Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Ze słoikiem po żel pod prysznic – Carrefour wprowadza stację refillingową kosmetyków

Ze słoikiem po żel pod prysznic – Carrefour wprowadza stację refillingową kosmetyków
Carrefour uruchomił testowo pierwszą stację refillingową, dzięki której klienci sklepu Carrefour BIO zlokalizowanego na warszawskim Bemowie, mają możliwość napełnienia kosmetykami butelek wielokrotnego użytku, redukując tym samym liczbę wykorzystywanych do tej pory jednorazowych opakowań.
O autorze
1 min czytania 2020-09-10

Z uwagi na silnie degradujący wpływ plastiku na środowisko, redukcja wykorzystania plastikowych opakowań i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to priorytet w działaniach proekologicznych Carrefour. Dlatego marka uruchomiła właśnie stację refillingową kosmetyków w swoim sklepie Carrefour BIO przy ul. Pełczyńskiego w Warszawie. Projekt powstał we współpracy z marką kosmetyczną Yope oraz startupem Swapp!.

Nowa inicjatywa Carrefour przede wszystkim przyczynia się do zmniejszenia wykorzystania jednorazowych butelek plastikowych na rzecz tych wielokrotnego użytku. Ponadto klienci zyskają możliwości zakupu kosmetyków Yope 15% taniej, z uwagi na fakt, że płacą wyłącznie za produkt, a nie za opakowanie. 

Jak to dokładnie działa? Podobnie jak automat z kawą. Wystarczy umieścić pustą 500 ml butelkę w wyznaczonym miejscu i na ekranie urządzenia wybrać produkt, którym chcemy ją napełnić. Jeśli jednak nie posiadamy żadnej butelki ze sobą, na miejscu można kupić lub wypożyczyć butelkę wielokrotnego użytku. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W automacie znajdują się zarówno klasyki, czyli najczęściej kupowane produkty YOPE, jak i nowości – m.in. naturalny żel pod prysznic Yunnan, naturalne mydło w płynie Werbena, naturalny szampon Mleko Owsiane oraz naturalne łagodne mydło antybakteryjne.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

To nie jedyne działanie marki Carrefour z myślą o naszym środowisku – na początku 2020 roku sieć wprowadziła do swoich sklepów wielorazowe woreczki na warzywa i owoce wykonane w 100% z bawełny, które są świetną alternatywą dla tzw. zrywek. Ponadto, w lipcu 2019 roku marka wprowadziła dla swoich klientów możliwość zakupów produktów na wagę do ich własnych wielorazowych opakowań we wszystkich swoich sklepach w Polsce.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS

Jakie inicjatywy z myślą o ochronie naszego środowiska realizuje Carrefour? O proekologicznych działaniach polskiej sieci handlowej i nie tylko rozmawiamy z Barbarą Kowalską, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju, Carrefour Polska.

PS2

W lipcu br. Carrefour postanowił wycofać ze swojej oferty jednorazowe talerze oraz sztućce plastikowe. Sieć wprowadziła też biodegradowalne alternatywy w produktach higienicznych marki własnej.