Wielka Brytania chce walczyć z otyłością wśród obywateli – rząd ograniczy reklamowanie fast foodów

Wielka Brytania chce walczyć z otyłością wśród obywateli – rząd ograniczy reklamowanie fast foodów
Rząd Wielkiej Brytanii zamierza wprowadzić nowe zasady dotyczące reklamowania fast foodów m.in. w telewizji oraz internecie. W ten sposób premier Boris Johnson chce walczyć z otyłością wśród obywateli.
O autorze
1 min czytania 2020-07-29

Wielka Brytania już jakiś czas temu realizowała program mający na celu ograniczenie otyłości wśród dzieci – pod koniec 2018 roku burmistrz Londynu Sadiq Khan wydał rozporządzenie, na mocy którego zakazane zostało reklamowanie tzw. śmieciowego jedzenia na wszystkich stacjach metra i przystankach autobusowych. 

Teraz premier Wielkiej Brytanii Boris Johnson ogłosił nową strategię dotyczącą fast foodów, która będzie dotyczyła całego kraju. Jak zapowiedział polityk, jest to też swego rodzaju sposób na walkę z koronawirusem – jego zdaniem osoby otyłe są bardziej narażone na ryzyko zachorowania na COVID-19. Rządowe statystyki pokazują też, że ok. 8% osób przebywających na oddziałach intensywnej terapii z powodu koronawirusa cierpi na otyłość. 

Co dokładnie obejmują nowe zasady? Otóż reklamowanie fast foodów w mediach, zarówno tych tradycyjnych, jak i online, będzie możliwe jedynie po godzinie 21. Jak donosi portal The Guardian, w brytyjskim rządzie trwają też rozmowy by całkowicie zakazać reklamowania śmieciowego jedzenia w internecie.

Oprócz tego, w sklepach niedozwolone będzie umieszczanie wszelkich słodyczy oraz słodzonych napojów przy kasach, natomiast informacja o kaloryczności produktów ma zostać uwypuklona – taka informacja ma się również pojawić w menu w restauracjach oraz barach, zwłaszcza tuż obok listy alkoholi dostępnych w danych lokalu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Na tę chwilę nie wiadomo jeszcze, kiedy nowe zasady miałyby wejść w życie. 

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przedstawiciele koncernu Unilever zapowiedzieli, że przestaną kierować reklamy produktów spożywczych i napojów do dzieci poniżej 12 roku życia. Zobowiązanie ma wejść w życie do końca 2020 roku i będzie obejmowało media tradycyjne i internetowe.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

Singapur jest pierwszym państwem na świecie, które zdecydowało się na taki krok – już w tym roku wprowadzony zostanie zakaz reklamowania niezdrowych słodzonych napojów.