TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Korzyści dla e-commerce z wdrożenia single customer profile

Korzyści dla e-commerce z wdrożenia single customer profile
Dane są obecnie jedną z najważniejszych kwestii wpływających na efektywność i poziom sprzedaży sklepu internetowego. Najczęściej informacje o klientach pozyskiwane są z różnych źródeł, przez co firmy nie mają kompletnego obrazu poszczególnych konsumentów. Pomóc w tym może single customer profile.
O autorze
2 min czytania 2020-06-30

Czym jest single customer profile?

Single customer profile odpowiada na potrzebę uszeregowania klientów. W ramach jednego profilu konsumenta znajdują się jego pełne dane, zebrane z różnych źródeł. Na single customer profile składają się między innymi dane behawioralne, transakcyjne i te dotyczące aktywności klienta w multichannel. Profil obejmuje również takie informacje jak imię, nazwisko, czy dane geograficzne.

Dane transakcyjne dotyczą głównie tego, co klient kupił (jaki produkt, z której kategorii, o jakich cechach, za ile, kiedy dokonał tego zakupu).

Dane behawioralne zawierają m.in. informacje o zachowaniu klienta w sklepie internetowym (np. w co klika, co go interesuje, w jaki sposób dokonuje zakupów, czy porzucił koszyk i na jakim etapie), sposobie, w jaki dokonał płatności za zakupy, a także o tym, czy jest to klient powracający, czy nie. Mogą to być także dane dotyczące konkretnych upodobań konsumenta, jego stylu życia itp.

Na dane dotyczące aktywności w multichannel składają się informacje m.in. o tym, czy klient korzysta z programów lojalnościowych, w jakim kanale dokonuje zakupów, ogólnie z których kanałów korzysta (np. e-mail, SMS, mobile, social media) i w jaki sposób, jakie metody kontaktu preferuje.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dane te pozyskiwane są z różnych źródeł, w tym ze sklepów stacjonarnych (np. proximity marketing, karty lojalnościowe), sklepów internetowych, aplikacji mobilnych, systemów CRM, czy narzędzi martechowych wykorzystywanych przez firmę.

W skrócie, single customer profile to wszystkie informacje o kliencie, jakie firma jest w stanie pozyskać, zebrane w jednym miejscu, w ramach jednego profilu.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Jak zbudować single customer profile?

Single customer profile często tworzone są przy pomocy platform do automatyzacji marketingu, dzięki którym proces stworzenia i wdrożenia takich profili nie jest skomplikowany i czasochłonny. W ramach tego typu platform w prosty sposób można załadować różne bazy danych i na ich podstawie tworzyć relacje, powiązania pomiędzy konkretnymi elementami, jak np. ID produktu, ID klienta, ID sklepu stacjonarnego, ID karty lojalnościowej cena, data zakupu, akcja wykonana przez klienta w danym kanale itd. Następnie tak stworzone relacje można wykorzystywać np. przy tworzeniu komunikacji z klientem lub definiowaniu działań marketingowych.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jakie są korzyści dla sklepów e-commerce z wdrożenia single customer profile?

Dzięki single customer profile można połączyć i uporządkować w jednym miejscu wszystkie dane o konsumencie, pozyskane zarówno ze świata online, jak i offline. Pozwala to stworzenie pełnego obrazu konsumenta i na lepsze profilowanie klienta, a co za tym idzie, na prowadzenie lepszych kampanii marketingowych, tworzenie bardziej spersonalizowanych ofert i dopasowanych komunikatów. Wszystko to wpływa z jednej strony na polepszenie customer experience i zwiększenie zadowolenia konsumenta, a z drugiej przekłada się na znaczący wzrost sprzedaży. Dlatego też wprowadzenie single customer profile obecnie powinno być jednym z priorytetów sklepów internetowych.

Więcej na temat single customer profile i tego, jak zwiększyć dzięki niemu sprzedaż w e-commerce dowiecie się na stronie expertsender.pl

 

Artykuł powstał we współpracy z ExpertSender.