Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Filmowcy w reklamie: Bartek Hławka

Filmowcy w reklamie: Bartek Hławka
– Myślę, że przede wszystkim inspirujące są podróże i rozwijanie innych pasji niezwiązanych stricte z branżą filmową – na temat pracy filmowca, a także o produkcji reklamowej rozmawiamy z Bartkiem Hławką, reżyserem i operatorem filmowym.
O autorze
3 min czytania 2020-05-28

Pozostałe części cyklu przeczytasz tu >

Dlaczego zdecydowałeś się zająć filmem i reklamą?

Ciągła dynamika branży, która szybko reaguje na nowe trendy, a nie raz sama je tworzy. Ważne jest też to, że każdy projekt jest inny od poprzedniego, a także spotykanie w każdym nowym projekcie nowych ciekawych ludzi, wymiana doświadczeń na planach oraz ciągle zmieniająca się technologia, dzięki której można opowiadać historię na coraz ciekawsze sposoby.

Gdzie zdobywałeś wykształcenie potrzebne do pracy jako filmowiec?

Skończyłem studia na Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu, ale tak na prawdę „wykształcenie” zdobyłem podczas pracy na planach fotograficznych i filmowych, gdzie krok po kroku i rok po roku starałem się rozwijać, wychodzić ze swojej strefy komfortu tworząc nowe wymagające projekty, które nie zawsze były dobrze płatne, ale pozwalały spełnić się zawodowo lub artystycznie. Wiele z moich pierwszych realizacji było moją własną inicjatywą, dzięki czemu miałem sporą wolność w kreacji, oczywiście z ograniczonym budżetem.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Najważniejsze cechy i umiejętności w pracy filmowca

Ciągły rozwój swoich umiejętności i wyobraźni, dzięki którym twórcy nie pozostają w miejscu.

Który ze zrealizowanych projektów wspominasz najlepiej?

Reklamę Mercedesa AMG GT S zrealizowaną w niesamowitej lokalizacji – na prawie pustynnej malowniczej drodze na wyspie Pag w Chorwacji. Idealne warunki pogodowe, mała, ale zgrana ekipa pozwoliła stworzyć jeden z moich najlepszych filmów samochodowych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Stworzenie reklamy dla jakiej marki najbardziej Ci się marzy?

Nie wiem czy bardziej od marki nie marzy mi się realizacja zdjęć w danej lokalizacji jak np. wulkaniczne rejony wyspy Lanzarote czy niektóre części Alp. Jeśli jednak musiałaby to być marka, to chyba wybrałbym coś niecodziennego jak Rivian – amerykańska marka odpowiedzialna za elektryczny pickup, konkurent marki Tesla, która tworzy auta z niesamowitą technologią i filozofią.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Największe wyzwania w pracy filmowca

Pogodzenie ambicji z rzeczywistością i połączenie życia rodzinnego z okresami nawałów pracy/projektów, gdzie całe życie staje się pracą na kilka tygodni albo miesięcy.

Trendy w produkcji reklamowej

Obecnie ze względu na pandemię COVID-19 ciężko mówić o trendach. Jeśli biorąc pod uwagę czas sprzed pandemii to na pewno powrót do realizacji filmów na tradycyjnej taśmie filmowej – która daję unikalną plastykę obrazu. Tworzenie coraz większej liczby filmów na potrzeby internetu, udział influencerów i na pewno – realizację reklam w formacie pionowym w celu emisji na kanałach social mediowych / ekranach telefonów.

Ocena polskiej branży produkcji filmowej i reklamowej

Jesteśmy dobrze rozwiniętym rynkiem, realizujemy w Polsce coraz więcej produkcji zagranicznych, jeśli chodzi o reklamy. Niestety z tego, co się orientuje, ze względu na słabe dotacje na realizacje filmowe duże produkcje światowe są realizowane na Węgrzech lub w Czechach. Na pewno dużo jeszcze musimy się nauczyć, rynek w Polsce nadal jest jeszcze młody.

Których filmowców najbardziej podziwiasz i dlaczego?

Z dziedziny filmu niesamowite wrażenie na mnie robią obrazy Denisa Villeneuve, który obecnie pracuje nad nową filmową wersją Diuny Franka Herberta. Myślę, że jest jednym z niewielu współczesnych twórców, którzy potrafią zbalansować kino rozrywkowe i kino studyjne z tak doskonałym efektem końcowym.

Skąd czerpiesz inspiracje?

Nasuwają się tutaj same banalne odpowiedzi, ale myślę, że przede wszystkim inspirujące są podróże i rozwijanie innych pasji niezwiązanych stricte z branżą filmową. Jeśli chodzi o stronę stricte wizualną to duży wpływ mają na mnie ciekawe wystawy w muzeach, ale też „nurkowanie” w nieskończone ilości treści na portalach Vimeo i Behance.

Jakiej rady udzieliłbyś początkującym filmowcom?

Nie bój się próbować i staraj się ciągle się uczyć czegoś nowego.

 

O rozmówcy:

Bartek Hławka
operator filmowy, reżyser

Autor zdjęć filmowych, prawdziwy pasjonat motoryzacji. Bartek jest absolwentem Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Jest autorem zdjęć do teledysków, reklam, branded content i filmów dokumentalnych. Jego prawdziwą pasją są samochody. Bartek ma doskonałe doświadczenie w pracy z najbardziej znanymi markami motoryzacyjnymi, takimi jak: Mazda, Chevrolet, Skoda, Volkswagen, Mercedes-Benz, Porsche, Audi. Przez lata wypracował własną technikę i styl pracy, wyznaczając nowe standardy w reklamie samochodowej w Polsce.

Jego wyjątkowe poczucie estetyki pozwala mu zajmować znaczące miejsce w świecie reklamy samochodowej. Jego reklamy dla największych marek samochodowych są niowoczesne, świeże i odważne. Pracował na całym świecie, realizując reklamy w Chinach, Europie, na Bliskim Wschodzie. W ciągu ostatnich kilku lat stworzył niesamowite i ekscytujące projekty dla takich klientów jak Skoda, Coca-Cola, Mercedes, Chevrolet Middle East, Porsche i wielu innych.

Obecnie przygotowuje się do realizacji filmu dokumentalnego, którego historia rozgrywa się w Rosji w latach pięćdziesiątych.

Bartek Hławka jest reprezentowany na wyłączność przez agencję POINT OF YOU.