Auchan to kolejna popularna sieć, która postanowiła w tym roku zaprzestać sprzedaży żywego karpia w okresie bożonarodzeniowym. Pod koniec września br. Tesco poinformowało o podjęciu takiej decyzji, dołączając tym samym do marki Piotr i Paweł.
Wpływ na decyzję Auchan mieli m.in. klienci sieci, którzy niejednokrotnie pokazywali, że krytycznie oceniają sprzedaż żywego karpia. Swoją cegiełkę dołożyli też przedstawiciele organizacji Viva!, zajmującej się dobrostanem zwierząt, którzy podczas spotkań z przedstawicielami sieci na temat zaprzestania sprzedaży żywego karpia prezentowali argumenty środowiskowe i społeczne.
Zobacz również
– Bardzo cieszymy się z decyzji sieci Auchan – to wspólny sukces sieci ale również organizacji, które tak jak nasza od lat uświadamiały konsumentów oraz sklepy, że sprzedaż żywych ryb powoduje cierpienie zwierząt, które w łatwy sposób można zmniejszyć. Auchan sukcesywnie rezygnowało ze sprzedaży żywych ryb w kolejnych placówkach, a swoją dzisiejszą decyzją wyznaczyło dobry standard wśród polskich sklepów – powiedział Cezary Wyszyński z Fundacji Viva!
PS
W 2012 roku wystartowała kampania społeczna Klubu Gaja, w której Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Julia Pietrucha i Bartłomiej Topa udzielili głosu „jeszcze żywym karpiom”.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
PS2
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W grudniu 2018 roku w Warszawie można było spotkać dużego pluszowego karpia, który m.in. spacerował po głównych ulicach miasta oraz jeździł tramwajem. Karp był maskotką nowej kampanii „przeRYBAne” organizacji Compassion Polska, która miała na celu zmianę naszego postrzegania tych podwodnych zwierząt.