Lego wstrzymuje reklamy zabawek z policjantami – ma to związek z protestami w Stanach Zjednoczonych

Lego wstrzymuje reklamy zabawek z policjantami – ma to związek z protestami w Stanach Zjednoczonych

W związku z licznymi protestami w Stanach Zjednoczonych, które wybuchły tuż po tym, gdy czarnoskóry George Floyd zmarł w trakcie policyjnej interwencji, marka Lego postanowiła wstrzymać reklamy zestawów zabawek z postaciami funkcjonariuszy policji.

Od kilku dni w Stanach Zjednoczonych odbywają się liczne protesty przeciwko rasizmowi – są one następstwem śmierci czarnoskórego George’a Floyda, który został uduszony przez funkcjonariusza policji. Od tego momentu miliony Amerykanów wyszło na ulicę, by sprzeciwić się wszelkim przejawom nienawiści na tle rasowym, a także brutalności tamtejszej policji. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Na napiętą sytuację w USA zareagowała marka Lego, która postanowiła wstrzymać reklamy blisko 30 zestawów zabawek, w których pojawia się postać policjanta oraz pojazdy czy też posterunki policji. Chodzi m.in. o zestawy: Police Station, Police Dog Unit, Patrol Car, a także Police Highway Arrest.

Ponadto, marka Lego zapowiedziała, że przekaże 4 mln dol. na konto organizacji, które zajmują się wspieraniem czarnoskórych dzieci i edukowaniem najmłodszych na temat równości rasowej.

PS

2 czerwca br. Instagram zalały zdjęcia czarnych kwadratów, które oznaczane były hashtagiem #BlackoutTuesday. Viralowa akcja jest odpowiedzią na niedawne rasistowskie zdarzenie w Stanach Zjednoczonych i jednocześnie wyrazem wsparcia dla czarnej społeczności.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij