TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Brak miejsca na bullshit

Brak miejsca na bullshit
iPhone ma przekątną ekranu 3.5 cala, Samsung Galaxy SIII 4.8 cala, a Samsung Galaxy Note 5.5 cala. To bardzo mało miejsca, aby zmieścić się ze swoim komunikatem marketingowym. I bardzo dobrze!
O autorze
1 min czytania 2012-08-13

Mniejsza powierzchnia do interakcji, dodatkowo uszczuplona przez interface dotykowy, wymaga dokładności i myślenia w kategoriach wartości dostarczanej klientowi. To ostateczny triumf minimalizmu i idei „less is more”. Mój ulubiony praktyk tego podejścia, Luke Wroblewski, pokazuje to dobitnie w „Mobile First” na przykładzie Flickra – gdzie z desktopowych 60+ opcji nawigacyjnych na stronie w wersji mobilnej pozostawiono tylko 6 najważniejszych. Skoro tak się da, to może w wersji pierwotnej także ograniczyć wszystko do 6?

Kategoryczne trzymanie w ryzach ilości contentu, CTA per ekran, palety kolorystycznej, ostateczne zmiecienie z ziemi Flasha (wreszcie!) pozornie daje mniejsze pole do popisu dla designerów – ale tylko dla tych, którzy projektują tak, aby zadowolić siebie, a nie klienta końcowego.

Każdy dobry projektant jest w głębi swojej duszy minimalistą dążącym do czystej formy. Dzięki mobile’owi może (musi!) odrzucić fajerwerki i skupić się na projektowaniu tego, co istotne, stawiając wszystkie eye-candies na drugim miejscu. Musi być user-focused a nie design-focused.

Powoli takie myślenie, zainspirowane pierwszym iPhonem, później Androidem (który jednak dopiero od wersji 4.0 okazuje jakiekolwiek przywiązanie do stylu) i Windows Phone 7, przenika także do desktopowych systemów, czego najjaśniejszą emanacją będzie Windows 8 z GUI znanym wcześniej jako Metro. Już niedługo wszyscy, którzy korzystają z komputerów, będą obcować ze środowiskiem, które stawia użytkownika na pierwszym miejscu.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W tej ciągłej walce cyfrowej formy z cyfrową treścią okazało się, że forma (mobilna) wygrała i oskalpowała treść ze zbędnego bullshitu, a konwergencja systemów desktopowych z mobilnymi uratowała nas przed złym designem i ślepą uliczką przerośniętych projektanckich ambicji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing