Carrefour wycofuje ze sprzedaży żywego karpia

Zmienimy Świat

dołącz do akcji

Carrefour wycofuje ze sprzedaży żywego karpia

Carrefour Polska podjął nowe zobowiązanie z myślą o poprawie dobrostanu zwierząt. Popularna sieć ogłosiła, że do 2021 roku całkowicie wycofa ze sprzedaży żywego karpia.

Jak wynika z badań firmy badawczej Kantar przeprowadzonych na zlecenie Carrefour Polska w lipcu 2020 roku, coraz więcej Polaków pozytywnie ocenia wycofywanie przez popularne sieci handlowego żywych karpi ze sprzedaży. Mimo że jest to swego rodzaju bożonarodzeniowa tradycja, to dla wielu osób poprawa dobrostanu zwierząt staje się coraz ważniejsza.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W związku z tym Carrefour podjął decyzję o całkowitym wycofaniu ze sprzedaży karpia żywego do 2021 roku. Zobowiązanie to powstało w toku konsultacji z hodowcami karpia, w większości niewielkimi gospodarstwami rybackimi współpracującymi z siecią od wielu lat, którzy pozytywnie odnieśli się do realizacji zobowiązania od kolejnego roku. Daje im ono czas na niezbędne inwestycje i dostosowanie infrastruktury swoich hodowli do nowych warunków przygotowania, transportu i sprzedaży ryb.

Wycofanie ze sprzedaży żywego karpia odbędzie się w Carrefour w dwóch etapach – w tym roku sieć całkowicie wycofa ze swoich marketów żywego karpia. Wszystkie ryby będą sprzedawane wyłącznie po uboju. Natomiast w roku 2021 Carrefour nie będzie kupował od swoich dostawców żywych ryb, oferując klientom wyłącznie możliwość zakupu karpia przygotowanego we wszystkich postaciach (cały, patroszony, tusze, dzwonka, filety w sprzedaży tradycyjnej i elementy pakowane), jednocześnie nadal oferując najwyższą jakość i świeżość sprzedawanych ryb.

PS

Selgros to kolejna sieć, która zdecydowała, że od 2019 roku nie sprzedaje żywych karpi. Wpływ na tę decyzję miały opinie klientów, troska o dobrostan zwierząt, a także współpraca z Fundacją Alberta Schweitzera. Wcześniej podobne zobowiązanie podjęły takie sieci, jak Auchan oraz Tesco.

PS2

W grudniu 2018 roku w Warszawie można było spotkać dużego pluszowego karpia, który m.in. spacerował po głównych ulicach miasta oraz jeździł tramwajem. Karp był maskotką nowej kampanii „przeRYBAne” organizacji Compassion Polska, która miała na celu zmianę naszego postrzegania tych podwodnych zwierząt.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij