Brzmi jak rozwiązanie rodem z filmów science fiction? No cóż, być może już wkrótce płacenie odciskiem dłoni będzie na porządku dziennym – a przynajmniej tak chce Amazon.
Firma bowiem wprowadziła usługę Amazon One, która łączy odcisk dłoni z zapisaną kartą kredytową. Takie rozwiązanie umożliwi wykonywanie płatności za produkty po przyłożeniu dłoni do specjalnych terminali.
Zobacz również
-
Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]
-
#PrzeglądTygodnia [13-19.04]: polski sklep walczy z podróbkami, The Boring Phone, sztuka kamuflażu w kampanii PUMA, odświeżony design marki LEGO
-
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
Aby skorzystać z usługi, najpierw trzeba zeskanować swoją dłoń – specjalny aparat wykonuje kilka zdjęć linii i grzbietów dłoni, a także rejestruje niektóre szczegóły podskórne, które nie są widoczne na pierwszy rzut oka. Po zarejestrowaniu, skan dłoni połączy się automatycznie z naszą kartą kredytową.
Przedstawiciele firmy Amazon zapewnili, że firma nie przechowuje żadnych danych na skanerach wejściowych w sklepach – wszystkie obrazy dłoni są bowiem szyfrowane i przechowywane online.
Początkowo funkcja będzie dostępna w dwóch sklepach Amazon Go w Seattle. W planach jest stopniowe wprowadzenia rozwiązania do kolejnych punktów firmy.
#PolecajkiNM cz. 4: narzędzia pracy jutra, człowiek vs. AI, Mapa Trendów 2024, ranking blogów e-commerce 2024
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Amazon planuje wejście do Polski jeszcze w tym roku. Jak wpłynie to na rodzime marketplace’y oraz cały rynek e-commerce?
PS2
Pełen najnowszych technologii, interaktywny sklep koncepcyjny marki Burberry pojawił się niedawno w Shenzhen. Jest on efektem współpracy brytyjskiego domu mody z firmą technologiczną Tencent.
PS3
30 sierpnia 2018 roku w Poznaniu eobuwie.pl otworzyło sklep w innowacyjnym formacie. Klienci, zamiast oglądać towar na półkach, mogą przejrzeć ofertę na tabletach zamieszczonych w sklepie lub własnych urządzeniach mobilnych, a następnie zamówić interesujący ich produkt.
PS4
W 2018 roku Żabka zaprezentowała „Sklep jutra”, który wykorzystuje szereg rozwiązań, dotyczących zarówno logistyki sieci handlowej i konkretnego sklepu, zarządzania dostępnością towaru oraz samego procesu zakupów i doświadczenia klienta.