W ramach współpracy z marką Audi Robert Lewandowski będzie jeździć elektrykiem – inaczej zapłaci wysoką karę

W ramach współpracy z marką Audi Robert Lewandowski będzie jeździć elektrykiem – inaczej zapłaci wysoką karę
W ramach wieloletniego partnerstwa z klubem sportowych Bayern Monachium, marka Audi dostarczyła piłkarzom nowe samochody – Audi e-tron 55 quattro. Współpraca przewiduje jednak wysokie kary, jeżeli któryś ze sportowców zostanie przyłapany podczas jazdy autem innej marki.
O autorze
1 min czytania 2020-09-23

Marka Audi przekazała piłkarzom Bayern Monachium 19 nowych elektryków – mowa tutaj o Audi e-tron 55 quattro. Firma dostarczyła też ładowarki, które zainstalowano na terenie centrum treningowego Bayernu. Tym samym FC Bayern został pierwszym międzynarodowym klubem piłkarskim, którego zawodnicy będą jeździć autami z napędem elektrycznym.

Wieloletnie partnerstwo Audi z Bayern Monachium zaczęło się w 2002 roku, zaś od 2011 roku niemiecki brand jest udziałowcem klubu. W styczniu tego roku obie marki przedłużyły obowiązującą umowę aż do 2029 roku – jej program obejmuje m.in. strategiczną kooperację w zakresie innowacyjnych koncepcji marketingowych i elektryfikacji. Co więcej, w ramach współpracy na konto FC Bayern trafi nawet ok. 50 mln euro.

Same plusy, prawda? Lecz taka współpraca ma też swoje minusy – piłkarze FC Bayern nie mogą bowiem pokazać się w innych autach niż Audi e-tron 55 quattro lub ewentualnie w innych samochodach marek należących do koncernu z Ingolstadt. Bo konsekwencje potrafią być naprawdę wysokie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Przekonał się o tym piłkarz Kingsley Coman, który w tym roku na jeden z treningów przyjechał McLarenem 570S – jak doniósł niemiecki magazyn Bild, za złamanie tej zasady groziło mu nawet 50 tys. euro, czyli ok. 225 tys. zł.

PS

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Islandzki Związek Piłki Nożnej poinformował niedawno o wprowadzeniu nowej identyfikacji wizualnej swojej reprezentacji piłkarskiej. Na potrzeby tej zmiany Knattspyrnusamband Íslands (KSÍ) stworzyła trzymający w napięciu spot.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS2

12 maja 2019 roku drużyna piłkarska klubu Juventus zagrała swój pierwszy mecz w nowych koszulkach. Zmiana ta podyktowana była kwestiami marketingowymi.

PS3

Wychodząc na murawę w meczu z Cagliari w 2018 piłkarze Interu zamiast nazwisk na koszulkach mieli nicki z Instagrama. Wszystko za sprawą akcji, którą klub nazwał #InterSocialNight.