TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Reklama marki IKEA, jak horror – zwraca uwagę na palący problem

Reklama marki IKEA, jak horror – zwraca uwagę na palący problem
Do sieci trafił niedawno nowy spot czeskiego oddziału sieci IKEA zatytułowany „Ghost”. Reklama, z pozoru przypominająca film grozy, zwraca uwagę na palący problem przemocy domowej.
O autorze
1 min czytania 2020-11-23

47% czeskich kobiet doświadczyło przemocy psychicznej w domu – zwraca uwagę IKEA w swojej nowej kampanii. W jej ramach powstał spot zatytułowany „Ghost”, który w niekonwencjonalny sposób obrazuje ten problem.

Bohaterką reklamy jest bowiem kobieta, która wygląda jakby była świadkiem nadprzyrodzonych zjawisk, a dokładniej – ducha, który uprzykrza jej życie. Lecz im dalej docieramy do kolejnych sekund filmu, tym coraz bardziej uświadamiamy sobie, że kobieta tak naprawdę jest ofiarą przemocy domowej, a sprawcą jest prawdziwy człowiek – jej mąż.

Spot kończy się słowami – „Przemoc domowa jest prawdziwa, nawet jeżeli nie zawsze jest widoczna”.

Za realizację odpowiada agencja Triad.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

W ramach kampanii The Room, IKEA w swoim markecie zamknęła jeden z pokoi za zieloną ścianą, zza której wydobywały się odgłosy prawdziwych historii przemocy domowej.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Wraz z występami narodowej drużyny piłkarskiej wzrasta liczba przypadków przemocy domowej. W 2018 roku angielskie National Centre for Domestic Violence ruszyło z mocną kampanią społeczną informującą o problemie.