Pinterest – marketing przyszłości

Pinterest – marketing przyszłości

Za granicą jest potężnym narzędziem, w Polsce jeszcze uśpiony. Każdego miesiąca prawie 300 milionów użytkowników szuka i dzieli się inspiracją na Pintereście – to ogromna, zaangażowana społeczność o prawdziwej sile nabywczej.

Pinterest ma szansę nauczyć rynek oraz swoją społeczność nowego sposobu myślenia o mediach. Wiele marek umieszcza go w „wiadrze mediów społecznościowych”, jednak Jon Kaplan, dyrektor ds. sprzedaży Pinteresta, twierdzi, że to „błędne postrzeganie” i marki oraz marketerzy nie doceniają roli, jaką może on odegrać w napędzaniu wyników biznesowych.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Społeczność Pinteresta każdego miesiąca tworzy miliardy „pinów”, które obrazują ich zainteresowania, inspiracje i są dobrym wskaźnikiem dla reklamodawców do przyszłych decyzji zakupowych. Zatrzymajmy się tutaj na chwilę i zastanówmy. Planujesz ślub, wesele. Jaki jest lepszy sposób na znalezienie tematu przewodniego, sukni ślubnej, dekoracji kwiatowej i aranżacji sali niż tworzenie wizualnych moodboardów, które stanowią obrazowy przewodnik po Twoich pomysłach? Pinterest jest właśnie takim miejscem, w którym autorskie pinboardy zamieniają się w obrazkową listę zakupów.

Statystyki pokazują, że aż 30 milionów użytkowników Pinteresta w Stanach Zjednoczonych planuje swój wymarzony dzień poprzez tworzenie tablic inspiracyjnych i „przypinanie” na nich inspiracji do przygotowania tego ważnego wydarzenia, ale w ciągu roku odbywa się tylko 2,5 miliona ślubów. „Takie działanie jest manifestacją tego, co konsumenci zamierzają robić/kupować w przyszłości”, powiedział Kaplan. Pinterest chce zachęcić użytkowników do przejścia od inspiracji opartej na pinboardzie do pozycji bliżej decyzji zakupowych.

źródło: dustinstout.com/social-media-statistics/#pinterest-stats 

Dyrektor sprzedaży dodaje również, że marki powinny być „dodatkiem” do doświadczeń użytkowników Pinteresta. Średnio jedna sesja na Pintereście trwa ponad 14 minut! Dla porównania, średni czas wyświetlania wideo na Facebooku wynosi ok. 4,57 sekundy, czyli 183,8 razy mniej od czasu spędzanego na Pintereście. Jeszcze wyższe zaangażowanie użytkowników można zaobserwować w okolicach świąt sezonowych. Przed Walentynkami, Dniem Mamy, czy Świętami Bożego Narodzenia rośnie liczba aktywnych użytkowników. W tym okresie Pinterest pomaga swoim konsumentom w poszukiwaniach i odkrywaniu pomysłów np. na prezenty i poznaje ich nawyki zakupowe.

Podobnie jak na Instagramie, na Pintereście również możesz zweryfikować konto swojej firmy. Niebieski znacznik, widoczny obok nazw konta, jest przypisywany firmom, które znajdują się w Pinterest Verified Merchant Program. Ma on na celu pomóc firmom zwiększyć sprzedaż, a społeczności ułatwić odkrywanie nowych i sprawdzonych marek. Każda firma może złożyć wniosek, aby zgłosić się do programu, a zalet jest więcej niż jedna! Kiedy Twoje konto będzie już zweryfikowane dostaniesz dostęp do narzędzi pomiarowych i analitycznych, dzięki którym będziesz mógł mierzyć i kontrolować działania na Pintereście. Dodatkowo będziesz mógł dodać zakładkę „Sklep” na profilu Twojej firmy. Jest to katalog z produktami, który będzie się automatycznie aktualizował podczas wprowadzania zmian na stronie. Dzięki temu katalog na Pintereście zawsze będzie odzwierciedlał Twoją aktualną ofertę produktową.

Ruggable, firma zajmująca się sprzedażą dywanów w ostatnim czasie zdecydowała się na dodanie zakładki „Sklep” na swoim profilu na Pintereście, którą od początku starannie aktualizuje.

Kolejnym przykładem firmy, która świetnie sobie radzi na Pintereście jest Benefit Cosmetics. Ich spójna i rozpoznawalna paleta kolorów, oraz logo na dodawanych pinach zwiększa rozpoznawalność marki oraz szanse na dotarcie do nowych odbiorców.

Whole Foods Market, tutaj nic nie dzieje się przypadkiem. Konsekwentnie dobierane kolory, czcionka oraz charakterystyczne grafiki doskonale łączą się z komunikacją marki. Whole Foods na swoim Pintereście dzieli się głównie przepisami kulinarnymi i nowościami w ofercie sprzedażowej. Piny w większości kierują do strony internetowej, na której znajdziemy rozwinięcie danego tematu.

Na przestrzeni lat Twitter i Facebook okazały się bardzo skutecznym i niezbędnym narzędziem komunikacji dla wielu marek. Pinterest był i cały czas jest niemałą zagadką, jeśli chodzi o właściwą strategię marketingu internetowego. Pamiętajmy, że Pinterest jest tak naprawdę wizualną wyszukiwarką, dzięki czemu publikowane treści mają o wiele dłuższy okres żywotności niż posty na Instagramie, Facebooku i innych serwisach. Jeśli strategia Twojej firmy opiera się w dużym stopniu na komunikacji wizualnej Pinterest jest miejscem dla Ciebie.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij