Z uwagi na silnie degradujący wpływ plastiku na środowisko, redukcja wykorzystania plastikowych opakowań i odpowiednie gospodarowanie odpadami z tworzyw sztucznych to priorytet w działaniach proekologicznych Carrefour. Dlatego marka uruchomiła właśnie stację refillingową kosmetyków w swoim sklepie Carrefour BIO przy ul. Pełczyńskiego w Warszawie. Projekt powstał we współpracy z marką kosmetyczną Yope oraz startupem Swapp!.
Halo, bileciki do kontroli!
Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.
Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!
Nowa inicjatywa Carrefour przede wszystkim przyczynia się do zmniejszenia wykorzystania jednorazowych butelek plastikowych na rzecz tych wielokrotnego użytku. Ponadto klienci zyskają możliwości zakupu kosmetyków Yope 15% taniej, z uwagi na fakt, że płacą wyłącznie za produkt, a nie za opakowanie.
Jak to dokładnie działa? Podobnie jak automat z kawą. Wystarczy umieścić pustą 500 ml butelkę w wyznaczonym miejscu i na ekranie urządzenia wybrać produkt, którym chcemy ją napełnić. Jeśli jednak nie posiadamy żadnej butelki ze sobą, na miejscu można kupić lub wypożyczyć butelkę wielokrotnego użytku.
W automacie znajdują się zarówno klasyki, czyli najczęściej kupowane produkty YOPE, jak i nowości – m.in. naturalny żel pod prysznic Yunnan, naturalne mydło w płynie Werbena, naturalny szampon Mleko Owsiane oraz naturalne łagodne mydło antybakteryjne.
To nie jedyne działanie marki Carrefour z myślą o naszym środowisku – na początku 2020 roku sieć wprowadziła do swoich sklepów wielorazowe woreczki na warzywa i owoce wykonane w 100% z bawełny, które są świetną alternatywą dla tzw. zrywek. Ponadto, w lipcu 2019 roku marka wprowadziła dla swoich klientów możliwość zakupów produktów na wagę do ich własnych wielorazowych opakowań we wszystkich swoich sklepach w Polsce.
PS
Jakie inicjatywy z myślą o ochronie naszego środowiska realizuje Carrefour? O proekologicznych działaniach polskiej sieci handlowej i nie tylko rozmawiamy z Barbarą Kowalską, dyrektor ds. jakości i zrównoważonego rozwoju, Carrefour Polska.
PS2
W lipcu br. Carrefour postanowił wycofać ze swojej oferty jednorazowe talerze oraz sztućce plastikowe. Sieć wprowadziła też biodegradowalne alternatywy w produktach higienicznych marki własnej.