TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

UOKiK zbada tzw. „aferę metkową” związaną z marką Jessiki Mercedes

UOKiK zbada tzw. „aferę metkową” związaną z marką Jessiki Mercedes
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów postanowił przyjrzeć się głośnej sprawie dotyczącej marki Veclaim influencerki Jessiki Mercedes. Urząd chce sprawdzić, czy klienci zostali wprowadzeni w błąd.
O autorze
1 min czytania 2020-05-29

Kilka dni temu głośno zrobiło się o tzw. „aferze metkowej” dotyczącej marki Veclaim, której właścicielką jest influencerka Jessica Mercedes. Chodziło głównie o to, że blogerka i założycielka brandu zapewniała swoje klientki, że wszystkie jej ubrania są produkowane w Polsce, zaś okazało się jednak, że niektóre t-shirty nie są oryginalnymi produktami Veclaim – jedna klientka bowiem znalazła pod metką firmy Jessiki Mercedes inną metkę, należącą do marki Fruit of the Loom, której odzież szyta jest m.in. w Maroko.

Sprawa odbiła się szerokim echem w mediach, zaś wiele klientek marki Veclaim zarzuciło influencerce brak transparentności oraz wprowadzanie w błąd co do kraju pochodzenia produktów. 

Teraz sprawie postanowił przyjrzeć się UOKiK – jak przyznał Tomasz Chróstny, prezes Urzędu, w rozmowie z portalem Money.pl, instytucja zbada, czy konsumentów faktycznie wprowadzono w błąd. 

Dochodzenie w tej sprawie potrwa kilka tygodni i dopiero za jakiś czas UOKiK określi, czy zostanie wszczęte postępowanie przeciwko marce Veclaim. Jeśli się tak stanie, to blogerce może grozić kara w wysokości nawet do 10% obrotu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

zdjęcie: facebook.com/Veclaim

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kolejna polska marka mierzy się z niemałym kryzysem wizerunkowym i musi tłumaczyć się niezadowolonym klientom po tym, jak jedna użytkowniczka znalazła na platformie Aliexpress biżuterię łudząco podobną do tej sprzedawanej przez firmę Wishbone.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się