TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

The North Face bojkotuje reklamy na Instagramie i Facebooku – ma to związek z szerzącą się mową nienawiści na platformach

The North Face bojkotuje reklamy na Instagramie i Facebooku – ma to związek z szerzącą się mową nienawiści na platformach
Popularna marka outdoorowa The North Face rezygnuje z umieszczania na Facebooku oraz Instagramie reklam w związku z szerzącą się na obu portalach społecznościowych mową nienawiści.
O autorze
1 min czytania 2020-06-22

The North Face rezygnuje z reklamowania się na Facebooku i Instagramie – marka kilka dni temu opublikowała na swoim twitterowym profilu oświadczenie, w którym poinformowała, że zaprzestaje kupowania reklam na popularnym portalu społecznościowym w solidarności z organizacjami praw obywatelskich, takimi jak np. NAACP. 

– Z dniem 19 czerwca br. marka The North Face podjęła decyzję o wstrzymaniu wszystkich płatnych reklam na Facebooku w USA dopóki nie zostaną wprowadzone bardziej rygorystyczne zasady mające na celu powstrzymanie rozpowszechniania na platformie wszelkich treści rasistowskich, agresywnych, nienawistnych, a także dezinformacji – poinformowali przedstawiciele marki. 

Ma to związek z postami Donalda Trumpa publikowanymi zarówno na Twitterze, jak i na Facebooku. Na fali głośnych protestów przeciwko rasizmowi prezydent USA opublikował wpis, w którym zasugerował strzelanie do osób demonstrujących na ulicach. I tak jak Twitter zamieścił przy poście Trumpa ostrzeżenie, tak Facebook nie zareagował w żaden sposób. 

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Do bojkotu reklamowania się na Facebooku nawoływał w ubiegłym tygodniu również szef mediów społecznościowych w IPG Mediabrrands, a także agencja 360i, której klientami są takie marki, jak np. Ben & Jerry’s czy Oreo. 

Bojkot Facebooka zapowiedziała również marka Patagonia.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Przedstawiciele koncernu Mars Inc. zapowiedzieli rebranding kultowej marki Uncle Ben’s, na której opakowaniach widnieje wizerunek czarnoskórego mężczyzny. W ten sposób firma chce walczyć z uprzedzeniami na tle rasowym. Podobny los spotka markę Aunt Jemima. 

PS2

Organizacja STOMP Out Bullying, walcząca z wszechobecnym hejtem i znęcaniem się wśród nastolatków, stworzyła internetowe narzędzie z wykorzystaniem AI, które pokazuje, jak wszelkie negatywne słowa czy przykre czyny wpływają na mózg nastolatka.

PS3

Co trzeci polski internauta przyznaje, że spotkał się kiedyś z hejtem wobec własnej osoby w sieci. Zdecydowana większość respondentów uważa, że hejt to poważny problem społeczny i należy z nim walczyć, jednak nie za cenę wolności słowa – wynika z badania Uniwersytetu SWPS oraz ARC Rynek i Opinia.