W grudniu zeszłego roku organizacja Compassion Polska w ramach swojej kampanii „przeRYBAne” zachęcała wiele sieci handlowych do zaprzestania sprzedawania żywych karpi w okresie przedświątecznych. W ramach inicjatywy stowarzyszenie stworzyło specjalny spot, do którego głosu użyczyła aktorka Magdalena Popławska. Ponadto, 19 grudnia 2018 roku w Warszawie można było spotkać dużego pluszowego karpia, który m.in. spacerował po głównych ulicach miasta oraz jeździł tramwajem.
Dzięki działaniom Compassion Polska ze sprzedaży żywych ryb w zeszłym roku zrezygnowała sieć marketów Piotr i Paweł, natomiast sieci Auchan i Selgros ogłosiły duże ograniczenie sprzedaży żywego karpia w swoich sklepach.
Zobacz również
W tym roku Tesco dołączyła do innych sieci i ogłosiło, że w okresie bożonarodzeniowym nie będzie sprzedawać żywego karpia. Swoją decyzję firma uzasadniła m.in. tym, że stale rośnie grupa klientów, którzy są krytyczni wobec zwyczaju sprzedawania w okresie bożonarodzeniowym żywych ryb.
zdjęcie: facebook.com/ciwf.polska
PS
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W 2012 roku wystartowała kampania społeczna Klubu Gaja, w której Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Julia Pietrucha i Bartłomiej Topa udzielili głosu „jeszcze żywym karpiom”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing