Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

„Nie wypadaj z obiegu i używaj butelek zwrotnych. To jest modne!” – przekonuje Kompania Piwowarska w nowej akcji

„Nie wypadaj z obiegu” to nowa, edukacyjna akcja Kompanii Piwowarskiej. Firma przekonuje, że oddawanie butelek jest modne. Dlatego do współpracy zaprosiła magazyn Glamour, modelkę Zuzę Kołodziejczyk oraz projektantkę Magdę Hasiak i stworzyła stylową nerkę, w której można nosić butelki zwrotne.
O autorze
1 min czytania 2020-10-29

Kampania społeczna Kompanii Piwowarskiej „Nie wypadaj z obiegu” ma na celu zmianę postrzegania oddawania butelek zwrotnych do sklepu. Dzisiaj jest ono niekiedy postrzegane jako coś wstydliwego, podczas gdy jest to jedno z najbardziej korzystnych dla środowiska zachowań. Zapobieganie powstawaniu odpadów znajduje się na samym szczycie hierarchii sposobów postępowania z odpadami. Korzystając prawidłowo z opakowań wielokrotnego użytku zmniejsza się ilość odpadów, które należy poddać recyklingowi oraz emisję gazów cieplarnianych – bo butelka po piwie może być napełniona aż 20 razy, pod warunkiem że trafi z powrotem do sklepu, a nie do pojemnika na stłuczkę lub, co gorsza, do śmieci. To ważne dla środowiska, tak jak m.in. nieużywanie plastikowych słomek czy jednorazowych plastikowych torebek. 

W przypadku butelek zwrotnych po piwie sytuacja nie jest zła – ponad 90% z nich trafia do browarów do ponownego napełnienia. Kompania Piwowarska chciałaby jednak zwiększyć jeszcze skuteczność tego rozwiązania – stąd akcja i jej przesłanie. Żeby poprawić sytuację wystarczy po prostu przynosić butelki do sklepów na wymianę.    

– Kompania Piwowarska sprzedaje obecnie 45% swojego piwa w butelkach zwrotnych. Określiliśmy w swojej strategii zrównoważonego rozwoju, że do 2030 roku wszystkie nasze opakowania do napojów oraz opakowania zbiorcze, będzie można ponownie wykorzystać lub zrecyklować. Mają być one przy tym wykonane przede wszystkim z surowców pochodzących z odzysku i w 100% nadawać się do recyklingu. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że chcemy aby korzystanie z butelek zwrotnych stało się modne. Jesteśmy bardzo ciekawi efektów tej nietypowej akcji – skomentował Grzegorz Adamski, kierownik ds. public affairs i zrównoważonego rozwoju w Kompanii Piwowarskiej.

Aby połączyć pozornie nieprzystające do siebie światy: mody i butelek zwrotnych poznańska projektantka Magda Hasiak przygotowała 100 unikatowych designerskich butelkonerek, z kieszeniami na dwie butelki zwrotne. Nie będzie można ich kupić, a jedynie wygrać w konkursie Kompanii Piwowarskiej na Facebooku i Instagramie firmy opatrzonym hasztagiem #niewypadajzobiegu. Aby wygrać torbę będzie trzeba pokazać lub opisać jak stylowo oddajemy butelki zwrotne.  

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Butelkonerkę na okładce oraz rozkładówce Glamour prezentuje Zuza Kołodziejczyk, modelka, zwyciężczyni trzeciej edycji programu Top Model, dla której ekologia jest niezwykle ważna. Świadczy o tym m.in. projekt na jej koncie na Instagramie: #ZdrowaZmianaZuzy, w którym mówi o tym, co stara się zmienić, by być jeszcze bardziej eko dla dobra Ziemi.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Partnerem projektu jest Organizacja Odzysku Opakowań INTERSEROH. Za koncepcję i realizację kampanii odpowiada agencja V&P.