TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Biedronka pod lupą UOKiK – chodzi o błędne oznakowanie kraju pochodzenia warzyw i owoców

Biedronka pod lupą UOKiK – chodzi o błędne oznakowanie kraju pochodzenia warzyw i owoców
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko sieci Biedronka – jest to związane ze skargami dotyczącymi błędnego oznaczania kraju pochodzenia warzyw oraz owoców.
O autorze
1 min czytania 2020-05-26

Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów wpłynęły liczne skargi, zgodnie z którymi Biedronka miała wprowadzać klientów w błąd co do kraju pochodzenia owoców i warzyw. W związku z tym prezes UOKiK wszczął w związku z tym postępowanie wobec Jeronimo Martins Polska, właściciela tej sieci.

Jeśli zarzut dotyczący błędnego oznakowania kraju pochodzenia warzyw i owoców się potwierdzi, to spółce Jeronimo Martins Polska grozi kara do 10% rocznego obrotu. 

Co ciekawe, skargi konsumentów potwierdzają kontrole Inspekcji Handlowej – instytucja kilkukrotnie w ubiegłym roku, jak i na początku 2020 roku stwierdziła nieprawidłowości w zakresie wprowadzania w błąd co do kraju pochodzenia warzyw i owoców w związku z przekazywaniem na wywieszkach nieprawdziwych informacji. Przykładowo na etykiecie przy stoisku widniała „Polska”, a w rzeczywistości marchew pochodziła z Belgii i Holandii, ogórki szklarniowe wyrosły na Ukrainie, zaś kapusta włoska przyjechała z Francji.

Przedstawiciele sieci Biedronka postanowili odeprzeć zarzuty Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów – w oficjalnym oświadczeniu napisali, że nie zgadzają się z doniesieniami, jakoby sieć miała nie informować klientów o kraju pochodzenia produktów, aczkolwiek „mogą się zdarzać sporadyczne i przejściowe błędy”. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Drożej w kasie niż wskazuje na to cena umieszczona przy towarze oraz brak informacji o cenie przy produkcie na półce – to zarzuty UOKiK wobec firmy Jeronimo Martins Polska, właściciela sklepów Biedronka. Trwa postępowanie

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pod koniec września 2019 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postawił właścicielowi sieci Biedronka zarzut stosowania nieuczciwych praktyk wobec dostawców produktów spożywczych.