Lafarge chroni pracowników i dołącza do akcji #niezwalniajmy

Mimo pandemii koronawirusa Lafarge w Polsce podtrzymuje swoje wartości oraz zobowiązanie wobec pracowników i przyłącza się do akcji #niezwalniajmy. Tym samym firma składa publiczną deklarację o dołożeniu wszelkich starań, by w jak największym stopniu chronić miejsca pracy w swojej organizacji.
O autorze
1 min czytania 2020-05-21

Według ekspertów Instytutu Badawczego Randstad pandemia COVID-19 spowodowała, że obecnie niepewność Polaków o pracę jest najwyższa od 10 lat. Jak wynika z raportu „Monitor Rynku Pracy” aż 26% pracowników w Polsce obawia się zwolnienia, to o 17 p.p. więcej niż podaje badanie zrealizowane przed ogłoszeniem tzw. społecznej kwarantanny. Mając na uwadze niepokoje społeczne oraz bezpieczeństwo miejsc pracy na polskim rynku, firma Lafarge w Polsce dołącza do inicjatywy #niezwalniajmy zainicjowanej przez portal rekrutacyjny Homejob. Celem akcji jest zachęcenie firm do solidarności z pracownikami, pokazywanie przykładów rozwiązań w zakresie ograniczania kosztów bez zwalniania pracowników, a także wymiana doświadczeń z innymi firmami i krajami. 

– W obecnej sytuacji dla każdego z nas najważniejsze jest bezpieczeństwo – zarówno to bezpieczeństwo w obszarze zdrowia, jak i bezpieczeństwo stałości zatrudnienia. Jako firma odpowiedzialna społecznie dokładamy wszelkich starań, aby nasi pracownicy byli na bieżąco informowani o sytuacji w firmie i czuli, że są dla nas zawsze na pierwszym miejscu – mówi Katarzyna Kowalik, Kierownik ds. Rekrutacji i Wizerunku Pracodawcy Lafarge w Polsce.

Lafarge w odpowiedzi na obecną sytuację związaną z pandemią COVID-19 podjęło już szereg inicjatyw wspierających pracowników w miejscu pracy oraz w czasie wolnym. We wszystkich obiektach i zakładach zastosowane zostały najwyższe standardy BHP i środki higieny, a tam, gdzie było to możliwe, wprowadzona została praca zdalna. Powołana została także grupa 60 Koordynatorów ds. Zapobiegania COVID-19, której zadaniem jest monitorowanie sytuacji w danej lokalizacji i dbanie o to, żeby praca mogła przebiegać w zgodzie z aktualnie obowiązującym rygorem sanitarnym i przy zachowaniu maksymalnych zasad bezpieczeństwa. Każdy z pracowników otrzymał również pakiet maseczek chirurgicznych oraz jednorazowych rękawiczek do prywatnego użytku.

W trosce o pracowników uruchomiona została także kampania #zadbajmyosiebie, w ramach której publikowane są m.in. wskazówki dotyczące pracy z domu, planowania, czy zdalnego zarządzania zespołem. Pracownicy spotykają się regularnie online, żeby podtrzymywać zaangażowanie, ale też wyznaczać punkty w harmonogramie dnia i ułatwić rodzicom godzenie obowiązków z opieką nad dziećmi. Firma organizuje szkolenia online z zakresu radzenia sobie z emocjami, przygotowała filmy uczące relaksacji, umożliwiła pracownikom otwarty dostęp do aplikacji INSPIRO, która daje ogromne możliwości nauki, rozwoju czy spędzania wolnego czasu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj