Z uwagi na silnie degradujący wpływ plastiku na środowisko, redukcja wykorzystania plastikowych opakowań i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to priorytet w działaniach proekologicznych Carrefour. Dlatego marka uruchomiła właśnie stację refillingową kosmetyków w swoim sklepie Carrefour BIO przy ul. Pełczyńskiego w Warszawie. Projekt powstał we współpracy z marką kosmetyczną Yope oraz startupem Swapp!.
Nowa inicjatywa Carrefour przede wszystkim przyczynia się do zmniejszenia wykorzystania jednorazowych butelek plastikowych na rzecz tych wielokrotnego użytku. Ponadto klienci zyskają możliwości zakupu kosmetyków Yope 15% taniej, z uwagi na fakt, że płacą wyłącznie za produkt, a nie za opakowanie.
Zobacz również
Jak to dokładnie działa? Podobnie jak automat z kawą. Wystarczy umieścić pustą 500 ml butelkę w wyznaczonym miejscu i na ekranie urządzenia wybrać produkt, którym chcemy ją napełnić. Jeśli jednak nie posiadamy żadnej butelki ze sobą, na miejscu można kupić lub wypożyczyć butelkę wielokrotnego użytku.
W automacie znajdują się zarówno klasyki, czyli najczęściej kupowane produkty YOPE, jak i nowości – m.in. naturalny żel pod prysznic Yunnan, naturalne mydło w płynie Werbena, naturalny szampon Mleko Owsiane oraz naturalne łagodne mydło antybakteryjne.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing
To nie jedyne działanie marki Carrefour z myślą o naszym środowisku – na początku 2020 roku sieć wprowadziła do swoich sklepów wielorazowe woreczki na warzywa i owoce wykonane w 100% z bawełny, które są świetną alternatywą dla tzw. zrywek. Ponadto, w lipcu 2019 roku marka wprowadziła dla swoich klientów możliwość zakupów produktów na wagę do ich własnych wielorazowych opakowań we wszystkich swoich sklepach w Polsce.
PS
Jakie inicjatywy z myślą o ochronie naszego środowiska realizuje Carrefour? O proekologicznych działaniach polskiej sieci handlowej i nie tylko rozmawiamy z Barbarą Kowalską, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju, Carrefour Polska.
PS2
W lipcu br. Carrefour postanowił wycofać ze swojej oferty jednorazowe talerze oraz sztućce plastikowe. Sieć wprowadziła też biodegradowalne alternatywy w produktach higienicznych marki własnej.