Marka Audi przekazała piłkarzom Bayern Monachium 19 nowych elektryków – mowa tutaj o Audi e-tron 55 quattro. Firma dostarczyła też ładowarki, które zainstalowano na terenie centrum treningowego Bayernu. Tym samym FC Bayern został pierwszym międzynarodowym klubem piłkarskim, którego zawodnicy będą jeździć autami z napędem elektrycznym.
Zobacz również
Wieloletnie partnerstwo Audi z Bayern Monachium zaczęło się w 2002 roku, zaś od 2011 roku niemiecki brand jest udziałowcem klubu. W styczniu tego roku obie marki przedłużyły obowiązującą umowę aż do 2029 roku – jej program obejmuje m.in. strategiczną kooperację w zakresie innowacyjnych koncepcji marketingowych i elektryfikacji. Co więcej, w ramach współpracy na konto FC Bayern trafi nawet ok. 50 mln euro.
Same plusy, prawda? Lecz taka współpraca ma też swoje minusy – piłkarze FC Bayern nie mogą bowiem pokazać się w innych autach niż Audi e-tron 55 quattro lub ewentualnie w innych samochodach marek należących do koncernu z Ingolstadt. Bo konsekwencje potrafią być naprawdę wysokie.
Przekonał się o tym piłkarz Kingsley Coman, który w tym roku na jeden z treningów przyjechał McLarenem 570S – jak doniósł niemiecki magazyn Bild, za złamanie tej zasady groziło mu nawet 50 tys. euro, czyli ok. 225 tys. zł.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Islandzki Związek Piłki Nożnej poinformował niedawno o wprowadzeniu nowej identyfikacji wizualnej swojej reprezentacji piłkarskiej. Na potrzeby tej zmiany Knattspyrnusamband Íslands (KSÍ) stworzyła trzymający w napięciu spot.
PS2
12 maja 2019 roku drużyna piłkarska klubu Juventus zagrała swój pierwszy mecz w nowych koszulkach. Zmiana ta podyktowana była kwestiami marketingowymi.
PS3
Wychodząc na murawę w meczu z Cagliari w 2018 piłkarze Interu zamiast nazwisk na koszulkach mieli nicki z Instagrama. Wszystko za sprawą akcji, którą klub nazwał #InterSocialNight.