IKEA w swojej świątecznej kampanii zwraca uwagę na problem marnowania żywności

IKEA w swojej świątecznej kampanii zwraca uwagę na problem marnowania żywności
IKEA zaprezentowała swoją najnowszą kampanię świąteczną, w której zwraca uwagę na problem marnowania jedzenia, zwłaszcza w okresie bożonarodzeniowym. Jednocześnie, za pomocą humorystycznego spotu, sieć zachęca do podejmowania bardziej świadomych wyborów podczas Świąt.
O autorze
1 min czytania 2020-12-15

Jak zauważa IKEA, każdego roku w Polsce marnuje się aż 9 mln ton jedzenia. Natomiast nawet 53,75% z nas wyznaje, że wyrzuca głównie żywność gotową oraz niespożyte posiłki. Problem marnowania żywności ewidentnie nasila się w okresie świątecznym, kiedy to przygotowujemy mnóstwo dań, których ostatecznie nie jesteśmy w stanie zjeść. Pozostałości więc lądują w koszu. 

Na ten właśnie problem zwraca uwagę IKEA w swojej nowej świątecznej kampanii. Spot wyreżyserowany przez Ilyę Naishuller opowiada historię małego chłopca, bawiącego się w zimowy dzień na śniegu, w tle rozbrzmiewa świąteczna muzyka. Potem jednak sprawy przybierają coraz dziwniejszy obrót. Z nieba zaczynają spadać potrawy i produkty spożywcze, które są w nienaturalnych, gigantycznych rozmiarach, w tym mandarynka. Owoc toczy się niczym wielka piłka, przed którą chłopiec próbuje uciekać.

Ten zabieg ma podkreślić ogrom jedzenia marnowanego podczas świątecznych posiłków. A wystarczy przecież odpowiednie przechowywanie niezjedzonych produktów spożywczych i potraw – zauważa IKEA w swojej kampanii.

PS

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

W ubiegłym roku IKEA stworzyła aplikację, za pomocą której podpowiada swoim klientom, jakie nawyki mogą zmienić w swoim życiu, by lepiej dbać o środowisko.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Długo wyczekiwane święta (i koniec roku ;)) już za rogiem. A z racji tego, że wielkimi krokami wkraczamy w bożonarodzeniowy okres, przedstawiamy świąteczne kampanie, które szczególnie urzekły nas w tym roku.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się