Na początku bieżącego roku głośno zrobiło się o pewnej drogerii Rossmann w Czechach, w której to umieszczone zostały specjalne automaty z takimi produktami, jak np. płyny do płukania tkanin, płyny do mycia naczyń, szampony, czy też żele pod prysznic. Klienci po dokonaniu zakupu, mogą napełniać tymi detergentami swoje własne opakowania wielokrotnego użytku.
Rozwiązanie to zostało pozytywnie przyjęte przez tamtejszych klientów marki, którzy zwracają uwagę na kwestie środowiskowe. Podobnie w Polsce wiele osób pochwaliło działania czeskiego oddziału sieci Rossmann, z niecierpliwością czekając na wprowadzenie podobnego rozwiązania w naszym kraju.
Zobacz również
Na szczęście na to nie trzeba było długo czekać, bo podobne automaty do napełniania butelek wielokrotnego użytku znajdziemy już w łódzkiej drogerii marki.
Nowo otwarty flagowy Rossmann w dawnej fabryce Poznańskiego podzielony został na cztery strefy. Pierwsza to Manufaktura Piękna, w której znalazło się tzw. stanowisko Refill station – czyli wspomniane automaty, w których klienci mogą napełniać butelki wielokrotnego użytku, np. szamponem, żelem pod prysznic, płynem do prania czy mycia naczyń.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejną nowością jest nowa linia ekologicznych kosmetyków produkowanych w Polsce. W skład marki wchodzi około 250 produktów – są wśród nich te z naturalnymi składnikami, wegańskie czy też waterless, takie jak mydła w kostce czy pudry do mycia włosów, które są odpowiedzią na potrzeby naszej planety, bo do ich produkcji zużywa się mniej wody.
Co istotne, opakowania produktów zostały stworzone z takich materiałów jak papier, szkło i recyklat.
W łódzkiej drogerii znajdziemy także Strefę Beauty, którą wyróżnia rozbudowana oferta perfumeryjna, Strefę Zdrowia z bogatym wyborem produktów wegańskich, bezglutenowych i ekologicznych, wyrobów regionalnych, w tym miodów z polskich pasiek, a także Strefę Grab&go dla klientów, którzy lubią robić zakupy „w biegu”.
PS
Z myślą o ograniczeniu zużycia plastiku i promowaniu przyjaznych środowisku nawyków zakupowych, w ubiegłym roku Carrefour wprowadził dla swoich klientów możliwość zakupów produktów na wagę do ich własnych wielorazowych opakowań we wszystkich swoich sklepach w Polsce.
PS2
W sierpniu 2019 roku w pewnej łódzkiej restauracji pojawił się Cosmetomat, czyli specjalny automat do sprzedaży środków czystości, którymi napełnia się własne pojemniki. W ten sposób poznańska firma chce walczyć z nadmierną ilością śmieci oraz plastiku.