Digital signage odpowiedzią na potrzeby retail marketerów

Digital signage odpowiedzią na potrzeby retail marketerów

Komunikacja poprzez digital signage znajduje coraz większe zainteresowanie w wielu branżach. Jakie możliwości oferuje ta technologia i dlaczego obecnie sklepy stacjonarne powinny się nią zainteresować?

Rozwiązania digital signage znajdują coraz większe zainteresowanie w naszym kraju. Działania z ich wykorzystaniem służą do prowadzenia zintegrowanej komunikacji przy pomocy wyświetlaczy, w tym także ekranów LED. Dzięki wykorzystaniu najnowszych technologii, digital signage umożliwia dopasowanie odpowiedniego komunikatu do konkretnej grupy docelowej, w czasie praktycznie rzeczywistym i przy niskich kosztach.

Ekrany digital signage mogą być zamieszczone w praktycznie każdym miejscu, w którym przebywają konsumenci, m.in. w sklepach, restauracjach, galeriach handlowych, punktach obsługi, poczekalniach, biurach, halach produkcyjnych, urzędach, lotniskach, środkach transportu miejskiego. Wykorzystywane są one wszędzie tam, gdzie występuje potrzeba wyświetlenia informacji czy reklam i ich szybkiego i częstego aktualizowania w zależności od sytuacji, najczęściej w branży retail, ale także i m.in. w branży HoReCa, bankowości, przemyśle, transporcie, edukacji, rozrywce, czy do komunikacji wewnętrznej w firmach i biurach.

Przykładowo ekrany te mogą są wykorzystywane w sklepach do komunikowania reklam czy poszerzonych informacji o produktach, w biurach do wideokonferencji czy też jako interaktywne Flip Charty; w przemyśle i halach produkcyjnych do wyświetlania informacji dotyczących osiąganych wyników, zmian w trybie pracy, czy nagłych zdarzeń; na lotniskach do wyświetlania informacji o przylotach i odlotach; przez jednostki państwowe do komunikowania się z obywatelami.

Należy jednak pamiętać, że digital signage nie polega jedynie na komunikowaniu oferty i wyświetlaniu kolorowych zdjęć czy filmów, a jest narzędziem bardziej rozbudowanym, mocno angażującym konsumenta i realnie wpływającym na jego decyzje zakupowe. Wg badań, ekrany digital signage zwiększają chęci zakupowe i mogą wpływać na zmianę decyzji zakupowych nawet przez co drugiego klienta, a dla 81% klientów są rozwiązaniem zdecydowanie ułatwiającym proces zakupowy i podjęcie decyzji*.

Korzyści dla retailu

Samsung w segmencie digital signage jest największym dostarczycielem rozwiązań technologicznych, który zagospodarował ponad 25% światowego rynku. Firma w swojej ofercie ma wiele różnych modeli ekranów i rozwiązań, dopasowanych do potrzeb i wymogów różnych branż i sektorów. Ekrany te są także odporne na warunki pogodowe czy uszkodzenia mechaniczne jak akty wandalizmu, dzięki czemu spokojnie mogą być ustawione na zewnątrz.

Magic Info, czyli oprogramowanie wykorzystywane do zarządzania ekranami digital signage Samsunga jest niezwykle intuicyjne i proste w obsłudze i aby z niego korzystać, nie trzeba być specjalistą od IT – może je obsłużyć każdy pracownik niezależnie od posiadanych kompetencji. System umożliwia zmianę dosłownie w ciągu kilku sekund informacji wyświetlanych na wszystkich ekranach w sieci. Jest to spore ułatwienie, szczególnie w momencie, gdy sklep ma takich ekranów tysiące w placówkach w całej Polsce. Niezwykle łatwe jest również zarządzanie treścią i ustawianie jej wyświetlania w konkretnych miejscach i wyświetlaczach, w konkretnych godzinach.

To, co charakteryzuje rozwiązania digital signage Samsunga to przede wszystkim elastyczność w zarządzaniu komunikacją z klientem i możliwość szybkiej zmiany wyświetlanych informacji. Jeśli potrzebna jest zmiana ceny produktu w sklepie czy całej sieci placówek, można tego dokonać w czasie natychmiastowym, zmieniając dane w jednym miejscu – moźe tego dokonać każdy pracownik jak chociażby specjalista od rozwiązań e-commerce lub sell-out’u. Jest to dla sklepów ogromne ułatwienie, ponieważ nie tracą czasu na wymianę drukowanych cen i materiałów o dostępnych promocjach, co jest pracochłonne i kosztowne, a w przypadku częstych zmian czy dużego asortymentu wręcz niemożliwe.

Dzięki zastosowaniu ekranów digital signage sklepy mają możliwość elastycznego dostosowania komunikacji cen produktów do panującej w danym momencie sytuacji. Przykładowo, produkty lepiej sprzedające się do południa mogą mieć ustaloną wyższą cenę, natomiast po południu, gdy popyt na nie słabnie, cena może być automatycznie zmieniana na niższą w momencie startu promocji.

Na podobnej zasadzie mogą być dostosowywane i automatycznie zmieniane wszystkie kreacje promocyjne. W prosty sposób można ustawić wyświetlanie się różnych reklam skierowanych do innych grup docelowych, np. w godzinach porannych kreacji skierowanych do osób jadących do pracy, w godzinach południowych kreacji do osób starszych robiących w tym czasie zakupy, a po południu reklam skierowanych do osób powracających z pracy do domu.

To, co jest równie istotne dla marketerów, to możliwość kontekstowego wyświetlania komunikatu reklamowego czy ceny. Może on być w czasie rzeczywistym dostosowywany do wielu różnych czynników, m.in. warunków pogodowych (wzrasta temperatura i automatycznie zmienia się cena na chłodne napoje), konkretnego wydarzenia i sytuacji (zmiana wyniku w trwającym obecnie meczu piłkarskim), stanu danego towaru (im mniej na stanie, tym wyższa cena). Co ważne, komunikaty mogą być także dostosowane pod danego konsumenta. Klientowi posiadającemu aplikację sklepu, po wejściu do placówki stacjonarnej wyświetlane są przypomnienia o produktach, które oglądał w aplikacji. Z kolei konsumentowi, który podszedł do półki, wziął do ręki i zaczął oglądać konkretny produkt, na ekranie obok może zostać wyświetlony film reklamowy dotyczący tego produktu i zawierający poszerzone informacje. Rozwiązania oferowane przez Samsunga pozwalają określić w sklepie dowolną strefę, w której, jeśli nastąpi określona aktywność konsumenta, np. chwycenie produktu, to na ekranach wyświetlony zostanie konkretny przekaz. Dzięki temu klient nie jest bombardowany masową reklamą, a zamiast tego otrzymuje komunikat związany z tym, co go w danym momencie interesuje, co dodatkowo może wpłynąć na jego decyzję zakupową.

– Dla każdego marketera praca na bazie wzrastających trendów konsumenckich jest nieoceniona. W wielu przypadkach liczy się czas reakcji, dlatego rozwiązania digital signage pozwalają na tworzenie znacznie bardziej rozbudowanych kampanii marketingowych. Istotnym aspektem rozwiązań digital signage od Samsung jest także możliwość prowadzenia pomiarów ilości klientów pojawiających się w sklepach, podobnie do pomiarów, jakie prowadzone są w e-sklepach. Dzięki temu wiadomo, kto i jak porusza się po placówce, co ogląda i gdzie spędza ile czasu – mówi Michał Ptak, Head of B2B Marketing Samsung Electronics Polska.

Digital signage przyszłością retailu

W dobie powszechnej digitalizacji procesów, ekrany digital signage stają się niezwykle efektywnym środkiem stymulacji sprzedaży, pozwalającym przede wszystkim na niezwykle szybką i elastyczną komunikację i zmiany w ofercie. Rozwiązania oferowane przez firmę Samsung z pewnością sprawdzą się w każdej branży, a w szczególności w branży retail, dla której są prawdziwą rewolucją.

 

*news.samsung.com/pl/ekrany-digital-signage-wplywaja-na-podejmowanie-decyzji-zakupowych

 

Artykuł powstał we współpracy z Samsung Electronics Polska.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij