Firma Google nie poddaje się w pragnieniu stworzenia platformy społecznościowej, która podbiłaby serca użytkowników na całym świecie, a może i nawet stała się konkurencją dla istniejących już serwisów, takich jak np. Facebook.
W ubiegłym roku, krótko po zamknięciu platformy Google+, firma Google ponownie postanowiła wkroczyć do świata portali społecznościowych – tym razem z aplikacją Shoelace, która miała za zadanie łączyć ze sobą osoby o podobnych zainteresowaniach. O platformie zrobiło się głośno w momencie, gdy Google ogłosiło rozpoczęcie jej testów, lecz krótko po tym słuch o niej zaginął.
Zobacz również
Teraz amerykańska firma wprowadziła na rynek nowy serwis społecznościowy o nazwie Keen, który ma być konkurencją dla Pinteresta. Platforma jest bowiem oparta na kolekcjach zainteresowań, które składają się z inspirujących zdjęć, filmików czy nawet linków do ciekawych artykułów. Użytkownicy – podobnie jak na Pintereście – mają możliwość upublicznienia swoich kolekcji lub ukrycia ich.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Czy Keen faktycznie ma szansę stać się konkurencją dla Pinteresta? Cóż, czas pokaże, chociaż trzeba przyznać, że platforma na pierwszy rzut oka wygląda całkiem fajnie i może stać się przydatnym zbiorem ciekawych pomysłów i planów projektów – a takich nigdy za wiele.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Portal Keen jest na tę chwilę dostępny w formie aplikacji mobilnej dla systemu Android oraz w wersji webowej. Twórcami platformy są zespoły Area 120 oraz PAIR, działające w ramach Google’a.
PS
MeWe to platforma społecznościowa, która na pierwszym miejscu stawia na bezpieczeństwo i ochronę danych użytkowników. Jest też całkowicie wolna od jakichkolwiek reklam. Portal zdążył już zgromadzić ponad 8 mln użytkowników i jest dostępny w polskiej wersji językowej.