Budowanie wizerunku marki modowej: Samanta

Budowanie wizerunku marki modowej: Samanta
W cyklu „Budowanie wizerunku marki modowej” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę Samanta.
O autorze
4 min czytania 2020-08-07

>>> Tutaj znajdziesz pozostałe artykuły z cyklu

O marce Samanta opowiada Kornelia Adamek, projektantka brandu, odpowiedzialna za rozwój i nowy wizerunek marki. 

Na początek trochę o historii marki Samanta – jakie były przełomowe momenty, a także największe wyzwania?

Marka Samanta istnieje na rynku od 1992 roku. Od początku powstania firmy po dzień dzisiejszy szyjemy w Polsce, w Makowie Podhalańskim. Mamy własną szwalnię, w której powstaje bielizna Samanta. Z wyzwaniami, jak każde przedsiębiorstwo, mierzymy się na co dzień. Staramy się być elastyczni i dopasowywać się do zmieniającego się rynku. Zmiany, które u nas zachodzą są doceniane. Klientki widzą że idziemy z duchem czasu, oferując nowoczesne projekty, jednocześnie nie tracąc naszych podstawowych wartości. Na przełomie tych 28 lat nasza oferta uległa dużym zmianom, jednak możemy pochwalić się dwoma bestsellerowymi fasonami, które produkujemy już od ponad 15 lat. Są to fasony A122 (soft) oraz A142 (balkonetka). W przeciągu tych kilkudziesięciu lat, przeszły one pewien lifting jednak do dnia dzisiejszego cieszą się popularnością.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W jaki sposób powstała marka?

W latach 90. rynek bieliźniany w Polsce dopiero się rozwijał i oferta nie była tak zróżnicowana jak dzisiaj. Brakowało subtelnej, koronkowej bielizny, której kobiety wręcz pragnęły. Można powiedzieć, że marka Samanta powstała z dwóch względów – okazji rynkowej, jak i osobistej potrzeby na wygodną, a jednocześnie atrakcyjną wizualnie bieliznę. W tamtych czasach pozyskanie nietuzinkowych koronek i haftów graniczyło z cudem, ale upór i ogromna motywacja pozwoliły na stworzenie zmysłowej bielizny.

Jakimi wartościami kierowaliście się przy budowie marki?

Naszą misją jest połączyć komfort z pięknem. Od zawsze naszym głównym celem było tworzenie wyjątkowej bielizny, takiej obok której nie przejdzie się obojętnie. Niemniej piękno od zawsze szło w parze z wygodą. Od momentu powstawania marki po dzisiejszy dzień, nie wyobrażamy sobie stworzyć bielizny, która jest tylko ładna, równocześnie musi być komfortowa. W tej kwestii nie uznajemy kompromisów. Wybierając materiały do nowych kolekcji zwracamy uwagę na design, ale i przyjemność w dotyku. Konstruując biustonosze dużą wagę przykładamy do uniesienia i zaokrąglenia piersi, jednak nigdy kosztem wygody. Od początku tworzymy bieliznę w których kobiety będą się czuły atrakcyjnie i komfortowo.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Kim jest klientka marki Samanta?

Bieliznę Samanta kierujemy przede wszystkim do kobiet z większym biustem, czyli tak zwanych biustów D+. W tym się specjalizujemy. Dzisiejsze kobiety cenią sobie indywidualne podejście podczas zakupów, dlatego oferujemy ponad 80 rozmiarów biustonoszy (od A do P) w przeszło piętnastu, różnych fasonach. Tak, aby każda kobieta znalazła biustonosz idealnie dopasowany do jej kształtów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Zdanie naszych klientek jest niezwykle ważne, dlatego staramy się angażować je w proces tworzenia bielizny Samanta. Każdą propozycję nowej kolekcji poddajemy badaniom z ich udziałem. Rozmawiamy, zadajemy pytania, otwarcie pozwalamy ocenić naszą pracę i poznać potrzeby klientów. Finalnie na podstawie ocen i uwag wszystkich badanych prezentujemy nową kolekcję.

Co charakteryzuje markę Samanta?

Samanta to kolorowe i subtelne biustonosze na większy biust. Projektując bieliznę tworzymy lekki a jednocześnie wytrzymały, zapewniający swobodę ruchów biustonosz. W przypadku większego biustu jest to szczególnie istotne. Biustonosze na większe rozmiary muszą gwarantować mocne podtrzymanie biustu przez cały dzień.

Na jakie elementy kładziecie największy nacisk przy budowaniu wizerunku marki?

Tworząc bieliznę Samanta, szczególną uwagę zwracamy na wzornictwo. Jesteśmy cenieni za efektowne i kolorowe hafty. Dużą wagę przykładamy również do jakości i bezpieczeństwa naszej bielizny. Współpracujemy tylko ze sprawdzonymi dostawcami w większości z Europy. Hafty, które stanowią główny element naszych kolekcji tworzone są w Szwajcarii, Włoszech i w Polsce. Każdy z naszych dostawców posiada certyfikat O-EKO TEX 100. Daje nam to pewność, że oferujemy produkty bezpieczne dla ciała. W przypadku bielizny, będącej bezpośrednio przy ciele jest to niezwykle istotne.

Jako przedsiębiorstwo pracujemy nad tym, aby działać w duchu slow fashion. Chcemy, aby kobiety traktowały naszą bieliznę jak inwestycję. W dobrej jakości, prawidłowo dopasowanym biustonoszu można chodzić przez kilka lat, a on nadal będzie wyglądał atrakcyjnie i spełniał swoje funkcje podtrzymania i wymodelowania piersi.

Oferując biustonosze na większy biust, niezwykle istotna jest konstrukcja. Największym wyzwaniem jest forma miseczek biustonosza, która nada piersiom odpowiedni kształt a jednocześnie da poczucie stabilności i komfortu. Każdy nowy projekt testujemy. Dysponujemy grupą panelową, składającą się z około 100 kobiet, gdzie każda z nich testuje odpowiednio dopasowany pod sylwetkę fason bielizny. Testy kończymy w momencie osiągnięcia maksymalnego zadowolenia testerki. Czasami jeden biustonosz odszywamy kilkanaście razy, tak aby konstrukcja była perfekcyjna.

Przy wykorzystaniu jakich narzędzi marketingowych promujecie Waszą markę?

W związku z ogromnym wzrostem znaczenia e-commerce dużą wagę przykładamy do promocji w Internecie. Działania typu reklamy display, mailing, newslettery nie są nam obce. Posiadamy również fanpage w mediach społecznościowych, który bezpośrednio obsługuję ja sama. Relacje i dialog są dla nas ważne, a to pozwala utrzymać stały i autentyczny kontakt z klientkami Samanty. Od lipca 2020 podjęliśmy również współpracę z agencją PR Rebell Concept, reprezentowaną przez Bartłomieja Pałubickiego. Bartek odpowiada za media relations, influencer marketing, stacjonarny showroom oraz projekty specjalne.

Jaka jest Wasza ulubiona kampania, którą stworzyliście?

W komunikacji staramy się podkreślać pochodzenie marki Samanta. Nie tylko piękną Polskę, a góry, które dla nas są nierozerwalną częścią tożsamości i nietypową/niekonwencjonalną inspiracją w pracy przy kolekcjach. W najnowszej kampanii wiosna-lato 2020 odważyliśmy się na sesję z Tatrami w tle. Głównym celem kampanii było przełamanie buduarowego wizerunku, pokazując bieliznę w swobodniejszy sposób. Oczywiście zachowując kobiecy, subtelny charakter zdjęć. Efekt końcowy spotkał się z pozytywnym odbiorem wśród naszych klientek.

Co wyróżnia markę Samanta na tle pozostałych, konkurencyjnych brandów?

Przede wszystkim niespotykane wzornictwo i limitowane ilości. Hafty z których tworzona jest bielizna Samanta tworzone są specjalnie dla nas. Współpracujemy z małymi, zaufanymi manufakturami, które dają nam gwarancję i bezpieczeństwo. Mamy wyłączność na wszystkie motywy i wzory, które znajdują się w naszych kolekcjach. Z drugiej strony, konstrukcja. Jak wcześniej wspomniałam mamy obsesję na punkcie dobrze dopasowanego biustonosza i dokładamy wszelkich starań, żeby nasza bielizna leżała idealnie. Klientki cenią bieliznę Samanta za dobrze zaokrąglony i zebrany biust do środka dekoltu.

Jakie są Wasze plany na przyszłość?

Nadal chcemy szyć wzorzystą, kolorową, a jednocześnie komfortową bieliznę. Stale ulepszamy nasze konstrukcje oraz wprowadzamy nowe dostosowane do trendów fasony. W najbliższym czasie planujemy poszerzyć ofertę o nowe fasony biustonoszy w stylu bralette, tyle że z fiszbinami. Coś dla Pań z większym biustem, które na klasyczne, miękkie braletki nie mogą sobie pozwolić.

Obserwujemy coraz większy wpływ na rynek bieliźniany trendu Athleisure. Współczesne kobiety prowadzą aktywny tryb życia i często do swoich codziennych stylizacji przemycają elementy sportowe. Z tego względu planujemy wprowadzić biustonosz bez fiszbinowy na większe biusty, który łączy w sobie nutę sportu i casualu.

Jako przedsiębiorstwo staramy się być coraz bardziej przyjaznym dla środowiska. Przed nami jeszcze długa droga, ale sukcesywnie wprowadzamy kolejne, proekologiczne działania. Wraz z nową identyfikacją wizualną zależało nam, aby ograniczyć zużycie plastiku, a w przyszłych kolekcjach planujemy wdrożyć do produkcji bielizny, dzianiny z recyklingu. Dodatkowo odświeżyliśmy stronę/sklep internetowy, na którym z łatwością klientki znajdą odpowiednią bieliznę. Z tymi zmianami łączy się też proces planowania i produkcji kolekcji, który chcemy dostosować do potrzeb rynku oraz zapotrzebowania klientek na nową bieliznę. Marka Samanta działa w duchu body positive, a co za tym idzie chcemy by kobiety czuły się atrakcyjne i miały odpowiednią, dopasowaną bieliznę do swoich kształtów.