny 18:00, choć w tym dniu tygodnia trend jest bardziej rozciągnięty w czasie.

W ostatnich tygodniach widoczny był również efekt tzw. godzin dla seniorów (zniesionych z dniem 4 maja), które spowodowały przesunięcia ruchu w ciągu dnia. Na przykładzie sklepów osiedlowych widać, że w godzinach dla seniorów (10:00-12:00) ruch malał, gdyż był ograniczony do jednej grupy społecznej, zaś bezpośrednio przed i po następowała kompensacja widoczna w większej liczbie transakcji. Niezależnie od tego, czy obowiązywały godziny dla seniorów, czy nie, niezmiennie porami dnia, gdy najmniej osób robiło zakupy, były godziny poranne i wieczorne.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij