Krótko po zamknięciu platformy Google+, firma Google ponownie wkracza do świata serwisów społecznościowych – tym razem z aplikacją Shoelace.
Portal opiera się na lokalnych społecznościach i ma za zadanie łączyć ze sobą osoby na podstawie podobnych zainteresowań – możemy więc nawiązać kontakt z użytkownikami, aby wspólnie pójść na spacer z psem do parku lub dołączyć do zorganizowanej już grupy, by np. pograć w tenisa. Obecnie testy aplikacji prowadzone są w Nowym Jorku, zaś na tę chwilę dołączenie do serwisu wymaga specjalnego zaproszenia. Z czasem jednak dostępność usługi ma zostać rozszerzona.
Zobacz również
Shoelace jest „dzieckiem” inkubatora Area 120, w którym pracownicy Google’a pracują nad ciekawymi projektami.
Na tę chwilę nie wiadomo, kiedy i czy w ogóle aplikacja będzie dostępna w Polsce.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Pod koniec marca br. LinkedIn wprowadził nową funkcję do swojej aplikacji – umawianie spotkań biznesowych podczas rozmowy, bez konieczności opuszczania platformy.
PS2
Wygląda na to, że już wkrótce w Snapchacie znajdzie się opcja, którą dobrze znamy z Facebooka – tworzenie wydarzeń oraz możliwość wysyłania zaproszeń na nie swoim znajomym.
PS3
W maju br. pojawiły się informacje o tym, że Spotify prowadzi testy nad własnymi relacjami. Tak zwane Storyline miałyby służyć artystom do tworzenia krótkich filmików na temat inspiracji oraz kulis powstawania wybranych utworów muzycznych.